Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kona mi vil skille seg fordi hun har mistet følelsene for meg. Jeg har absolutt ikke mistet følelsene for henne. Vi har barn sammen og et flott hjem.

Alle jeg møter av venner, mine og hennes, sier at hun begår en stor feil med å reise ifra meg. Jeg sitter litt med samme følelse selv.

Men jeg tviholder ikke på henne, for jeg kan jo ikke tvinge henne til å elske meg. Hun sier at hun fremdeles liker meg og er glad i meg, men hun har ikke kjærestefølelser for meg lengre. Vi levde et normalt forhold med travle hverdager, godt sexliv og ting vi fant på.

Jeg har sagt at jeg fremdeles elsker henne og kunne tenkt meg å bli sammen igjen, men jeg lar henne få lov til å ture på med skilsmissen. Jeg legger ingen hindringer.

Siden alle dom kjenner oss sier at hun gjør en stor feil, gjør jeg en stor feil med å ikke stoppe skilsmissen?

Anonymkode: ccefc...64e

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du virker kanskje en smule tafatt om du ikke gidder å kjempe for at hun skal bli? Så klart kan du ikke nekte henne, men du kan prøve å gjøre en innsats med å f.eks bedre deg, og å overtale henne. 

Anonymkode: 2e6ac...cf9

• Liker 8
  • Nyttig 5
Gjest Athena Catalina
Skrevet

Ingen kan dikterer hva et annet menneske skal føle. 

Skrevet

Om du skal kjempe for dere er ikke avhengig av hva andre sier.

Det kan godt hende folk sier hun gjør en stor feil til deg for å trøste og vise støtte. 

Om du skal stå i mot, stille hardt mot hardt, er avhengig av hva du vil og om du tror hun kanskje kan skifte mening. Parterapi kan være tingen. Å være vrien å vanskelig bare for å være vanskelig ville jeg derimot droppet.

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun forventer at forelskelsen man kjenner helt i starten skal være like spennende i 50 år, så gjør hun en stor feil. Den går jo over i en mer rolig, trygg kjærlighet.

Men folk rundt henne vet ikke hvordan hun har det inni seg. Om hun er glad i deg som en venn, så er det ikke nok for et ekteskap.

Anonymkode: f370d...225

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Har dere forsøkt terapi? Jeg synes det er en uting å gå ut av et ekteskap uten å forsøke å fikse det på alle andre mulige måter først. Men så klart, du kan jo uansett ikke tvinge henne. 

Anonymkode: cd655...04f

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kona mi vil skille seg fordi hun har mistet følelsene for meg. Jeg har absolutt ikke mistet følelsene for henne. Vi har barn sammen og et flott hjem.

Alle jeg møter av venner, mine og hennes, sier at hun begår en stor feil med å reise ifra meg. Jeg sitter litt med samme følelse selv.

Men jeg tviholder ikke på henne, for jeg kan jo ikke tvinge henne til å elske meg. Hun sier at hun fremdeles liker meg og er glad i meg, men hun har ikke kjærestefølelser for meg lengre. Vi levde et normalt forhold med travle hverdager, godt sexliv og ting vi fant på.

Jeg har sagt at jeg fremdeles elsker henne og kunne tenkt meg å bli sammen igjen, men jeg lar henne få lov til å ture på med skilsmissen. Jeg legger ingen hindringer.

Siden alle dom kjenner oss sier at hun gjør en stor feil, gjør jeg en stor feil med å ikke stoppe skilsmissen?

Hvis du er glad i henne så slåss for ditt ekteskap. Kanskje prøve familie r ådgiving?? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alle du møter sier at hun begår en stor feil. Lurer på hva de sier til henne når hun forteller om skillsmissen 🤔

Noe sier man for å være høffelig selv om man ikke mener noe om det. 

Anonymkode: ebd28...35b

• Liker 15
  • Nyttig 1
Gjest fransine
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 27.7.2022 den 11.39):

Du kan ikke "stoppe" skilsmissen. Det holder at en av partene ønsker skilsmisse. Siden det er barn inni bildet her så må dere innom familievernkontoret for mekling. Kanskje hun ombestemmer seg?

Det kan også være mulig at hun har funnet en annen?

Endret av fransine
Skrevet

Det første jeg reagerer på her er hvor mye du mener vennene dine (og hennes) vet om forholdet deres og bruddet. Er det du som inkluderer de? Det er for min del et overtramp og tillitsbrudd. Bruddet er mellom dere to, ikke hele slekta, omgangskretsen og sosiale medier.

Dersom de faktisk ikke vet noe så er det bare tomme ord du hører på. Et forsøk å trøste deg på i prosessen med separasjon.

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Og hvordan har du tenkt å stoppe skilsmissen, egentlig? 

Du kan jobbe for forholdet, men å drive og legge hindringer tror jeg virker mot sin hensikt. 

Hvis du er en så sykt bra mann som du mener, så lar du henne gå. 

Forøvrig er det jo ingen som vet akkurat hvordan det er for henne, det blir for dumt når alle andre skal mene at hun gjør en stor feil. Det er jo bare sånt man sier også.

Anonymkode: 19157...d9d

• Liker 8
Skrevet

Jeg vil tro hun har tenkt grundig igjennom tingene og at det er veloverveid. Avgjørelsen hennes gir ikke innvirkning på bare dere to, men også barna.

Hvis hun har mistet følelsene for deg og ønsker å avslutte forholdet, så kan hverken du, familie eller venner tvinge henne til å bli. Til syvende og sist er det hennes avgjørelse.

Antar at du også føler det blir feil å være sammen med henne, når du vet hun ønsker seg ut av forholdet.

Hvis alt av muligheter er prøvd og hun fortsatt ønsker å skilles, respekter avgjørelsen hennes.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker du å gjøre da? Samle inn stemmer fra nabolaget? 

Anonymkode: fa732...497

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Hun gjør jo det helt riktige her. Når hun velger å skille seg på grunn av at hun ikke har følelser lenger, så er jo det helt fair. 

Alle kan si at hun gjør feil, men det er hva hun føler som gjelder for henne, ikke hva alle andre føler. 
Du kan selvfølgelig velge å kjempe, men ikke forvent at hun endrer mening. 

Skjønner at det er kjipt, men livet går videre og du finner nok ei som gjør deg glad igjen. 

Har selv vært igjennom samlivsbrudd, men ekskona mi var utro, det var ikke samboeren din. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor mener andre at hun gjør en stor feil ved å ikke forlate deg når hun ikke har følelser for deg?

Er du rik?

Er du berømt?

Er du dødspen?

Er hun en person som ingen vil ha? Så hun bør være evig takknemlig for at noen (du) vil ha henne?

Anonymkode: f370d...225

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det verste jeg vet er folk som skal mene noe om at andre skiller seg. Hva andre mener er fullstendig uinteressant. Det er kun to personer som har lov å ha en mening om en skilsmisse . De to som skiller seg . Å siden skilsmisse er en lovfestet rett , har du INGEN som helst mulighet eller rett til å «stoppe « henne . Takk Gud så er det ingen lov som pålegger kvinner , eller menn å leve i et ulykkelig ekteskap . Råder deg til å slutte med å hente inn alle andres meninger om dette. Da det er barneskole - adferd . Støtte seg på hva «alle andre « mener . La henne gå , å oppfør deg som et voksent selvstendig menneske mot henne . 

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du sier dere har god sex. Men hvis hennes følelse av sexen er pliktsex (altså at hun faker kåtheten), så er jo ikke det bra hvis dere skal være sammen i 40 år til... Og det er nok ikke noe hun vil si rett ut, da det kan være veldig sårende. Jeg vet jo ikke, men det er et forslag. Siden hun sier at hun har mistet følelsene for deg. 

Anonymkode: 5414d...fa2

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Du sier dere har god sex. Men hvis hennes følelse av sexen er pliktsex (altså at hun faker kåtheten), så er jo ikke det bra hvis dere skal være sammen i 40 år til... Og det er nok ikke noe hun vil si rett ut, da det kan være veldig sårende. Jeg vet jo ikke, men det er et forslag. Siden hun sier at hun har mistet følelsene for deg. 

Anonymkode: 5414d...fa2

Tenker jeg også.. 

Jeg gjorde det slutt med en kjæreste av samme årsak, hadde begynt å miste følelser, og det var en ganske lang prosess før jeg tok steget. Vi hadde hatt et sinnsykt bra sexliv og jeg har et høyt libido, men på slutten der så syntes jeg det ikke var noe gøy lengre. Jeg ble med mest for hans skyld og overtalte meg selv om at det var digg fysisk sett, men det ble bare kjipere og kjipere for meg å ha sex med han, jeg begynte å irritere meg over at han var kåt 24/7 og måtte komme meg ut før jeg begynte å føle avsky. Når følelsene forsvinner, så blir ofte sexen mindre bra.

For han så hadde vi god sex helt til siste slutt, det var ikke en del av problemet i hans hode og jeg så heller ingen grunn til å fortelle han at jeg var drittlei av å ligge med han.

Anonymkode: 19157...d9d

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har dere tenkt på om hun kan være deprimert ?

Anonymkode: 4808a...d17

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...