Gå til innhold

Ned 6 kg på 2 uker og 5 dager

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått opp i vekt i ferien. Det var Absolutt verdt det. 100%. Pga diverse ting må jeg ned de kiloene innen mandag 15.8. Tror dere det er mulig? Noen tips?

Anonymkode: 2a71c...660

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Ikke mulig. 

Anonymkode: 1b558...6ea

AnonymBruker
Skrevet

hvor mye veier du nå?

Anonymkode: b9057...6e7

AnonymBruker
Skrevet

Hysteri! 

Anonymkode: 3fd7f...f81

AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

hvor mye veier du nå?

Anonymkode: b9057...6e7

60kg nå. Ønsker å veie 54. Der pleier jeg gjøre. 168cm

Skrevet

Jeg vet ikke om det er helt mulig å gå ned 6 kg på ca 3 uker, men det som iværtfall hjelper endel er å sykle og drikke 4 liter vann om dagen.

AnonymBruker
Skrevet
Anna1653 skrev (Akkurat nå):

Jeg vet ikke om det er helt mulig å gå ned 6 kg på ca 3 uker, men det som iværtfall hjelper endel er å sykle og drikke 4 liter vann om dagen.

Ingen mennesker har godt av å drikke 4 liter vann om dagen.

Anonymkode: f2c0c...076

• Liker 10
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har lagt på deg 6 kg i løpet av en ferie vil mye av dette forsvinne av seg selv når du kommer tilbake til vanlig kosthold og rutiner, mesteparten er nok vann.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ingen mennesker har godt av å drikke 4 liter vann om dagen.

https://hub.jhu.edu/at-work/2020/01/15/focus-on-wellness-drinking-more-water

Det er flere studier som viser flere av fordelene til å drikke mer vann som å miste vekt, renere hud, minsking av strekkmerker og mye mer. Og så lenge man ikke overhydrerer seg så har alle godt av det:).

AnonymBruker
Skrevet

Tviler på at det er mulig. Jeg har gått ned fra 90 til 85.5 kilo siden første juli, og siden jeg er 167 cm betyr det at jeg har MYE å gå på 😂 Vil tro det går mye saktere med folk som ikke så veier så mye. 

Anonymkode: 225af...c29

AnonymBruker
Skrevet

Tipper mye av dette er vannvekt :) Keto er en effektiv diett, da. Men ikke bra og gå ned så mye som mulig på så kort tid som mulig, vær litt snill mot kroppen din. Dette er ikke mye, og de går lett av :) 

Anonymkode: 2bcf9...d80

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg har gått opp i vekt i ferien. Det var Absolutt verdt det. 100%. Pga diverse ting må jeg ned de kiloene innen mandag 15.8. Tror dere det er mulig? Noen tips?

Hvis du har gått det fort opp så er det sikkert mulig å gå det nokså fort ned også. Bare spis med fornuften slik du pleier og ikke med følelsene/kosen slik du gjorde i sommer 😊 Da løser det seg, hvert fall på sikt. 

AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg fått til en gang i ungdommen da jeg skulle raskt ned pga endre til annen vektklasse i kampsport. Anbefales ikke,men det går. Mitt utgangspunkt var 60kg,skulle ned til 55kg på tre uker, men gikk dessverre ned til 52 kg. Altså 8 kg ned.. 

Talte ikke kalorier, men spiste små porsjoner, og kun middag i helgene. Spiste forholdsvis sunt da. F. Eks knekkebrød overlessa med tunfisk og masse Agurk og paprika til lunsj. Havregrøt og melk til frokost og kvelds. Litt grønnsaker eller frukt til mellommåltid. Spiste vanlig middag med saus osv i helgene. Og siden det var påske så sneik jeg meg en sjokoladebit nesten hver dag en ukes tid.. Drakk mye vann (vann fordriver vann i kroppen). Men siden trivselsvekten stort sett er den du har ligget lengst på, som for meg var 60kg, så kom kg fort på igjen når jeg spiste normalt. Skal også sies at jeg forbrant mye på den tiden, jeg trente 5 dager i uken, og tre av de to ganger per dag. Så, det er ikke umulig. Men det anbefales ikke, jeg ble veldig sliten og mistet nok mye muskler.

Anonymkode: 4ddb1...b9d

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor MÅ du det? 
De feriekiloene går nok av etterhvert uansett. 

Anonymkode: 83799...f45

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du har gått raskt ned i vekt før, kan trene mye og være svært streng i kosthold så kan du komme langt på vei. 

Jeg var ganske streng i kostholdet, men trente ikke. Gikk ned 6 kg på 4,5 uke. Men da spiste jeg lavkarbo og drakk kun vann og farris. 

Anonymkode: f6dd8...9c7

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du går over på en diett med Farris og bruker 12 timer i døgnet på hardt fysisk arbeid, forbrenner kroppen 500 gram fett i døgnet. 

Da kan du gå ned 9,5 kilo på to uker og fem dager. 

Anonymkode: ceb96...ee4

AnonymBruker
Skrevet
Anna1653 skrev (På 27.7.2022 den 12.25):

https://hub.jhu.edu/at-work/2020/01/15/focus-on-wellness-drinking-more-water

Det er flere studier som viser flere av fordelene til å drikke mer vann som å miste vekt, renere hud, minsking av strekkmerker og mye mer. Og så lenge man ikke overhydrerer seg så har alle godt av det:).

Joda, vann er sunt, men en går ikke ned over 6 kilo på 2 uker av og drikke litervis med vann og å sykle, så sant man da ikke sykler døgnet rundt og ikke inntar annet enn vann.. 

Anonymkode: f97f7...27f

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei, jeg startet tråden. Bestemte meg for å ta det litt saktere enn 6 kg på 2,5 uker.orket ikke gå så hardt ut. Får heller holde på noen ekstra ukers 
Men jeg har begrenset meg, så har gått ned. ingen trening da. Kun vanlig aktivitet :)
 Skal veie meg i morgen så får se hvor jeg ligger :)

Skrevet
Anna1653 skrev (På 27.7.2022 den 12.17):

?

Skrevet

Jeg hha rhverken syklet eller drukket 4 liter vann daglig. Men så har jeg ikke gått ned 6 kg heller 🫢

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...