AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #1 Del Skrevet 27. juli 2022 Hei, arrangørene av utdrikningslaget har oppfordret gjester som ikke kunne delta (av ulike årsaker) om å komme med et bidrag til utdrikningslaget. Er dette normalt? Anonymkode: 062a9...6cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitmargeritt Skrevet 27. juli 2022 #2 Del Skrevet 27. juli 2022 Nei 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chase Skrevet 27. juli 2022 #3 Del Skrevet 27. juli 2022 Nei. Høres grådig ut… 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 27. juli 2022 #4 Del Skrevet 27. juli 2022 Egentlig ikke, men hvis du først har sagt ja, og så trukket deg like før, skjønner jeg oppfordringen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #5 Del Skrevet 27. juli 2022 Nei. Anonymkode: 9d29f...584 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #6 Del Skrevet 27. juli 2022 Om du sier nei i utgangspunktet; NEI. Det er bare frekt. Om du trekker deg; JA, da betaler du for det som allerede er planlagt og kjøpt inn. Anonymkode: 64d61...4d2 21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #7 Del Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Om du sier nei i utgangspunktet; NEI. Det er bare frekt. Om du trekker deg; JA, da betaler du for det som allerede er planlagt og kjøpt inn. Anonymkode: 64d61...4d2 Jeg sa i utgangspunktet jeg ikke hadde mulighet. Det ble heller ikke avklart noe budsjett på forhånd, men fikk oppfordring og å bidra med det en er komfortabel med Anonymkode: 062a9...6cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 27. juli 2022 #8 Del Skrevet 27. juli 2022 Nei, det skal du ikke måtte betale for med mindre du trakk deg kort tid i forveien. Jeg måtte være med å betale da de andre på jobben var ute og spiste når jeg var sykemeldt og hadde takket nei, syns det var underlig. Vet ikke om det er en ny greie at alle inviterte må betale. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #9 Del Skrevet 27. juli 2022 Hvis en trekker seg etter at ting er booket og bestilt så betaler en selvsagt. tja, hvis det er få som deltar kanskje forloveren sliter med og få til et « bra opplegg» med lavt budsjett og oppfordrer venner av brud/ brudgom og komme med et bidrag for og gi sin venn en fin dag. Det er slik jeg forstår det en forespørsel og ikke et krav, så det er jo bare og vurdere til at du ikke ønsker og bidra. En vurderer jo hele tiden, spleis, bursdaginnsamlinger på fb, osv. hadde dette vært en god venninne ville jeg vurdert og bidra om jeg ikke hadde mulighet til og delta og visste at lavt budsjett pga mye frafall kunne ødelegge drømmedagen, men ellers er det jo bare og takke nei. Anonymkode: 3f8cc...d71 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 27. juli 2022 #10 Del Skrevet 27. juli 2022 Anononyma skrev (49 minutter siden): Nei, det skal du ikke måtte betale for med mindre du trakk deg kort tid i forveien. Jeg måtte være med å betale da de andre på jobben var ute og spiste når jeg var sykemeldt og hadde takket nei, syns det var underlig. Vet ikke om det er en ny greie at alle inviterte må betale. Veldig spesielt. Det blir jo som å true folk til å møte opp. "Ikke tenk på å avslå, for du må betale uansett." Godt utgangspunkt for en trivelig kveld med kolleger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #11 Del Skrevet 30. juli 2022 Stress, man kan jo da invitere mange man vet ikke kommer til å komme, for så å presse penger ut av de. Nei vettu hva. Anonymkode: e1c77...2ae 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #12 Del Skrevet 30. juli 2022 Eneste gangen jeg syns det er greit er om man avlyser i siste øyeblikk og det er gjort div reservasjoner som koster. Men å oppfordre alle inviterte (selv om de ikke kan delta) til å bidra økonomisk er bare gjerrig. Da får de heller gjøre noe mindre ut av det Anonymkode: eeb25...bd4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #13 Del Skrevet 30. juli 2022 Anononyma skrev (På 27.7.2022 den 7.36): Nei, det skal du ikke måtte betale for med mindre du trakk deg kort tid i forveien. Jeg måtte være med å betale da de andre på jobben var ute og spiste når jeg var sykemeldt og hadde takket nei, syns det var underlig. Vet ikke om det er en ny greie at alle inviterte må betale. Hva faen😳 Anonymkode: 92ae6...ad3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ghostface Skrevet 30. juli 2022 #14 Del Skrevet 30. juli 2022 Nei. Synes ikke det er så viktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #15 Del Skrevet 2. august 2022 Nei, kun hvis man trekker seg i siste liten. Her var det et utdrikningslag som ble mye dyrere fordi fem personer trakk seg uka før, og alt (til og med middagen på restaurant) var ordnet på forhånd. Da synes jeg heller at de som trekker seg skal betale. Anonymkode: 1219c...116 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #16 Del Skrevet 2. august 2022 Kom på et tilfelle til der jeg synes det kan være ok. Om veldig mange ikke kan, og det derfor blir vanskelig/dyrt å lage et fint opplegg for bruden. Om dette var en god venninne ville jeg da ønsket å gi et bidrag til at hun likevel har en fin dag. Men da skal forespørselen fra forlover skrives veldig ydmykt. Anonymkode: 64d61...4d2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #17 Del Skrevet 2. august 2022 Det er Ok å spørre om bidrag. Det er ikke noe krav. 3 hours ago, AnonymBruker said: (...) Her var det et utdrikningslag som ble mye dyrere fordi fem personer trakk seg uka før, og alt (til og med middagen på restaurant) var ordnet på forhånd. Anonymkode: 1219c...116 Det er en begynnertabbe av arrangøren(e) å booke ting før deltagene har betalt. Anonymkode: 07e63...d0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #18 Del Skrevet 2. august 2022 On 7/27/2022 at 7:23 AM, AnonymBruker said: Hei, arrangørene av utdrikningslaget har oppfordret gjester som ikke kunne delta (av ulike årsaker) om å komme med et bidrag til utdrikningslaget. Er dette normalt? Anonymkode: 062a9...6cc Nei det er definitivt ikke normalt Anonymkode: be289...362 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #19 Del Skrevet 2. august 2022 Du overtolker kanskje bittelittegrann når en "oppfordring" tolkes som at du må? For meg høres det som at de som er lei seg for å ikke kunne komme får muligheten til å bidra økonomisk, dersom de har lyst. Anonymkode: 76f83...744 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #20 Del Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Du overtolker kanskje bittelittegrann når en "oppfordring" tolkes som at du må? For meg høres det som at de som er lei seg for å ikke kunne komme får muligheten til å bidra økonomisk, dersom de har lyst. Anonymkode: 76f83...744 Det er mulig jeg er farget av egne erfaringer, men for meg blir dette helt feil. Ja, dersom noen SPØR om de kan få bidra økonomisk, så er det greit å la dem gjøre det. Men det tror jeg det er få som gjør. Et slikt spørsmål kommer sannsynligvis av at utdrikkningslaget har blitt for dyrt, og at mange enten ikke kan, eller ikke vil/kan bruke så mye penger. Og at arrangørene da istedenfor å nedskaler eller tilpasse seg slik at flere KAN delta, forsøker å finne måter å få dette slik DE ønsker. (Jeg har dessverre vært i utdrikkingslag der forlover som arrangerte, både brukte mye av pengene på å gjøre dagen billig for seg selv, inkludere seg selv i en del av brudens aktiviteter, og i tillegg gjøre hele greia betydelig dyrere enn brudens venninner egentlig hadde råd til. Her betalte man 1500kr, og fikk hjemmelaget gryterett laget dagen før, og taxitur til byen. (Altså verdi 150kr.) Mens forlover var med på spa sammen med bruden, og kjørte limousin sammen med bruden. (Og drakk av alkoholen som "var kjøpt til bruden" istedenfor å ha med egen alkohol som alle andre.) Det er fint å tenke at man vil lage en fin dag for bruden. Men dersom man ønsker et omfattende opplegg, så må det faktisk fremstå som en fin dag for gjestene også, så de ser verdi i å betale det det koster. Anonymkode: 89c5f...877 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå