Gå til innhold

Fastlege fra helvete.. hvor melder jeg det inn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var hos fastlegen på akutt time med 2 åringen, og 4 åringen var med, med begynnelse på infeksjon. Pga betennelse.

Vi pratet en stund, de løp rundt I ring å lo ute på gulvet, kom ikke nærat noe heller så klikket hun fullstendig, klappet hendene sine høyt og sa at de måtte roe ned å slutte å krangle, sitte fint å lytte. Det var uskyldig lek og unødvendig å bli så sint. Jeg har nesten ikke sovet i natt heller pga urolig 2 åring, mulig jeg bare reagerer litt mer enn jeg burde? Men det er mer..

Jentene skulle egentlig veie seg i forhold til kuren de skulle gå på, men de ville ikke (var nok litt redde) så sier legen "Hva for noe traumatisk er det de har opplevd siden de er sånn?" 

Og på slutten før vi skulle reise roper hun ut til 4 åringen "Stine, jeg vil ikke se deg igjen, ikke kom tilbake hit igjen" Jeg visste nesten ikke hva jeg skulle si.. sa bare ehh okei🤔 Men når jeg satt meg I bilen ble jeg ganske hormonell, begynte nesten å gråte. Er sliten, har mensen, og vært alene med de i en uke nå, lite søvn. Trengte ikke dette... lyst å melde henne, men hvor kan jeg melde... ? 

Anonymkode: 3b63e...472

• Hjerte 12
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sikkert masse skrivefeil. Orker ikke å rette, håper dere forstår.

• Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet

Det var nok en rar måte å ønske god bedring på men jeg hadde kanskje byttet fastlege. 

Anonymkode: 37d64...228

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette kommer du ingen veg med å melde inn noen plass. Du kan gi tilbakemelding til fastlegen direkte, dagligleder eller lign. Men det eneste du kan gjøre er gi en saklig tilbakemelding på legelisten. no. Gå inn på Helsenorge og skift fastlege. Gå videre med livet. 

Anonymkode: c7e00...dbd

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Enten så har du "misforstått" litt med tanke på at du er stresset og sliten...eller så er dette er rar lege. 

Pleier fastlege din å være slik?

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Huff, lei situasjon. Prøvde du å få de til å sitte litt i ro? Mulig legen ble provosert av at de herjet, hun er jo på jobb, men det går an å bruke andre strategier som passer bedre for barn.. Syns det er ok av legen å adressere det og be de roe seg, men ikke at hun sa til barnet at det ikke fikk komme igjen.. Skjønner at du ble lei deg, men er du sint på legen eller er du sliten og føler deg kanskje litt truffet og som om du har mislykkes? Det er vanskelig med barn hos legen og når du har hatt de alene lenge også så har ting kanskje sklidd litt ut.

Anonymkode: ffeba...0d8

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Denne fastlegen har også sagt til min venninne når hun var høygravid, at hun sikkert ikke var gravid, bare hadde spist masse, ville ikke ta noen viktige blodprøver venninna mi trengte i forhold til helsestasjon osv. Ei sykepleier kjeftet på legen da hun hørte det.

Når jeg var der når eldste var 9 mnd klikket den legen på meg pga jeg ikke hadde gitt barnet mitt paracet rett før jeg dro til legekontoret og ikke tatt med vannflaske. Dette var en svært akutt situasjon. Sykepleier reagerte på det og sa til meg at jeg ikke måtte bry meg og det hun sier, og at ingen tenker på det i en slik situasjon jeg var i der med en baby. Veldig spesielt at hun får øov å jobbe der 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Gjest Athena Catalina
Skrevet (endret)

Virker som legen prøvde å si god bedring på en spøkefull måte. Syns du overreagerte. 

Endret av Athena Catalina
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Denne fastlegen har også sagt til min venninne når hun var høygravid, at hun sikkert ikke var gravid, bare hadde spist masse, ville ikke ta noen viktige blodprøver venninna mi trengte i forhold til helsestasjon osv. Ei sykepleier kjeftet på legen da hun hørte det.

Når jeg var der når eldste var 9 mnd klikket den legen på meg pga jeg ikke hadde gitt barnet mitt paracet rett før jeg dro til legekontoret og ikke tatt med vannflaske. Dette var en svært akutt situasjon. Sykepleier reagerte på det og sa til meg at jeg ikke måtte bry meg og det hun sier, og at ingen tenker på det i en slik situasjon jeg var i der med en baby. Veldig spesielt at hun får øov å jobbe der 

Herregud, bytt lege da vel.

Trenger ikke å lage noen sak utav det.

Anonymkode: dd650...3bc

• Liker 14
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ehm, hvem er Stine? Hvorfor ba du ikke ungene dine om å sitte stille hos legen selv? Hvorfor hadde du rutinekontroll (veiing) og sykdomsoppfølging samtidig? Hvorfor lot du ungene løpe løpsk? med mindre de har noen diagnoser er de fullt kapable til å sitte rolig noen minutter hos legen. Hvordan tenker du at legen skal få undersøkt den syke ungen om du ikke roer ned ungene? 

Anonymkode: 59f2f...617

Hun hadde ikke rutinekontroll. De måtte veies pga antibiotika. 

Anonymkode: 5de81...3c2

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du overreagerer noe voldsomt.

Anonymkode: dd650...3bc

Det er sykt spesiell oppførsel da. Av fastlegen 😶 og når man er overtrøtt og hormonell syns jeg det ikke er voldsomt å bli lei seg og litt på gråten av så mange klandrer kommentarer den svært merkelige fastlegen kom med. Kommentaren mot barnet om å ikke komme igjen er jo også fullstendig ukorrekt oppførsel. Dessuten har legen dem på lista si, så blir litt vanskelig om de har behov for helsehjelp. Og barn er jo en fryd å få på kontoret sammenlignet med selvmedlidende pilllepoppere. Lurer på hvordan hun oppfører seg mot dem 😂

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Du overreagerer veldig. Du burde få barna dine til å oppføre seg hos legen, ikke la de springe rundt. At hun ikke ville se barnet ditt igjen, var garantert ment humoristisk, som at barnet ditt forhåpentligvis holder seg frisk og ikke må tilbake. 

Anonymkode: 72da3...c51

• Liker 33
AnonymBruker
Skrevet
Athena Catalina skrev (2 minutter siden):

Virker som legen prøvde å si god bedring på en spøkefull måte. Syns du overreagerte. 

Enig. Sånn kan jeg og finne på å si og får bare latter tilbake. 

Å slippe barna løs inne på legekontor og la de herje er respektløs overfor legen og andre pasienter. Legen eller legesekretær må sikkert rydde og desinfisere etter ts og barna. Da forsvinner det tid som skulle vært til neste pasienter og legen kommer hjem senere til sin familie.

Anonymkode: 5ebad...0ad

• Liker 38
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Man lar ikke unger løpe rundt på et legekontor, virkelig ikke. Der må du ta selvkritikk. Når det er sagt så hadde jeg også reagert på resten av det du forteller. 

Helt ok av henne og reagere på dette med løpingen, men alt det andre hun sa er helt uakseptabelt. 

Hvorfor lot du ungene løpe inne på kontoret forresten? Har unger selv, og det hadde jeg ikke lat de gjøre. 

Anonymkode: 693c2...e91

• Liker 32
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette viser at også høyt utdannede mennesker med høy lønn kan være borderline tilbakestående idiot-rasshøl.

Bytt fastlege.

• Liker 11
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Noget spesiell lege, men samtidig så hadde jeg aldri tillatt at mine barn hadde løpt rundt og bråket inne på legekontoret. Det burde du ha unngått. 

Anonymkode: 5de81...3c2

• Liker 20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...