AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #21 Skrevet 27. juli 2022 Dere har fått nøyaktig det dere stemte på, så kos dere. Bare å klappe igjen og høste som man sår i 3 år til! 😂😂 Det manglet ikke på alternativer til Stortingspartiet, og det manglet heller ikke på advarsler mot nøyaktig denne situasjonen, men neida, det kom gjerne fra steder og folk man "Ikke vil assosieres med" det ja. 😁 Bare å glede seg til en kald og lang vinter. 🤣 Anonymkode: 82ad0...138 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #22 Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Husk Norge tjener enorme summer av høy strømpris - Dette kunne vært ført tilbake til forbrukerene, noe Høyre og FrP i langt større grad ville gjort og da hadde vi i Norge ikke vært i en situasjon der strømpris ødelegger for både industri og privatpersoner. AP bruker situasjonen til å hente penger til statskassen, penger som ikke ville vært der ved lav strømpris. Høyre håndterte store kriser på en helt annen og betryggende måte en AP-regjeringen, så Erna er mye mye mye mye bedre! 💙💙 Anonymkode: 4dd1b...b09 Absolutt ikke. Atrømavgiften økte med 36% i 2019, mens Høyre og Frp styrte. Anonymkode: 17f51...09a 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #23 Skrevet 27. juli 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Dere har fått nøyaktig det dere stemte på, så kos dere. Bare å klappe igjen og høste som man sår i 3 år til! 😂😂 Det manglet ikke på alternativer til Stortingspartiet, og det manglet heller ikke på advarsler mot nøyaktig denne situasjonen, men neida, det kom gjerne fra steder og folk man "Ikke vil assosieres med" det ja. 😁 Bare å glede seg til en kald og lang vinter. 🤣 Anonymkode: 82ad0...138 Trur du virkelig at noen andre på stortinget hadde endret strømprisen? Ikke sjangs i havet. Og jeg bor i Oslo. Sist vinter skrudde jeg ikke engang på varmen én eneste gang. Jo større by, desto mer energieffektive er innbyggerne. Høye strømpriser er bare bra for meg, for da får staten mer penger, uten at jeg selv trenger spytte inn. Anonymkode: 7f673...d8e
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #24 Skrevet 27. juli 2022 Til dere fra det sentrale østlandet som mener det burde være lik strømpris over hele landet. Hva med matvarepriser? Bensinpriser? Priser på transport? De som bor i distriktene må betale mye mer for disse tjenestene enn de som bor i sentrale strøk, og det skriver ikke media noe om. Anonymkode: e74da...d96 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #25 Skrevet 27. juli 2022 Ser at jeg må vaske klær i natt, da strømmen er hele 35% dyrere på dagtid i morgen! 😀 Anonymkode: e74da...d96
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #26 Skrevet 27. juli 2022 Strømprisene handler nå om et valg mellom kronisk elendig vær og råbillig strøm eller kronisk suverent vær og svindyr strøm. Jeg har ufrivillig valgt førstnevnte, og bor i et område hvor vi har blåst og regnet/snødd ned i halvannet år nå. Vet ikke med dere, men er strømprisene verd været dere har? Dere får ta en kost-nytte-vurdering på det. For øvrig er det vanvittig sprøtt at det er slik. Det er ikke det jeg motsier. En skandale av dimensjoner, ja. Maksprisen burde vært 100 øre kWt ved unntakstilstander. Merk unntakstilstander. Ellers bør strømprisene variere mellom 10 - 60 øre kWt gjennom året, slik det har brukt å gjøre. Anonymkode: 8c034...1ba
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #27 Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): For oss på Nordvestlandet kommer det for en gangs skyld noe godt ut av å holde på å regne bort. Her er det 10 gr, så har skrudd opp varmen i hele huset og det merkes heldigvis lite på strømregningen. Anonymkode: ac9c4...ef0 Ligger på 10-14 grader her også, har gjort det lenge. Bor i NO2 Anonymkode: d96e8...633 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #28 Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Absolutt ikke. Atrømavgiften økte med 36% i 2019, mens Høyre og Frp styrte. Anonymkode: 17f51...09a Strømavgiften? At man øker en avgift når strømmen er rekordbillig gjør jo ikke at man tilpasser avgiften når pris blir et problem! Avgiften kan med enkelhet føres tilbake, og det i langt større grad en AP-regjeringen gjør.. Pengene regjeringen henter fra oss forbrukere nå brukes til å finansiere diverse valgløfter som AP regjeringen nå forsøker å opprettholde.. Det er fullstendig politisk kaos, noe som en blå regjering ville håndtert langt bedre. Hvorfor skulle ikke AP-regjeringen kunne tilbakeføre disse inntektene hvis pengene ikke blir brukt andre steder? Anonymkode: 4dd1b...b09 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #29 Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Husk Norge tjener enorme summer av høy strømpris - Dette kunne vært ført tilbake til forbrukerene, noe Høyre og FrP i langt større grad ville gjort og da hadde vi i Norge ikke vært i en situasjon der strømpris ødelegger for både industri og privatpersoner. AP bruker situasjonen til å hente penger til statskassen, penger som ikke ville vært der ved lav strømpris. Høyre håndterte store kriser på en helt annen og betryggende måte en AP-regjeringen, så Erna er mye mye mye mye bedre! 💙💙 Anonymkode: 4dd1b...b09 Dette tror jeg ingenting på. Høyre er overhode ikke opptatt av mannen i gata. De er opptatt av seg selv, de rikeste i landet og EU. Å tro noe annet er bare naivt. Anonymkode: c3133...0e4 3
Anonymburker Skrevet 27. juli 2022 #30 Skrevet 27. juli 2022 Kan noen vennligst fortelle meg hvordan en Høyre-styrt regjering skulle unngått krigen i Ukraina, som ha ført til høye strømpriser? Kunne de ha tryllet vann i magasinene mens de var i gang? Det var vel Høyre/FrP som sørget for at denne kabelen ble til da de satt i regjering. Senterpartiet var sterkt imot at denne skulle bli til. 1
Anonymburker Skrevet 27. juli 2022 #31 Skrevet 27. juli 2022 Athena Catalina skrev (9 timer siden): Nå, er det de vanlige folk sin tur, ja...... (Stemte ikke på noen av regjeringspartiene) Det er FrP vi kan klandre for denne galskapen. De er alltid i fronten hva gjelder galskap.
Gjest Athena Catalina Skrevet 27. juli 2022 #32 Skrevet 27. juli 2022 Anonymburker skrev (1 minutt siden): Det er FrP vi kan klandre for denne galskapen. De er alltid i fronten hva gjelder galskap. Stemte ikke på de heller
Topsi Skrevet 27. juli 2022 #33 Skrevet 27. juli 2022 Anonymburker skrev (6 minutter siden): Kan noen vennligst fortelle meg hvordan en Høyre-styrt regjering skulle unngått krigen i Ukraina, som ha ført til høye strømpriser? Kunne de ha tryllet vann i magasinene mens de var i gang? Det var vel Høyre/FrP som sørget for at denne kabelen ble til da de satt i regjering. Senterpartiet var sterkt imot at denne skulle bli til. Nå må folk slutte å snakke som om dette er pga krigen i Ukraina og lite vann. Prisene i desember var ekstremt høye, og putin hadde ikke engang prompa over grensa til Ukraina. Og dette med lave magasin de har eksportert son søren siden høsten med unntak av et par uker nå, de har lagt opp til dette selv, og sender regningen til oss. NOK med bortforklaringer! 1 2
Heydayotheinterweb Skrevet 27. juli 2022 #34 Skrevet 27. juli 2022 Kort svar: ja. Langt svar: Ja, men dere avfeier jo systematisk alle som har fortalt att dette kommer i åresvis som "konspirasjonsteoretikere". Historiens moral: Blame yourselves. De blir ikke å stoppe før dere skjønner det. Og som det virker: You just don't fucking get it!
Anonymburker Skrevet 27. juli 2022 #35 Skrevet 27. juli 2022 Topsi skrev (13 minutter siden): Nå må folk slutte å snakke som om dette er pga krigen i Ukraina og lite vann. Prisene i desember var ekstremt høye, og putin hadde ikke engang prompa over grensa til Ukraina. Og dette med lave magasin de har eksportert son søren siden høsten med unntak av et par uker nå, de har lagt opp til dette selv, og sender regningen til oss. NOK med bortforklaringer! Det var daværende olje og energiminister Tord Lien fra FrP som sørget for disse utenlandskablene som var skyld i den dyre strømmen i fjor vinter. 1
Topsi Skrevet 27. juli 2022 #36 Skrevet 27. juli 2022 Anonymburker skrev (Akkurat nå): Det var daværende olje og energiminister Tord Lien fra FrP som sørget for disse utenlandskablene som var skyld i den dyre strømmen i fjor vinter. Og dagens regjering som nekter å redusere eksporten selv om fyllingsgraden er lav, de stemte imot i Stortinget. Disse strømprisene kommer av utenlandskabler ja og griske produsenter som kun tenker profitt og driter I oss og arbeidsplasser og samfunnet. Jeg blir kvalm. Og jeg blir kvalm av alle bortforklaringer og unnskyldninger som bare er til for å overbevise oss om hvorfor vi må betale syke priser og holde oss på matta 3
Anonymburker Skrevet 27. juli 2022 #37 Skrevet 27. juli 2022 Topsi skrev (12 minutter siden): Og dagens regjering som nekter å redusere eksporten selv om fyllingsgraden er lav, de stemte imot i Stortinget. Disse strømprisene kommer av utenlandskabler ja og griske produsenter som kun tenker profitt og driter I oss og arbeidsplasser og samfunnet. Jeg blir kvalm. Og jeg blir kvalm av alle bortforklaringer og unnskyldninger som bare er til for å overbevise oss om hvorfor vi må betale syke priser og holde oss på matta Ja, jeg frikjenner ingen 100 %, men det blir feil å legge all skyld på nåværende regjering. Hvis prisene fortsetter på 400-500 øre pr kilowatt må strømstøtten øke betraktelig. Jeg må ut med over 2000 kroner i en liten leilighet for JULI måned. Har aldri betalt så mye om vinteren før engang. 2
ltfutt Skrevet 27. juli 2022 #38 Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Dette kunne vært ført tilbake til forbrukerene, noe Høyre og FrP i langt større grad ville gjort og da hadde vi i Norge ikke vært i en situasjon der strømpris ødelegger for både industri og privatpersoner Dyr strøm er jo lukrativt. De har tømt magasinene for å selge strøm, men også presse opp prisen tenker jeg. Det eneste som hjelper er statlig regulering av folkevalgte stortingsrepresentanter som faktisk fortsatt hører på folket.. Det får du ikke med Frp og Høyre. Der får en bare flere utenlandskabler. Vi må jo faen meg bygge en haug med gasskraftverk før vinteren setter inn om vi skal unngå total krise. -Altså.. Får vi ikke fylt opp disse magasinene til høsten så ligger vi jævlig dårlig an. Det er snakk om strømrasjonering og greier. Hva i all verdens navn har disse politikerne tenkt å gjøre? Dette haster og kan bli meget alvorlig!
Topsi Skrevet 27. juli 2022 #39 Skrevet 27. juli 2022 ltfutt skrev (1 minutt siden): Dyr strøm er jo lukrativt. De har tømt magasinene for å selge strøm, men også presse opp prisen tenker jeg. Det eneste som hjelper er statlig regulering av folkevalgte stortingsrepresentanter som faktisk fortsatt hører på folket.. Det får du ikke med Frp og Høyre. Der får en bare flere utenlandskabler. Vi må jo faen meg bygge en haug med gasskraftverk før vinteren setter inn om vi skal unngå total krise. -Altså.. Får vi ikke fylt opp disse magasinene til høsten så ligger vi jævlig dårlig an. Det er snakk om strømrasjonering og greier. Hva i all verdens navn har disse politikerne tenkt å gjøre? Dette haster og kan bli meget alvorlig! Akkurat!
Topsi Skrevet 27. juli 2022 #40 Skrevet 27. juli 2022 Anonymburker skrev (8 minutter siden): Ja, jeg frikjenner ingen 100 %, men det blir feil å legge all skyld på nåværende regjering. Hvis prisene fortsetter på 400-500 øre pr kilowatt må strømstøtten øke betraktelig. Jeg må ut med over 2000 kroner i en liten leilighet for JULI måned. Har aldri betalt så mye om vinteren før engang. Jeg legger ikke all skyld på dem, men nå er det da de som har ansvar for å løse dette, og slik det ser ut nå, har de ikke tatt ansvar for det nesten i det hele tatt. Hjelper sikkert greit for arbeiderne som blir permittert i industrien eller bakeri at de privat får strømstøtte mens arbeidsplassen går konkurs. Men samfunnsmessig er det en katastrofe. Strømprdningen burde forbedres ja, men ikke minst burde bedriftene få en lav forutsigbar pris, ellers vil arbeidsmarkedet være langt mindre presset om et år, når folk begynner å miste jobben
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå