AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #1 Skrevet 27. juli 2022 Virkelig. Er så ufattelig lei. Trøtt. Sliten. Masse angst om kveldene/natta + depressive tanker. Får ikke sove om natta pga hamrende hjerte! Et lokk legger seg over brystet. Vanskelig å puste.. Føler meg liten og patetisk. Er tobarnsmor og nå vurderer jeg psykolog for aller første gang. Hva gjør dere andre for å ivareta psykisk helse? Når livet butter imot? Anonymkode: 1697b...a91 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #2 Skrevet 27. juli 2022 Jeg har gjort det samme som du vurderer. Jeg gikk til fastlegen (som er mest glad i å skrive ut medisiner) og bad om henvisning til psykolog. Jeg måtte spørre to ganger. Jeg fikk Sobril og Imovane også. Jeg i 40-årene og har aldri tatt noe sånt før. Anonymkode: a69eb...d2c
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #3 Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Virkelig. Er så ufattelig lei. Trøtt. Sliten. Masse angst om kveldene/natta + depressive tanker. Får ikke sove om natta pga hamrende hjerte! Et lokk legger seg over brystet. Vanskelig å puste.. Føler meg liten og patetisk. Er tobarnsmor og nå vurderer jeg psykolog for aller første gang. Hva gjør dere andre for å ivareta psykisk helse? Når livet butter imot? Anonymkode: 1697b...a91 Vært oppi en sånn periode i over 2 år nå og går bare på autopilot. Jobber hardt for å komme meg videre, men er utrolig hvor mye motstand man møter på. Jeg har levd et tøft liv og lærte som barn/tenåring flere overlevelsesteknikker for å ikke la det ta fullstendig knekken på meg. Har til denne dag ikke hatt en god psykolog og legen er litt vanskelig å samarbeide med. Jeg selv finner mye i de små tingene i hverdagen som gir meg motivasjon og et øyeblikk med lettelse og det gjør til at jeg prøver tenke fremover. Staheten min er til stor hjelp. Har du prøvd å skrive ned hva du føler og går igjennom for å få tankene ut av hodet og på papir? Gir deg en sjans til å reflektere. Vil og kunne hjelpe hvis du søker opp psykolog . Vær veldig forsiktig med de tablettene du fikk av legen. Har selv takket nei noen ganger for jeg tror heller på å finne grunnen bak alt enn å ta bort symptomer en kort stund Anonymkode: 2ea20...249
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #4 Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Vært oppi en sånn periode i over 2 år nå og går bare på autopilot. Jobber hardt for å komme meg videre, men er utrolig hvor mye motstand man møter på. Jeg har levd et tøft liv og lærte som barn/tenåring flere overlevelsesteknikker for å ikke la det ta fullstendig knekken på meg. Har til denne dag ikke hatt en god psykolog og legen er litt vanskelig å samarbeide med. Jeg selv finner mye i de små tingene i hverdagen som gir meg motivasjon og et øyeblikk med lettelse og det gjør til at jeg prøver tenke fremover. Staheten min er til stor hjelp. Har du prøvd å skrive ned hva du føler og går igjennom for å få tankene ut av hodet og på papir? Gir deg en sjans til å reflektere. Vil og kunne hjelpe hvis du søker opp psykolog . Vær veldig forsiktig med de tablettene du fikk av legen. Har selv takket nei noen ganger for jeg tror heller på å finne grunnen bak alt enn å ta bort symptomer en kort stund Anonymkode: 2ea20...249 Har kun resept på betablokkere, men ikke antidepressiva. Er helsepersonell og ser dessverre konsekvenser av ulike typer antidepressiva eller benzo. Har prøvd imovane og har liggende, men prøvd det maks en gang... Liker ikke og er i utgangspunktet svært skeptisk til medisin. Anonymkode: 1697b...a91
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå