AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #1 Skrevet 27. juli 2022 Eller det føles slikt. Vet ikke hva som går av meg, men jeg klarer ikke å gjenskape den samme frykten for spekemat slik jeg hadde under de andre graviditetene. Ble gravid med spiral og vi er enda i tenkeboksen om vi skal beholde eller ikke. Hvor dårlig samvittighet bør jeg ha? Her er det bare å hamre løs i klassisk KG stil- troll eller ikke 😞 Anonymkode: 8591c...a91
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #2 Skrevet 27. juli 2022 Er det noe det er stor enighet om når det kommer til mat under graviditeten så er det at spekemat er fyfy. Selv om sjansen for å få noe grums er lav med norsk spekemat så er det noe med å være føre var. Så jeg syns faktisk at man bør ha såpass stor respekt for fosteret at man lever/spiser trygt frem til man har bestemt seg for hva man vil gjøre. Anonymkode: d7a20...37c 9
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #3 Skrevet 27. juli 2022 Høres ut som du ikke vil ha det. Jeg ville ventet med spekemat til det er avgjort, da. Litt usikker på hva du spør om Anonymkode: 0ab7b...dfd 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #4 Skrevet 27. juli 2022 Du har kanskje allerede bestemt deg, og har derfor ikke dårlig samvittighet? Jeg personlig hadde vært veldig forsiktig med noe som potensielt kan gi et foster jeg planlegger å føde misdannelser, iallfall. Anonymkode: 55cd2...793 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #5 Skrevet 27. juli 2022 Det at du ikke har noe frykt for å potensielt skade barnet ditt, forteller meg at drikke har lyst til å beholde det, og dermed kommer til å ta abort. Om barnet var ønsket, hadde du aldri skadet barnet sitt med vilje Anonymkode: d8c4d...c7b 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #6 Skrevet 27. juli 2022 Du kan fint spise spekemat. Du kan fint spise sushi. I japan ANBEFALES sushi. På Antigua og Jamaica ANBEFALES det å røyke cannabis for da får du en rolig baby. Alle land i verden har forskjellige anbefalinger. I Norge er lista lengst over fyfy mat, det betyr ikke den er best. De har nettopp funnet ut at kaffe/koffein ikke er skadelig heller. Anonymkode: f605a...1b8 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #7 Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er det noe det er stor enighet om når det kommer til mat under graviditeten så er det at spekemat er fyfy. Selv om sjansen for å få noe grums er lav med norsk spekemat så er det noe med å være føre var. Så jeg syns faktisk at man bør ha såpass stor respekt for fosteret at man lever/spiser trygt frem til man har bestemt seg for hva man vil gjøre. Anonymkode: d7a20...37c Stor enighet? For hvem? Anonymkode: f605a...1b8 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #8 Skrevet 27. juli 2022 Jeg er ikke gravid. Men et tips er å steke det i stekepannen først 😊 personlig synes jeg det er mye bedre stekt 😍 hvis du ikke klarer å omstille hodet ville jeg tatt en tur til legen og snakket om både spekematen og at du er usikker på om dere skal beholde. Anonymkode: b7754...36e
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #9 Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Stor enighet? For hvem? Anonymkode: f605a...1b8 Du kan jo bare gjøre noen googlesøk om du er interessert i temaet. Men risikoen for toxoplasma og listeria er til stede, det er grunn nok til å holde seg unna med mindre det varmebehandles. Anonymkode: d7a20...37c 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #10 Skrevet 27. juli 2022 Siden du hiver nedpå har du alt bestemt deg spør du meg. Eller har du samvittighet til å leve med at du kan ja utsatt barnet/fosteret ditt for toxoplasma og/eller listeria? Sålenge du ER gravid og ikke enda vet om du skal beholde eller ikke bør du oppføre deg som at du skal beholde barnet for å gi de beste forutsetninger. Anonymkode: b0966...97d 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #11 Skrevet 27. juli 2022 23 minutter siden, AnonymBruker said: Du kan fint spise spekemat. Du kan fint spise sushi. I japan ANBEFALES sushi. På Antigua og Jamaica ANBEFALES det å røyke cannabis for da får du en rolig baby. Alle land i verden har forskjellige anbefalinger. I Norge er lista lengst over fyfy mat, det betyr ikke den er best. De har nettopp funnet ut at kaffe/koffein ikke er skadelig heller. Anonymkode: f605a...1b8 I Norge anbefales også sushi... Anonymkode: 48400...49d 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #12 Skrevet 27. juli 2022 Du hiver nedpå med spekemat fordi kroppen din vil ha noe salt, pga. at den under graviditeten må produsere mer blod, og til det trengs bl.a. salt. Pass på at du da spiser mat som er helt trygg å spise. Anonymkode: 5e600...2dd
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #13 Skrevet 27. juli 2022 Kan ikke si jeg stresser nevneverdig nå i graviditet nr 3 jeg heller. Sjansen for å få toxo og listeria i fersk, norsk spekemat er så liten at det er latterlig. Jeg holder meg unna likevel, men jeg synes likevel det er tullete. Anonymkode: f99ea...127 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #14 Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): I Norge anbefales også sushi... Anonymkode: 48400...49d Med unntak av noen fisketyper Anonymkode: d7a20...37c 1
Sofakona Skrevet 27. juli 2022 #15 Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Med unntak av noen fisketyper Anonymkode: d7a20...37c Laks or ørret i Norge og tuna
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #16 Skrevet 27. juli 2022 Det er vel så enkelt som dette: om du velger å beholde og ungen kommer ut med hjerneskade med mental retardasjon, kan du leve med deg selv, vel vitende om at dette kunne kanskje vært unngått? Sjansen er liten, konsekvensen er stor. Anonymkode: b8408...16d 2
Sofakona Skrevet 27. juli 2022 #17 Skrevet 27. juli 2022 Men vil dere beholde....du skriver 2 problemer..at du spiser noe du ikke burde..og dere vet ikke om dere vil beholde. Dette er jo 1 prioritering....vil dere beholde
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #18 Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Du kan fint spise spekemat. Du kan fint spise sushi. I japan ANBEFALES sushi. På Antigua og Jamaica ANBEFALES det å røyke cannabis for da får du en rolig baby. Alle land i verden har forskjellige anbefalinger. I Norge er lista lengst over fyfy mat, det betyr ikke den er best. De har nettopp funnet ut at kaffe/koffein ikke er skadelig heller. Anonymkode: f605a...1b8 Sushi er da ikke noe problem i Norge heller. Er spekemat som er problemet. Anbefales spekemat i Japan? Anonymkode: ee100...050
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå