Gå til innhold

Jeg har veldig dårlig selvtillit, komplekser for blant annet nesa mi. Kjæresten min sa den var stor og rar

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Låste meg inn på badet og hulke gråt etter at han hadde lagt seg igår. Nesa mi er noe jeg har skikkelig komplekser for, er ikke fornøyd med hvordan den ser ut. Men, jeg prøver til tross for dårlig selvtillit å akseptere hvordan jeg ser ut og har derfor valgt bort neseoperasjon. Nære venninner av meg har fortalt meg at jeg er fin som jeg er og det hjelper veldig på. ❤️ Jeg reagerte ved å bli totalt stum når han sa det. Han vet veldig godt hvor mye jeg sliter med meg selv, så at han lirer ut av seg en sånn kommentar sjokkerte meg veldig. Sov på gjesterommet i natt, følte veldig trang til å gi han et skikkelig bitch slap mens han sov og skrike frekke jævel til han. Ser veldig frem til at han våkner nå og vi må gå opp i hverandre hele dagen, NOT.🙇‍♀️😔 Vurderer å bare dra og være borte til ikveld. Men jeg reiser hjem til foreldrene mine på ferie imorgen og blir borte til søndag...

Anonymkode: 473f9...810

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dump han asap.

Anonymkode: 624c7...aff

• Liker 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Huff, så trist å høre.

Har han gjort sånt før? Sa du stygge ting til ham først? Jeg ville tatt det opp med ham. Man kan bli bedre til å kontrollere utsagn. 

Anonymkode: dbc3b...8e9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dump han asap.

Anonymkode: 624c7...aff

Er det rart det er mye skilsmisser hvis det er dette folk dumpes for? 

TS: sa han dette helt ut av det blå eller spurte du han hva han synes om nesen din? Menn skjønner ikke at ord sårer. Når jeg traff min samboer var jeg smålubben. Jeg hadde vært lat, spist dårlig mat og drukket mye alkohol og derfor var jeg blitt 15 kg tyngre enn jeg det jeg trives med. Når jeg spurte om han synes jeg var tjukk så ble jeg sur når han sa at jeg hadde noen kilo for mye. Jeg forventet at han skulle si at han digget kroppen min osv. Jeg ble skikkelig lei meg, men det var jo fordi jeg var oppgitt på meg selv for at jeg hadde latt vekten gå så langt. Det betyr ikke så mye hva kjæreste eller andre sier, det viktigste er hva DU tenker om deg selv. Dette blir lettere etterhvert som du blir eldre, da gir man mer blaffen i ting og aksepterer mer den man er. 

Anonymkode: 81ba4...bf7

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Huff, så trist å høre.

Har han gjort sånt før? Sa du stygge ting til ham først? Jeg ville tatt det opp med ham. Man kan bli bedre til å kontrollere utsagn. 

Anonymkode: dbc3b...8e9

Nei, har aldri kommentert utseendet hans bort fra at jeg har kommentert at han er fin på håret etter frisørbesøk eller når han pynter seg litt ekstra. Jeg synes det er ufattelig barnslig å kommentere hvordan andre ser ut i negativ forstand. Jeg satt i armkroken hans i går når vi satt å så en film før han begynte å trykke på nesa mi og lage ''biiip biiip'' med barnslig baby stemme før jeg spurte hva det var og da sa han det. 

Skrevet

Er han en sånn «gøyal og morsom» fyr?

Det er ikke alle som skjønner hva som er innafor å tulle med og hva som sårer veldig.

Det høres ut som du ikke reagerte på det foran han. At du ikke sa noe spesielt og ventet til han sov med å gråte?

Han vet kanskje fortsatt ikke at han såret deg….?

Det er lov å gråte foran kjæresten sin. Og du BØR være ærlig på hvor såret du ble av dette. 
Gi han en sjanse til å rette opp og forsvare seg.

Ps. Kommentaren var utrolig teit og jeg mener ikke at det er greit å si sånt. Mener bare at folk kan være tankeløse/tullete uten fæle hensikter.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du har litt stor og rar nese?

Jeg har liten og rar nese. Mannen min tuller ofte med det, og sier at han lurer på om jeg får puste gjennom de små neseborene. Vi bare ler av det, sammen. Ikke noe kjekt om man blir såret av det. Vet han at du har komplekser for nesen din? 

Han synes sikkert at du er søt med den nesen du har, og kanskje han ikke tenkte over at det kunne såre deg. Kanskje han tror du er mer selvsikker enn du er? 

Kjæresten din har sikkert også noen greier som ikke er helt perfekt, som alle oss andre, kanskje han bare tar alt med en god dose humor. 

Men du bør si ifra til han at du opplevde deg som en sårende kommentar og at blant annet nesen din, er noe som gjør deg usikker på deg selv, og ikke noe du ønsker at han skal lage humor av. 

Eventuelt kan du forsøke å lære å elske deg selv slik du er, og akseptere at du, som alle andre, er uperfekt, og kanskje prøve å gi litt faen. Kanskje du får deg en god latter også. Lær deg å elske dine rariteter, de er også en del av deg og den du er. 

Anonymkode: b7441...1c3

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje han mente det på en positiv måte. At den var særegen på en søt måte, og at det var en av grunnene til at han elsker deg? Jeg vet ikke. Men måten han trykket på den, så virker det mer som han synes den er skjønn, enn at han synes den er stygg og at han ville være ekkel med deg. Jeg mistenker at han er litt klossete og rett og slett ikke skjønte at han såret deg. Da jeg leste første innlegget i tråden, tenkte jeg at han er en drittsekk som ikke elsker deg og kun er ute etter å trykke deg ned, men etter å ha lest oppdateringen din, så ble jeg usikker...

Anonymkode: d6fe1...af6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Låste meg inn på badet og hulke gråt etter at han hadde lagt seg igår. Nesa mi er noe jeg har skikkelig komplekser for, er ikke fornøyd med hvordan den ser ut. Men, jeg prøver til tross for dårlig selvtillit å akseptere hvordan jeg ser ut og har derfor valgt bort neseoperasjon. Nære venninner av meg har fortalt meg at jeg er fin som jeg er og det hjelper veldig på. ❤️ Jeg reagerte ved å bli totalt stum når han sa det. Han vet veldig godt hvor mye jeg sliter med meg selv, så at han lirer ut av seg en sånn kommentar sjokkerte meg veldig. Sov på gjesterommet i natt, følte veldig trang til å gi han et skikkelig bitch slap mens han sov og skrike frekke jævel til han. Ser veldig frem til at han våkner nå og vi må gå opp i hverandre hele dagen, NOT.🙇‍♀️😔 Vurderer å bare dra og være borte til ikveld. Men jeg reiser hjem til foreldrene mine på ferie imorgen og blir borte til søndag...

Forstår du reagerte med å bli total stum. Det er jo ren neglisjering og tortur. 

Status må du sette, og vei retning for ditt liv og vite hvem som faktisk elsker deg. 

Anonymkode: 111d4...ebd

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Kanskje du har litt stor og rar nese?

Jeg har liten og rar nese. Mannen min tuller ofte med det, og sier at han lurer på om jeg får puste gjennom de små neseborene. Vi bare ler av det, sammen. Ikke noe kjekt om man blir såret av det. Vet han at du har komplekser for nesen din? 

Han synes sikkert at du er søt med den nesen du har, og kanskje han ikke tenkte over at det kunne såre deg. Kanskje han tror du er mer selvsikker enn du er? 

Kjæresten din har sikkert også noen greier som ikke er helt perfekt, som alle oss andre, kanskje han bare tar alt med en god dose humor. 

Men du bør si ifra til han at du opplevde deg som en sårende kommentar og at blant annet nesen din, er noe som gjør deg usikker på deg selv, og ikke noe du ønsker at han skal lage humor av. 

Eventuelt kan du forsøke å lære å elske deg selv slik du er, og akseptere at du, som alle andre, er uperfekt, og kanskje prøve å gi litt faen. Kanskje du får deg en god latter også. Lær deg å elske dine rariteter, de er også en del av deg og den du er. 

Anonymkode: b7441...1c3

Fy faen er det mulig :ler:

Anonymkode: 5e723...98c

AnonymBruker
Skrevet

Tror bare de som har en stor nese kan forstå hvor sårende dette er. Det er lett for andre å si «han mente det ikke» «du er nok fin» osv. Slike kommenterer gjør så utrolig vondt og er så ødleggende. Hvorfor MÅ folk kommentere negativt om andre sin kropp/utseende??

Anonymkode: 94942...a0d

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

som noen andre her sier så bra, "vei retning for ditt liv" og ja, vi har et hode å tenke med, og øyne å se og en munn å snakke med.. din kjæreste visste veldig godt hva han sa til deg. det er noe han har gått og tenkt på en stund tydeligvis.

gjentar det seg etter at du gir han en advarsel, så må du seriøst vurdere hele forholdet, for den som elsker deg, elsker deg for den du er.

Anonymkode: 2ece1...b4e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han mobber deg! Han vet at du har komplekser for noe, også sier han det likevel. Hva mer narr gjør han?

Gjør det beste for deg og din psyke: Forlat han. Nå

Anonymkode: a3274...7d2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Tror bare de som har en stor nese kan forstå hvor sårende dette er. Det er lett for andre å si «han mente det ikke» «du er nok fin» osv. Slike kommenterer gjør så utrolig vondt og er så ødleggende. Hvorfor MÅ folk kommentere negativt om andre sin kropp/utseende??

Anonymkode: 94942...a0d

Jeg har en stor nese, som i tillegg har vært knekt to ganger. Hadde veldig konpleks for den da jeg var rundt 13 år, men nå digger jeg den - den gir ansiktet mitt mer karakter! Mannen her erter meg med den hele tiden, så ler vi begge. 

Han ville imidlertid ALDRI ertet meg med noe jeg har komplekser for. Hvis han hadde kommentert at jeg har mange føflekker eller at jeg har små øyne ville jeg blitt skikkelig lei meg, og følt meg stygg og ekkel. Derimot er stor nese og at jeg er liten, helt lov å tulle med.

Bestevenninnen min har veldig komplekser for de grå hårene sine - det hadde IKKE vært morsomt å tulle med. Heller ikke at hun er høy - selv en «positiv» kommentar om at hun ser ut som en modell gjør vondt siden hun selv synes det er fælt å være høy. Derimot er det helt innafor å tulle med at hun er en klossmajor av dimensjoner, eller at hun er kalvbeint.

Så spørsmålet er - visste kjæresten din at du har skikkelige komplekser for nesa? 

Anonymkode: 7c1f9...893

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...