Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var sammen med eksen min i flere år, en manipulerende voldelig person. Jeg ble kvitt ham og gikk i traumebehandling for å innse hvordan jeg kunne tillate det forholdet. Det er flere år siden nå og jeg har det bra nå.

En god venninne flyttet utenlands for studier, hun kom på besøk nå i sommer og hadde med seg kjæresten sin. Jeg fikk en ekkel følelse med en gang jeg tok ham i handa, de skulle bo hos meg. De dagene de var her er jeg overbevist om at han både kontrollerer og verbalt mishandler henne. Han kalte henne stupid cunt når han trodde jeg ikke hørte, han hadde tredjegradsforhør da jeg og hun skulle treffe venninner en kveld, hvor mange glass vin skal du drikke, og når hun svarte så stirret han bare på henne. Sendte meldinger konstant hele kvelden,  satt dritsur når vi kom hjem. Ene dagen sa jeg til henne at jeg trenger hennes hjelp med noe og tok henne med ut i skogen en tur. 

Jeg begynte forsiktig å spørre henne, og hun hoppet med en gang i hans forsvar, at han forhørte henne om alkoholdrikking fordi han bryr seg, han mente det ikke sånn, han elsker henne, han er bare redd for å miste henne, osv. Alle drittunnskyldningene jeg selv kom med i mange år før det tok slutt. Jeg prøvde å få henne til å bli i Norge og ta siste året her, med alle mulige unnskyldninger om at jeg savner henne, det er bedre her osv.

Jeg vet jo av erfaring at når en står i det som hun gjør, så er det ingenting venner og familie kan si, som gjør at en hører. Det var så jævlig å kjøre de til flyplassen og se henne dra med det svinet der. Hun er helt alene i hans land og jeg er så redd. 

Vet ikke helt hva jeg skal med dette innlegget, vil bare dele det med noen, føler meg så hjelpesløs. Annet enn at døren min alltid er åpen, hva annet kan jeg si?

Anonymkode: 5c3f2...dcd

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...