Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er i den klassiske situasjonen: Tidlig i 40 årene, 2 halvstore barn, vært sammen i 15 år pluss. Var relativt unge og forelska, barna kom og mannen «sjekka ut», jeg fikk det tredje skiftet med mere til, ble bitter. Sexlivet opphørte- han ble bitter- og så forsvant kommunikasjonen. Jeg har likevel hatt det greit, vært bestemt på å sette familien først og aldri drømt om å gå.

Like klassisk(?): Midt i livet føler jeg på en oppblomstring, mest personlighetsmessig. Slutter å være opptatt av hva alle andre synes, tør å være tydelig om egne behov og ta mer plass. Seksualiteten våkner og er dessverre ikke rettet mot mannen min, overhodet. 

Så, jeg tar det opp med han, at følelsene er borte. Han har uttrykt stor misnøye med meg i åresvis på tross av at jeg alltid har prøvd å sette han og barna først, og tror han nærmest vil bli lettet. Twisten (eller like klassisk?): han snur 180 gr, og blir den mannen jeg har savnet, trengt. Ser hva jeg trenger, hva barna trenger, og hva huset trenger. Og gjør noe med det.

Problemet: Det er helt dødt. Jeg føler null begjær. Liker han, respekterer han, er glad i ham- men vil ikke ha han. 

Spørsmålet: Er det mulig å finne tilbake? Jeg har alltid tenkt at det å være sammen for alltid er et VALG, og at man skal tåle å ikke kjenne på de store følelsene hele livet, men nå er det en lengsel der som jeg ikke klarer å bli kvitt. Enten må jeg finne en måte der mannen kan stille denne lengselen, eller komme tilbake til det punktet der jeg er fornøyd med tingenes tilstand. Er det mulig? Har noen klart det?

Beklager for langt innlegg, trengte kanskje å skrive det av meg.

Anonymkode: 1ac5c...f44

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres kjent ut. Klarte ikke å finne tilbake til begjæret, så har nå en elsker.

Anonymkode: c790d...bd4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gi han lov å ha seg med andre damer. Det kan vekke opp i deg begjær for han.

Anonymkode: e3bb9...50b

• Liker 1
Skrevet

Utroskap eller åpent forhold trenger ikke å være løsningen her.. Ja dere kan finne tilbake - anbefaler sexolog eller parterapi - det har hjulpet mange og det er mange par som Jar fått vekket lysten på hverandre igjen - uten å måtte gå ut og shoppe andre steder

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Høres kjent ut. Klarte ikke å finne tilbake til begjæret, så har nå en elsker.

Anonymkode: c790d...bd4

Vet mannen/konen din om elskeren, og er okei med det? Er du fornøyd med samlivet ellers?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Gi han lov å ha seg med andre damer. Det kan vekke opp i deg begjær for han.

Anonymkode: e3bb9...50b

Kontroversielt forslag… jeg liker det! vi går den «vanlige» veien- terapi, snakke sammen osv… fått løst opp i nye gammelt rusk, men føler ikke det hjelper på situasjonen som den er i dag. Jeg er klar for at han kan ha seg med andre. Og det kunne kanskje vært den ultimate testen- hvis det fins noe igjen der så burde det blitt vekket- fins det null sjalusi eller respons etterpå så er vi ferdig? Men hvordan lufte det for en mann i «krisemodus» som påstår han bare vil ha meg?

AnonymBruker
Skrevet
Diezel skrev (7 timer siden):

Utroskap eller åpent forhold trenger ikke å være løsningen her.. Ja dere kan finne tilbake - anbefaler sexolog eller parterapi - det har hjulpet mange og det er mange par som Jar fått vekket lysten på hverandre igjen - uten å måtte gå ut og shoppe andre steder

Ikke interessert i utroskap… jeg har lyst på andre, det må jeg innrømme, men har ikke lyst på et dobbeltliv. Da vil jeg heller at vi går videre hver for oss. Åpent forhold, kanskje, men da måtte vi jo ønsket det begge to. Vi er der hvor jeg ikke vil mer, mens han vil ha et monogamt forhold. Vi går allerede i terapi- det har hjulpet på ting som vi burde tatt tak i for mange år siden- men tiltrekning og lyst uteblir. Sexolog er jeg skeptisk til- som sagt uteblir lysten og jeg ønsker ikke å fake det lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...