AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #1 Skrevet 27. juli 2022 Dere som har deltatt på Pegasus-kurs, eller kurs for par hvor en eller begge har adhd, hva snakkes det om når det kommer til adhd og sex? Hvorfor er det et eget tema? Anonymkode: 75071...52e
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #2 Skrevet 27. juli 2022 Det er ikke uvanlig at man har høy sexlyst eller bruker det som selvskading. Så kanskje noe med det? Anonymkode: 2915e...6ac 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #3 Skrevet 27. juli 2022 Selvskading..? Er det vanlig hos personer med adhd? Vet du noe om hvorfor? Anonymkode: 75071...52e
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #4 Skrevet 27. juli 2022 Vi snakka ikke om det overhodet, om det er det kurset man får gjennom DPS. Men kanskje man burde det. Det var en av oss som nevnte at han hadde mista sexlysten etter medisiner , og det var ødeleggende for forholdet. Anonymkode: 7b7ab...2a5
Maestro Skrevet 27. juli 2022 #5 Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Det er ikke uvanlig at man har høy sexlyst eller bruker det som selvskading. Så kanskje noe med det? Anonymkode: 2915e...6ac Aldri hørt om at en med ADHD bruker sex som selvskading. Jeg har ADHD og har flere rundt meg med samme diagnose. Tror ikke hvordan man er seksuelt har noe med selve ADHD og gjøre. Har ihvertfall aldri hørt noe om det. 🤔
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #6 Skrevet 27. juli 2022 Det finnes mange type mennesker med ADHD så det er liksom ikke likt for alle uansett. Jeg har alltid vært tilbaketrukken når det gjelder sex, mens andre hopper i det ganske lett. Kanskje noen som tenker at alle med ADHD er helt crazy i senga, eller noe. 😅 Anonymkode: 7b7ab...2a5
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #7 Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): bruker det som selvskading. På hvilken måte kan det utarte seg? Anonymkode: 21709...916
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #8 Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): På hvilken måte kan det utarte seg? Anonymkode: 21709...916 Har sex helt ukritisk med hvem som helst, gjør ting man egentlig ikke vil, osv. Anonymkode: 10325...900 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #9 Skrevet 27. juli 2022 54 minutter siden, Maestro said: Aldri hørt om at en med ADHD bruker sex som selvskading. Jeg har ADHD og har flere rundt meg med samme diagnose. Tror ikke hvordan man er seksuelt har noe med selve ADHD og gjøre. Har ihvertfall aldri hørt noe om det. 🤔 Jo, det er ikke helt unormalt det. Snakker av erfaring, og har etterhvert skjønt hvor mange det gjelder for. Veldig ødeleggende og vanskelig å bære etterhvert. Anonymkode: efd9b...a1d 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #10 Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jo, det er ikke helt unormalt det. Snakker av erfaring, og har etterhvert skjønt hvor mange det gjelder for. Veldig ødeleggende og vanskelig å bære etterhvert. Anonymkode: efd9b...a1d Sliter med det samme 😕 Anonymkode: 10325...900
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #11 Skrevet 27. juli 2022 Jeg er en veldig skeptisk person så jeg har alltid avstått sex veldig mye. Jeg har ADD/Uoppmerksom ADHD da. Tror ADHD folk kan være ganske enten eller på ting. Anonymkode: 7b7ab...2a5
Nevrosererroser Skrevet 27. juli 2022 #12 Skrevet 27. juli 2022 ADHD og sex som form for selvskading er langt unna uvanlig desverre. Jeg har personlig erfaring med dette. Ellers er det mange som opplever veldig høy sexlyst, kanskje tilogmed hyperseksuell. Mange får problem med lysten eller å få og opprettholde ereksjon på medisiner. For andre er det vanskelig å holde fokus under akten, mange må ha på musikk eller noe white noise, andre kan kanskje bli distrahert eller stressa av berøringer og bytte eller ikke bytte av stilling osv. Det snakkes alt for lite om sex og ADHD eller for den del sex og andre diagnoser. 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå