Palmen Skrevet 20. november 2005 #1 Skrevet 20. november 2005 Har en klase bananer som har blitt brune så de egner seg ikke til spising rett fra skallet.... tenkte jeg skulle lage en banankake eller banana-bread, har noen en oppskrift? Palmen
Smørblomsten Skrevet 20. november 2005 #2 Skrevet 20. november 2005 JA! Denne er enkel og god (og kan fryses): BANANKAKE 3 modne bananer 1,5 dl sukker 1 ts vaniljesukker 1 egg 4 ss melk 100 gr smeltet smør 2,5 dl hvetemel 1 ts bakepulver 1/2 ts natron (viktig pga hevingen!) Mos bananer og rør inn ingrediensene i rekkefølgen jeg har skrevet over, men bland mel/bakepulver/natron før det has i til slutt. Smør kakeform (silikonform trenger ikke smøres!) og ha i den tynne røren. Stekes ca 40 min. på 175 gr (midt i ovnen). La avkjøle 5 min. før den hvelves ut. Nok til en rund form (m hull i midten)...
Arkana Skrevet 20. november 2005 #3 Skrevet 20. november 2005 Bananbrød 125 g mykt smør 175 g brunt sukker 2 store egg 3 bananer 100 g valnøttkjerner 250 g hvetemel ½ ts salt ½ ts natron 1 ts bakepulver 1 ts kanel Pisk smør og sukker sammen. Tilsett ett og ett egg og bland inn skrelte, ikke for finmoste, bananer. Grovhakk nøttene og bland dem inn sammen med det tørre. Ha i smurt brødform og stek ved 175 grader i ca 1 time.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå