Gå til innhold

Ferielektyre...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger tips til hva jeg skal ha med og lese på ferie. Jeg har i det siste lest enten Harry Potter, John Irving eller Paul Auster, så kanskje ikke en av disse. Jeg er ikke så begeistret for norske forfattere ala Saabye Christensen, av en eller annen grunn, heller ikke krim eller overbanal "chick flick"-litteratur.

Med de føringslinjene, finnes det noen gode råd og tips? En venninne foreslo Vindens skygge, men hvis det er noe ala Da Vinci-koden (som jeg syntes var skikkelig dårlig), orker jeg ikke...

Kafka på stranden har jeg lest litt om, men den krever kanskje mer konsentrasjon enn jeg vil klare ved bassenget?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i Ian McEwan-modus for tiden, og vil anbefale ham. Alt han er skrevet er bra: Kjærlighet ved første blikk, Amsterdam, Om forlatelse og Lørdag.

Skrevet

Jeg anbefaler Zadie Smith, har lest hennes "Hvite tenner" og storkoste meg. Har nå begynnt på "On beauty" og den virker bra også. Hun har også skrevet "Autografmannen" :)

Skrevet

Takk, dere er snille! Jeg følte meg nesten fortapt i går kveld da jeg la meg. Ingenting fristende å lese, og mannen på nattevakt i tillegg.

Skrevet
Jeg er i Ian McEwan-modus for tiden, og vil anbefale ham. Alt han er skrevet er bra: Kjærlighet ved første blikk, Amsterdam, Om forlatelse og Lørdag.

Anbefaler ham på det varmeste jeg også.

Leste "Om forlatelse" på toget til og fra jobb og det var sånn at jeg syntes det var synd at jeg var framme og måtte legge fra meg boka. Jeg ble bare dratt inn i historien.

Gjest Fruktfat
Skrevet (endret)

jeg synes henning mankell er bra, fikk til og med kjæresten til å lese to bøker av ham da vi var på ferie (han har ikke lest bøker siden ungdomsskolen)!

okay, ikke krim, leste jeg nå... ;)

Endret av Fruktfat
Skrevet

Krim er nok heller noe for mannen, som ikke er like stor litteratursluker som meg (jeg har studert litteratur, blant annet). :) Jeg skal ta en liten runde på bibliotek/bokhandel før vi reiser, så vi ikke går tom for noe å lese. :)

Skrevet

Forresten kan du ikke sammenligne Vindens skygge og DaVinci-koden, er enig med venninnen din at det er en kjempebra bok! Litt mystisk stemning, men først og fremst en bok om mennesker og kjærlighet til bøker. Likte den iallfall kjempebra.

Ellers liker jeg Underverdenen av Don DeLillo.

Skrevet

Jonathan Franzen - Korrigeringer.

Karl Ove Knausgård - Ute av verden.

Tykke og gode ferieromaner.

Vindens skygge synes jeg var helt ok, men litt for søt for min smak.

Skrevet (endret)

Extra virgin : Livet i Liguria ~ Annie Hawes

Ripe for the Picking ~ Annie Hawes

Journey to the south : a Calabrian homecoming ~ Annie Hawes

Om å bosette seg i Italia og hvordan dagliglivet er der... Annie Hawes skildrer utrolig bra og med mye humor, lettlest og bra! NB! Anbefaler deg å lese dem på engelsk! ;)

Doppler ~ Erlend Loe

Veldig morsom og lettlest :)

I Know This Much Is True ~ Wally Lamb

She's Come Undone ~ Wally Lamb

Sterke og svært gode bøker som er veldig vanskelig å legge fra seg... *anbefaler veldig* ;)

My Sister's Keeper ~ Jodi Picoult

The Dogs of Babel ~ Carolyn Parkhurst

Engasjerende og spesielle historier som får deg til å tenke... *anbefaler veldig*

Secret Life of Bees ~ Sue Monk Kidd

En varm og nyyyydelig historie... :)

Me Talk Pretty One Day ~ David Sedaris

Dress Your Family in Corduroy and Denim ~ David Sedaris

Lettleste historier/noveller basert på livet til forfatteren... Sedaris skriver om så mye rart og så mye UTROLIG morsomt!! ;)

Anette ;)

Endret av nostalgia
Skrevet

Hallo! Ikke reis på ferie, i alle fall til et forholdsvis varmt harry-land, uten Are Kalvøs "Syden"!

Skrevet

Er midt inne i "Vindenes skygge" nå. Synes den bare blir bedre dess mer jeg leser av den. Min beste beskrivelse er at den er skrevet som en god historie hvor det hele tiden kommer frem nye elementer til historien. Til en viss grad er den blitt en "pageturner".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...