AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #1 Skrevet 27. juli 2022 Hei. Jeg har vært i et forhold med en mann i over 3 år (vi bor ikke sammen av praktiske grunner). Forholdet har stort sett vært ganske dårlig, med mye uenigheter og krangling. Men så har det vært gode stunder også, tro det eller ei. Og de gode stundene har gjort at dette har pågått litt for lenge, kanskje.. Jeg har forsøkt å fortelle han at jeg ikke har det så bra og ikke føler meg særlig lykkelig i forholdet, men da reagerer han bare med å bli snurt og vil ikke prate om det. Hvis jeg våger å si at jeg blir såret over noe, blir han sint og sier at det er frekt av meg å si at jeg blir såret (f.eks. har jeg tatt han i løgn flere ganger og hvis jeg sier at det er sårende at han lyver og at jeg blir usikker på om jeg kan stole på han, klikker han og sier at jeg oppfører meg som en "psykisk syk person" og at han selvfølgelig ikke har gjort noe galt, selv om han har tatt en "liten hvit løgn"). Jeg har aldri vært borti lignende før og er heldigvis i stand til å forstå at her er det han som sliter med sitt, men likevel får jeg et rart behov for at han skal se at han oppfører seg som en idiot. Sier jeg at vi bør ta en prat, sier han bare at han ikke har tid fordi han er sliten etter jobb. Spør jeg om han kan ta en prat i helgen, sier han at han ikke vil bruke helgen på å ha dårlig stemning. Da spør jeg når han egentlig har tid til å snakke om noe som helst - og da sier han at "jeg ikke skal bestemme når han skal sette av tid til å prate". Hvis jeg sier at jeg er sliten og har det stress på jobb, sier han at han har det mye verre på sin jobb. Sier jeg imot hans politiske meninger, får jeg beskjed om at jeg må være helt sinnsykt tilbakestående som mener det jeg mener (f eks er han anti-vaksine og mener corona er en bløff, jeg mener motsatt). Han kan komme med merkelige beskyldinger mot meg, det sprøeste var at han mente at "jeg bestemte meg for å ha mensen akkurat den helgen vi skulle være sammen, så jeg slapp å ha sex med han". Han mente at jeg fint kunne fiksa så jeg ikke hadde mensen akkurat da, hvis jeg virkelig ville ha sex med han. Jeg ble sjokkert, og sa at han bør virkelig si unnskyld, men nei - det var JEG som burde si unnskyld, som var så kjip at jeg skulle ha mensen akkurat da. Jeg kjenner at jeg blir helt surrete og usikker, lei meg, trist og sliten av dette forholdet. Før ferien sa jeg at jeg ikke ønsket å fortsette forholdet med mindre han sa seg villig til å forsøke parterapi - da svarte han at han "skulle tenke på det". Jeg lurte på hvor lang betenkningstid han trodde han trengte, og da sa han at det visste han ikke, han skulle gi svar når han følte for det og at "jeg ikke kunne bestemme når han skulle gi meg et ordentlig svar". Nå er det gått 5 uker og jeg har fortsatt ikke fått et svar på om han vil eller ikke. Når jeg spør han via melding, bruker han gjerne opptil 20 timer på svare (mao. ignorer han meldingen min) og når han da først svarer, svarer han bare diffust. Prøver jeg å svare igjen, bruker han nye 20 timer på å svare. Forsøker jeg å ringe, tar han ikke telefonen. Han ringer aldri opp. Han sier at han elsker meg sååå høyt, men det er jo helt merkelig å si. Mannen er over 40 år. Jeg er usikker på om jeg bare bør anta at forholdet er over? Eller skal jeg fortsette å prøve å "presse" han til å ha en avslutning? Jeg har jo ting hjemme hos han og omvendt, som hadde vært greit å få ordnet med. Men aner ikke hvordan jeg skal gå frem, og måtte bare lufte frustrasjon her. Han kan garantert dra ut dette i månedsvis kjenner jeg han rett. Anonymkode: ffd8b...6fd 1 1
Gjest Athena Catalina Skrevet 27. juli 2022 #2 Skrevet 27. juli 2022 (endret) Dette forholdet er ikke noe å satse videre på, du skulle gått for lenge siden. Du fortjener bedre. Endret 27. juli 2022 av Athena Catalina
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #3 Skrevet 27. juli 2022 Ta kontrollen tilbake og avslutt forholdet du. Dette gir deg ikke noe positivt. Anonymkode: 21eae...0c1 10 4
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #4 Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mannen er over 40 år. Jeg er usikker på om jeg bare bør anta at forholdet er over? Eller skal jeg fortsette å prøve å "presse" han til å ha en avslutning? Kjære deg, hvorfor lar du han holde på sånn med deg? Vil du virkelig fortsette å være sammen med en som holder deg på gress å leker med følelsene dine når han føler for det? Slutt å la han bestemme slike ting da? vil han ikke så vil han ikke, ikke vent på at han høflig skal gjøre det slutt. Send han en SMS nå med en gang med: Hei, pakk sammen tingene mine jeg har hos deg, jeg kommer innom i kveld med tingene du har hos meg, så bytter vi. Å så henter du bare esken, leverer hans ting, og sier ingenting og bare drar hjem. Tenk så mye bedre du skal få med deg selv da. Er jo ikke noe koselig å holde på sånn her? hele din dagsform og skjebne i hendene på en så tiltaksløs fyr ? Neitakk Anonymkode: e758e...ed8 11
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #5 Skrevet 27. juli 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Mannen er over 40 år. Jeg er usikker på om jeg bare bør anta at forholdet er over? Eller skal jeg fortsette å prøve å "presse" han til å ha en avslutning? Jeg har jo ting hjemme hos han og omvendt, som hadde vært greit å få ordnet med. Men aner ikke hvordan jeg skal gå frem, og måtte bare lufte frustrasjon her. Han kan garantert dra ut dette i månedsvis kjenner jeg han rett. Anonymkode: ffd8b...6fd Slutt å snakke om parterapi. Lat som om alt er greit. Avtal besøk hos ham. Pakk tingene dine så diskret som mulig. Dra hjem og dump ham på melding. Anonymkode: 8c9da...0f8 11 4
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #6 Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kjære deg, hvorfor lar du han holde på sånn med deg? Vil du virkelig fortsette å være sammen med en som holder deg på gress å leker med følelsene dine når han føler for det? Slutt å la han bestemme slike ting da? vil han ikke så vil han ikke, ikke vent på at han høflig skal gjøre det slutt. Send han en SMS nå med en gang med: Hei, pakk sammen tingene mine jeg har hos deg, jeg kommer innom i kveld med tingene du har hos meg, så bytter vi. Å så henter du bare esken, leverer hans ting, og sier ingenting og bare drar hjem. Tenk så mye bedre du skal få med deg selv da. Er jo ikke noe koselig å holde på sånn her? hele din dagsform og skjebne i hendene på en så tiltaksløs fyr ? Neitakk Anonymkode: e758e...ed8 Venter ikke på at han høflig skal gjøre det slutt, jeg har vel egentlig bestemt meg for å gjøre det slutt, men syntes det er merkelig å ikke kunne snakke om det og avslutte det på en voksen måte. Etter 3 år - så skal det bli slutt ved at han bare ikke gidder å forholde seg til at man må ha den kjipe samtalen? Syntes det er vanskelig, men må vel kanskje bare akseptere at det må bli sånn. Anonymkode: ffd8b...6fd 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #7 Skrevet 27. juli 2022 Just now, AnonymBruker said: ... syntes det er merkelig å ikke kunne snakke om det og avslutte det på en voksen måte. Anonymkode: ffd8b...6fd Det høres ikke ut som han er i stand til å snakke om noe som helst annet på en voksen måte, så hvorfor er du overrasket? Anonymkode: 8c9da...0f8 9
Olive_North Skrevet 27. juli 2022 #8 Skrevet 27. juli 2022 Han behøver å tenke på om det er verdt å gå i parterapi for deg… dump han
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #9 Skrevet 27. juli 2022 Send han melding. Si at du har prøvd å få ham i dialog uten at det har ført noe sted, og at du har besluttet å avslutte forholdet. Du trenger ikke si noe mer. Du kaster bort tiden på å vente. Han kommer aldri til å gi deg en avslutning du er fornøyd med. Anonymkode: e87db...386 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #10 Skrevet 27. juli 2022 Det er ikke noe håp for verken han eller forholdet. Han kommer ikke til å endre seg og dermed er forholdet ferdig. Jeg skjønner at du vil ha en form for avslutning, men jeg tviler på at du får det du ønsker/trenger. Jeg ville bare informert han om at du kommer med tingene hans da og da, og at du samtidig skal hente dine ting derfra. Ikke gå inn i noen diskusjon med han, han kommer til å si ting for å gjøre deg usikker på deg selv og han kommer aldri til å ta på seg noe av skylden for at det ble brudd. Anonymkode: b5484...bbd 4
Havspeil Skrevet 27. juli 2022 #11 Skrevet 27. juli 2022 Han høres ut som en Covert narsissist. Søk det opp på You Tube. ❤ Du bør ikke være en dag lenger i dette forholdet. 2
Lidis88 Skrevet 27. juli 2022 #12 Skrevet 27. juli 2022 🚩🚩🚩 kom deg unna! Livet er for kort for dette! 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #13 Skrevet 27. juli 2022 Ikke bruk dine beste år på et så dysfunksjonelt forhold som dette. En blir dårlig psykisk av å ha det sånn Anonymkode: 1bd1c...078 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #14 Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er ikke noe håp for verken han eller forholdet. Han kommer ikke til å endre seg og dermed er forholdet ferdig. Jeg skjønner at du vil ha en form for avslutning, men jeg tviler på at du får det du ønsker/trenger. Jeg ville bare informert han om at du kommer med tingene hans da og da, og at du samtidig skal hente dine ting derfra. Ikke gå inn i noen diskusjon med han, han kommer til å si ting for å gjøre deg usikker på deg selv og han kommer aldri til å ta på seg noe av skylden for at det ble brudd. Anonymkode: b5484...bbd Han kommer ikke til å akseptere at jeg sier at jeg kommer med tingene til et visst tidspunkt og at jeg ønsker å hente mine ting. Han kommer til å si at det ikke passer eller han kommer ikke til å svare i det hele tatt Eventuelt kommer han til å si at jeg ikke kan bestemme at jeg skal hente mine ting og hvis jeg spør om når det passer kommer han ikke til å svare, det er han som skal bestemme når det passer - og det vil da si at det kanskje blir om noen måneder, for selv om han bare er hjemme og på jobb, så skal han da late som at det "ikke passer" for å dra det ut så lenge som mulig. Kjenner han altfor godt nå. Anonymkode: ffd8b...6fd 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #15 Skrevet 27. juli 2022 Havspeil skrev (2 timer siden): Han høres ut som en Covert narsissist. Søk det opp på You Tube. ❤ Du bør ikke være en dag lenger i dette forholdet. Har jeg aldri hørt om før. Skal sjekke det opp på YouTube. Takk for tips! Anonymkode: ffd8b...6fd 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #16 Skrevet 27. juli 2022 Ååå, kjære deg. Dette kommer aldri til å forandre seg. Orker du dette? Anonymkode: 06bc4...2a4 1
Nymerïa Skrevet 27. juli 2022 #17 Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Slutt å snakke om parterapi. Lat som om alt er greit. Avtal besøk hos ham. Pakk tingene dine så diskret som mulig. Dra hjem og dump ham på melding. Anonymkode: 8c9da...0f8 Dette, TS. Å vente på at denne mannen skal oppføre seg fornuftig er toppen av optimisme. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #18 Skrevet 27. juli 2022 3 ÅR?! Du må gå. I går. Anonymkode: a5488...416 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #19 Skrevet 27. juli 2022 Send hans ting i posten, med sporing,så han ikke lyver om at de er borte. Dine ting gir du blaffen i, di er prisen du betaler for å ta tilbake makta. Psykoen jeg var sammen med prøvde det samme, jeg sa at han bare kunne beholde tingene - ADJØ!!! Anonymkode: a4ae1...4bb 4 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #20 Skrevet 27. juli 2022 Kan du ikke bare avtale at du skal komme en tur til han på helt vanlig måte? Altså sånn at han ikke tenker at dere skal "prate" eller at han må svare deg på det med terapi. Og så plukker du bare med deg tingene dine før du reiser hjem. Hvis han skal ha igjen sine, så får han heller avtale hentetidspunkt med deg. Frem til dere er enige om det, så kan du oppbevare det i en eske i boden. Du kan jo gjerne overlevere ved å sette utenfor døren din på avtalt tidspunkt. Anonymkode: 836c3...bf6 5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå