AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #1 Skrevet 27. juli 2022 Noen som har søkt om dette før? Hvor mye fikk du? Blir det trekt fra neste måneds uføreutbetaling, bostøtte osv hvis man har det? Er blakk neste måned og får ikke låne av foreldrene mine. Jeg er bare blakk neste måned. De andre månedene klarer jeg meg. Har uføretrygd og bostøtte. Trenger ikke spydige svar her. Jeg bare lurer på hvordan dette fungerer? Anonymkode: b73a3...490
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #2 Skrevet 27. juli 2022 Hvor mye man får avhenger av om man feks har barn å forsørge. Men da jeg fikk det og var alene så fikk jeg vel 300 kr. Det blir ikke trekt fra noen andre stønader nei. Anonymkode: 07874...9b3
Heydayotheinterweb Skrevet 27. juli 2022 #3 Skrevet 27. juli 2022 Det blir ikke trekt siden det er NØDhjelp. Men du får ca 52,- dagen. Ikke en dritt med andre ord. 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #4 Skrevet 27. juli 2022 har gjort det en del ganger får rund 1200-2400kr hver gang. Anonymkode: b223e...437
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #5 Skrevet 27. juli 2022 Heydayotheinterweb skrev (6 minutter siden): Det blir ikke trekt siden det er NØDhjelp. Men du får ca 52,- dagen. Ikke en dritt med andre ord. Nok hvis man er sulten Anonymkode: f9e32...145 13 4
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #6 Skrevet 27. juli 2022 I vår kommune er det rundt 100 kroner dagen for en enslig. Første gangen gis det som regel uten krav eller trekk, men hvis noen søker ofte settes det gjerne diverse vilkår (økonomisk forvaltning El) Anonymkode: a54f3...6f0 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #7 Skrevet 27. juli 2022 Heydayotheinterweb skrev (1 time siden): Det blir ikke trekt siden det er NØDhjelp. Men du får ca 52,- dagen. Ikke en dritt med andre ord. Du har satt deg i en situasjon der du ikke kan finansiere deg selv og så er du ikke fornøyd med å få mat så du ikke er sulten? Anonymkode: 998f9...30d 7
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #8 Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): I vår kommune er det rundt 100 kroner dagen for en enslig. Første gangen gis det som regel uten krav eller trekk, men hvis noen søker ofte settes det gjerne diverse vilkår (økonomisk forvaltning El) Anonymkode: a54f3...6f0 Sånn er det hos oss også. Vi gir 100 kr dagen for voksne og veiledende daglig sats for barn. Men du kan ikke ha penger på kontoen når du søker om nødhjelp og alt annet skal være prøvd først. Anonymkode: 6b384...ad9
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #9 Skrevet 27. juli 2022 Heydayotheinterweb skrev (2 timer siden): Det blir ikke trekt siden det er NØDhjelp. Men du får ca 52,- dagen. Ikke en dritt med andre ord. Man kan fint få et eller to måltid for 52 kr, hvis man bruker de riktig. Anonymkode: 6b142...1cf 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #10 Skrevet 27. juli 2022 Heydayotheinterweb skrev (2 timer siden): Det blir ikke trekt siden det er NØDhjelp. Men du får ca 52,- dagen. Ikke en dritt med andre ord. Ikke en dritt? Ts får ufør, bostøtte og helt sikkert annen hjelp også. Hun har i sommer klart å bruke opp alt hun får fra staten. Staten kan tilby henne ytterligere 50 eller 100 kr ekstra per dag, men du presterer å si at det ikke er en dritt. Hvor mye hadde vært godt nok for ts mener du? Anonymkode: 3b936...ae3 14 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #11 Skrevet 27. juli 2022 Vi gir 90 kroner dagen per voksen. Nødhjelp trekkes ikke fra verken uføretrygd eller bostøtte. Anonymkode: 3a881...8ea
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #12 Skrevet 27. juli 2022 Heydayotheinterweb skrev (2 timer siden): Det blir ikke trekt siden det er NØDhjelp. Men du får ca 52,- dagen. Ikke en dritt med andre ord. Så lite. Jeg fikk 90 kr dagen. Dette er noen år siden. Var første og siste gang jeg søkte. Heldigvis. Anonymkode: 7175f...390
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #13 Skrevet 27. juli 2022 Heydayotheinterweb skrev (2 timer siden): Det blir ikke trekt siden det er NØDhjelp. Men du får ca 52,- dagen. Ikke en dritt med andre ord. Som personen over skriver, 52 kr dagen når man får bostøtte i tillegg til uføretrygd er nok. Oss andre får bare uføretrygd, og ikke en gang bostøtte. Det er få steder i landet som gir bostøtte til de med uføretrygd og vi i storbyene har like høye boutgifter, matutgifter og strøm som de som får bostøtte. Så kommer du hit å sier at TS som forvalter pengene sine dårlig får "bare" 52 kr? Jeg har uføretrygd minstesats og har 500 kr til mat og medisiner i uken. 500 kr går til bom, diesel, hygieneartikler, klær og alt som ikke er mat. Det vil si, TS får min ukesbudsjett ved siden av full uføretrygd og bostøtte. Det er trangt, men det går rundt akkurat på nåde og jeg går ut i 0. Hadde jeg fått 1500 kr mer i måneden å bruke på mat så hadde jeg jublet. Anonymkode: 24c8b...c52 3
Sofakona Skrevet 27. juli 2022 #14 Skrevet 27. juli 2022 Med 300 kroner på 1 uke 5 nudler pakker 35 kroner ( da 1 pakke om dagen) Fullkornsris & Grønnsaker 500 g 26 kroner en middag En pose lapskaus blanding (fryst ) 20 kroner med en pakke pølser (2 pakker 50 kroner)pølser i seg selv kan bli flere middager om du fryser de. Tomatsuppe med makaroni 21 kroner. Baguetter du kan ta i ovnen. 10 for to lange baguetter Pannekaker (melk,mel,egg) 50 kroner Dette er da ca 200 for en uke:) Så da har du 100 kroner du kan spe på med noe annet. 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #15 Skrevet 27. juli 2022 Sofakona skrev (12 minutter siden): Med 300 kroner på 1 uke 5 nudler pakker 35 kroner ( da 1 pakke om dagen) Fullkornsris & Grønnsaker 500 g 26 kroner en middag En pose lapskaus blanding (fryst ) 20 kroner med en pakke pølser (2 pakker 50 kroner)pølser i seg selv kan bli flere middager om du fryser de. Tomatsuppe med makaroni 21 kroner. Baguetter du kan ta i ovnen. 10 for to lange baguetter Pannekaker (melk,mel,egg) 50 kroner Dette er da ca 200 for en uke:) Så da har du 100 kroner du kan spe på med noe annet. Man kan også f.eks få fiskepinner til 24 kr ca (750 g). Også kjøper man ris i tillegg, hvis man allerede ikke har. Hvis man liker fisk. Jeg pleier alltid å ha ris, makaroni og pasta på lager. Anonymkode: 6b142...1cf 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #16 Skrevet 11. september 2023 Sofakona skrev (På 27.7.2022 den 17.45): Med 300 kroner på 1 uke 5 nudler pakker 35 kroner ( da 1 pakke om dagen) Fullkornsris & Grønnsaker 500 g 26 kroner en middag En pose lapskaus blanding (fryst ) 20 kroner med en pakke pølser (2 pakker 50 kroner)pølser i seg selv kan bli flere middager om du fryser de. Tomatsuppe med makaroni 21 kroner. Baguetter du kan ta i ovnen. 10 for to lange baguetter Pannekaker (melk,mel,egg) 50 kroner Dette er da ca 200 for en uke:) Så da har du 100 kroner du kan spe på med noe annet. Jeg er helt opprørt over den hjerteløse og fullstendig urealistiske holdningen som noen her har uttrykt. Å hevde at 300 kr i nødpenger fra NAV er tilstrekkelig og at folk skal være fornøyd med å leve på nudler og ris i verdens rikeste land er rett og slett motbydelig. Dette er ikke en debatt om økonomi, det er en debatt om medfølelse og menneskelig verdighet. Å forsøke å minimere behovene til de som allerede sliter, er en fornærmelse mot enhver idé om medmenneskelighet. Det viser også en fullstendig mangel på forståelse for de komplekse problemene som fører folk til å trenge sosial støtte. Vi som bor i et land med så mye velstand har et moralsk ansvar for å sikre at ingen lider unødig. Å tvinge folk til å eksistere på et slikt minimalt nivå av støtte er ikke bare uakseptabelt, det er grusomt. Det er på tide å våkne opp og innse at slike holdninger er en skam for vårt samfunn. Anonymkode: 449f6...c3f 3 3 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #17 Skrevet 11. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er helt opprørt over den hjerteløse og fullstendig urealistiske holdningen som noen her har uttrykt. Å hevde at 300 kr i nødpenger fra NAV er tilstrekkelig og at folk skal være fornøyd med å leve på nudler og ris i verdens rikeste land er rett og slett motbydelig. Dette er ikke en debatt om økonomi, det er en debatt om medfølelse og menneskelig verdighet. Å forsøke å minimere behovene til de som allerede sliter, er en fornærmelse mot enhver idé om medmenneskelighet. Det viser også en fullstendig mangel på forståelse for de komplekse problemene som fører folk til å trenge sosial støtte. Vi som bor i et land med så mye velstand har et moralsk ansvar for å sikre at ingen lider unødig. Å tvinge folk til å eksistere på et slikt minimalt nivå av støtte er ikke bare uakseptabelt, det er grusomt. Det er på tide å våkne opp og innse at slike holdninger er en skam for vårt samfunn. Anonymkode: 449f6...c3f Jeg hadde skjønt det hvis dette var fast, men det er altså nødpenger for en periode. Det går fint an og leve på dette budsjettet og denne kosten en uke, det gjør jo folk med grei inntekt for og spare til ferie eller ny tv også. Hadde det derimot vært standard året rundt ( som det er for noen ) , så blir det lite næring, så se heller på uføretrygden og bostøtten gjennom år etter år, enn en uke eller 2 på nødpenger. Anonymkode: 2a8ec...3ed 7
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #18 Skrevet 11. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er helt opprørt over den hjerteløse og fullstendig urealistiske holdningen som noen her har uttrykt. Å hevde at 300 kr i nødpenger fra NAV er tilstrekkelig og at folk skal være fornøyd med å leve på nudler og ris i verdens rikeste land er rett og slett motbydelig. Dette er ikke en debatt om økonomi, det er en debatt om medfølelse og menneskelig verdighet. Å forsøke å minimere behovene til de som allerede sliter, er en fornærmelse mot enhver idé om medmenneskelighet. Det viser også en fullstendig mangel på forståelse for de komplekse problemene som fører folk til å trenge sosial støtte. Vi som bor i et land med så mye velstand har et moralsk ansvar for å sikre at ingen lider unødig. Å tvinge folk til å eksistere på et slikt minimalt nivå av støtte er ikke bare uakseptabelt, det er grusomt. Det er på tide å våkne opp og innse at slike holdninger er en skam for vårt samfunn. Anonymkode: 449f6...c3f Ja her får vi faktisk penger når vi er syke, er selv ufør og takknemlig for at jeg bor akkurat i Norge, i såfall når jeg ble syk. 50kr dagen kun for mat bør da holde for 1 person. Også i verdens rikeste land. Er man blakk og trenger nødhjelp, ja da skal man ikke forvente å leve på noe annet enn minimum den mnd. Er begrenset hvor mye man skal skatte folk i jobb fordi folk som ikke kan bidra skal ha mye mer. Vi uføre her heldige som ble syke i Norge. Anonymkode: 829ec...b1a 4
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #19 Skrevet 11. september 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg er helt opprørt over den hjerteløse og fullstendig urealistiske holdningen som noen her har uttrykt. Å hevde at 300 kr i nødpenger fra NAV er tilstrekkelig og at folk skal være fornøyd med å leve på nudler og ris i verdens rikeste land er rett og slett motbydelig. Dette er ikke en debatt om økonomi, det er en debatt om medfølelse og menneskelig verdighet. Å forsøke å minimere behovene til de som allerede sliter, er en fornærmelse mot enhver idé om medmenneskelighet. Det viser også en fullstendig mangel på forståelse for de komplekse problemene som fører folk til å trenge sosial støtte. Vi som bor i et land med så mye velstand har et moralsk ansvar for å sikre at ingen lider unødig. Å tvinge folk til å eksistere på et slikt minimalt nivå av støtte er ikke bare uakseptabelt, det er grusomt. Det er på tide å våkne opp og innse at slike holdninger er en skam for vårt samfunn. Anonymkode: 449f6...c3f Verdens rikeste land? Oh hoy påtide å opplyse seg litt kanskje? 🫠 Anonymkode: 07751...b8e 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2023 #20 Skrevet 11. september 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Verdens rikeste land? Oh hoy påtide å opplyse seg litt kanskje? 🫠 Anonymkode: 07751...b8e Du har helt rett, jeg mener selvfølgelig "ett av verdens rikeste land" Anonymkode: 449f6...c3f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå