Gå til innhold

Strømpriser til himmels i morgen 28.juli

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja de har jo prøvd å ta livet av oss siden 2020, dette er bare ett av virkemidlene.

Anonymkode: 3c067...5c9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Har du lest Høyre sine forslag til strømstøtte? Høyre støttet 90%, men har mange flere tiltak som er rettet mot lavtlønte og de som virkelig sliter. 
Bare å gå inn på høyre sine hjemmesider og støke på strømpriser

Anonymkode: 4dd1b...b09

Det er forskjell på hva man foreslår når man er i regjering, og hva man foreslår når man ikke har makta og vet det ikke vil gå gjennom uansett. Det heter «valgflesk». Høyre ville aldri gjort noe som kunne øke inflasjonen ytterligere.

Anonymkode: 5e51d...c35

Skrevet

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Har du lest Høyre sine forslag til strømstøtte?

Driter i hva Høyre har å si. De tenker vel å løse problemet med enda mer markedsstyring av strømmen, og enda flere utenlandskabler. Dette er et av de store partiene folk stemmer på "by default". Får aldri noen endring så lenge en bare hopper fram og tilbake mellom høyre og ap. 

• Liker 1
Skrevet
Daraya skrev (På 27.7.2022 den 14.12):

Støre og Vedum er historie om våren.

Hvordan får du til at de er de som er direkte skyld i dette? Kablene var på plass før de ble valgt inn på tinget, og de som ikke trodde på at strømmen ble dyrere, finnes her inne også😂

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei. Jeg har også billig strøm, og jeg er så lei dette møkkaværet. Hadde lett byttet strømpris hvis jeg bare hadde fått litt sol og varme. 
Forøvrig ga alle blaffen da midt hadde helt syke strømpriser (mye høyere enn nå) for noen år siden. Ikke noen strømstøtte da, nei. 

? Bor i Bergen og her bøtter det ned stort sett hele tiden. Kan telle på en hånd finværsdagene så langt i juli. Og da snakker vi "finværsdager" i betydningen ihvertfall ikke regn, med håp om gløtt av sol.

Vi ligger på topp hva strømpris angår.

For meg er det het vannvittig (artig ordspill) at vannmagasinene er tomme, når jeg dag etter dag ser regnet fosse ned. Og får forklart at det er for lite vann, derfor skal jeg betale svindyrt for strømmen.

Akkurat nå har jeg en haug med klær på vaskerommet i håp om bare noen timer med "rimelig strøm" (les: under 1 krone) til helgen.

Så slik er det med den saken.

Anonymkode: d6a0b...a90

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Haha. Høyre ville i utgangspunktet i 750 kr i strømstøtte pr person, som en engangsutbetaling.

Anonymkode: 9a2c0...63f

I påvente av en felles ordning ja, man måtte jo vente lenge før det kom en strømstøtte.. Høyre ville sende ut paraplypenger for å avhjelpe i en akuttfase - den hjelpen kom aldri fra regjeringen.

AnonymBruker
Skrevet

Det er forskjell på hva man foreslår når man er i regjering, og hva man foreslår når man ikke har makta og vet det ikke vil gå gjennom uansett. Det heter «valgflesk». Høyre ville aldri gjort noe som kunne øke inflasjonen ytterligere.

Du har tydligvis ikke lest Høyres politiske program.. Dette er forflytting av penger som  ikke er inflasjonsdrivende.

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

? Bor i Bergen og her bøtter det ned stort sett hele tiden. Kan telle på en hånd finværsdagene så langt i juli. Og da snakker vi "finværsdager" i betydningen ihvertfall ikke regn, med håp om gløtt av sol.

For meg er det het vannvittig (artig ordspill) at vannmagasinene er tomme, når jeg dag etter dag ser regnet fosse ned. Og får forklart at det er for lite vann, derfor skal jeg betale svindyrt for strømmen.

Akkurat nå har jeg en haug med klær på vaskerommet i håp om bare noen timer med "rimelig strøm" (les: under 1 krone) til helgen.

Er du singel? Kanskje vi kan sam-vaske til helgen siden også jeg bor i Bergen (Landås). Tenker å kjøre kolørt inn mot helgen:)

Endret av Prebs
Stavefeil
AnonymBruker
Skrevet
ltfutt skrev (50 minutter siden):

Driter i hva Høyre har å si. De tenker vel å løse problemet med enda mer markedsstyring av strømmen, og enda flere utenlandskabler. Dette er et av de store partiene folk stemmer på "by default". Får aldri noen endring så lenge en bare hopper fram og tilbake mellom høyre og ap. 

Kabelen gir Norge store inntekter, ikke utgifter. Problemet nå er bare at det er kun staten og strømselskapene som tjener penger - Det er fordelingsnøkkelen tilbake til befolkningen som man ikke har løst utover dagens strømstøtte. Ser ingen grunn for at denne ikke kan være en konstant støtte, og gjerne enda høyere for at befolkningen faktisk skal kunne se fordelene med kabler mot EU og England. 
Jeg er selv motstander av kablene, rett og slett fordi der aldri har ligget en politisk løsning til grunn for hvordan løse dagens krise - der nordmenn bør ha strømpriser som vi historisk har hatt uavhengig av Europa ellers.. Det koster 1-2 øre å produsere vannkraft, alt over er gevinst for AS Norge.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det er fordi de tømmer magasinene med en gang det er nok vann til at de har lov til å eksportere strømmen til utlandet. Så regnet du (og jegJ opplever, det tjener de i Europa på ved å få mer tilgang på strøm. Når de (-strømselskapene) har tømt magasinet mer, så må vi «dessverre» betale mer siden det er «vannmangel». Helt sykt!

Anonymkode: e92f6...795

• Liker 1
Skrevet

527.66 øre/kWh er prisen på her jeg bor nå... 😕

(Tenk når det blir sånn til vinteren når folk må varme opp boligen sin.)

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Kabelen gir Norge store inntekter, ikke utgifter. Problemet nå er bare at det er kun staten og strømselskapene som tjener penger - Det er fordelingsnøkkelen tilbake til befolkningen som man ikke har løst utover dagens strømstøtte. Ser ingen grunn for at denne ikke kan være en konstant støtte, og gjerne enda høyere for at befolkningen faktisk skal kunne se fordelene med kabler mot EU og England. 
Jeg er selv motstander av kablene, rett og slett fordi der aldri har ligget en politisk løsning til grunn for hvordan løse dagens krise - der nordmenn bør ha strømpriser som vi historisk har hatt uavhengig av Europa ellers.. Det koster 1-2 øre å produsere vannkraft, alt over er gevinst for AS Norge.

Inntekter? Jeg tror vi snart kommer til å tape. Det er allerede mange (bedrifter og private) som sliter pga. høye strømpriser. Strøm er infrastruktur. Den må være forutsigbar. Forutsigbarhet får en ikke når markedskreftene slippes til og først og fremst skal tjene penger.

Jeg er i utgangspunktet for noen av kablene da jeg syns vi kan eksportere overskuddsstrømmen. Det som mangler er politikere som prater for folket og gir klare retningslinjer på hvor mye som kan eksporteres, og hvor mye vi trenger å ha i reserve for at vi skal kunne dekke vårt eget lands behov først.

Endret av ltfutt
  • Liker 1
Skrevet
Callisto83 skrev (3 minutter siden):

592 her

Gjest Athena Catalina
Skrevet
Callisto83 skrev (4 minutter siden):

Er så glad jeg har vedfyring. 

Gjest Adobyen
Skrevet

Nei, dere har under halve strømprisen som vi har lenger sør i NO2

AnonymBruker
Skrevet

Pussig hvor mye bråk det blir når de sør i landet får høye levekostnader. Husker da jeg bodde langt mot nord. Da jeg tillot meg å klage om at en flybillett fra Finnmark t/r Oslo kostet over 10.000 kroner, ble jeg møtt med hånlatter. Da jeg nevnte at matprisene er vesentlig dyrere i nord, ble jeg også møtt med hånlatter. Det samme gjaldt når jeg nevnte at drivstoffprisene var 2-3 kroner mer for literen (den gang den faktisk var det). Jeg fikk beskjed om at vi var jo så "subsidert der oppe," og "hvis det er så dyrt der oppe, så flytt sørover da vel!".

Så da er et vel bare å returnere ballen og si til dere i sør "Flytt nordover da vel!" ;)

Anonymkode: 2af49...a9b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest Adobyen
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Pussig hvor mye bråk det blir når de sør i landet får høye levekostnader. Husker da jeg bodde langt mot nord. Da jeg tillot meg å klage om at en flybillett fra Finnmark t/r Oslo kostet over 10.000 kroner, ble jeg møtt med hånlatter. Da jeg nevnte at matprisene er vesentlig dyrere i nord, ble jeg også møtt med hånlatter. Det samme gjaldt når jeg nevnte at drivstoffprisene var 2-3 kroner mer for literen (den gang den faktisk var det). Jeg fikk beskjed om at vi var jo så "subsidert der oppe," og "hvis det er så dyrt der oppe, så flytt sørover da vel!".

Så da er et vel bare å returnere ballen og si til dere i sør "Flytt nordover da vel!" ;)

Jeg har aldri ledd av problemene til dere som bor oppe i nord, og ikke kjenner jeg noen som gjør det heller.  Men nå som vi står til ørene i strømregninger så ler dere rått av oss.. skulle ikke tro at vi bodde i samme land.

Matpriser: jeg har en app på tlf som heter Kupp.  Der kan jeg bla i tilbudsaviser for hele landet. Nå sjekket jeg tilbudsavisen for Rema1000 i Bardufoss. Det er vel langt oppe i nord.  Konklusjonen ble nøyaktig de samme prisene som det er i mitt område i Telemark.  Så hvilken matvarer er generelt så mye dyrere hos dere?

Endret av Adobyen
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Så har dere fordeler da. Lavere boligpriser, ingen mva på strøm, lavere skatt.

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk boligprisene i Alta, Hammerfest og Kirkenes. Vi har ikke billige boliger her. 

Anonymkode: bcef9...f2e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Sjekk boligprisene i Alta, Hammerfest og Kirkenes. Vi har ikke billige boliger her. 

Anonymkode: bcef9...f2e

Sjekket, og du kan få en nyoppusset enebolig til 3,2 mill i Alta. Tilsvarende i Oslo og omgn hadde kostet 3-4 gamger så mye.

I Bardu, en tre år gammel enebolig med utleiedel til 2,3 mill.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...