AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #1 Skrevet 26. juli 2022 Hei. Jeg utdanner meg som barnehagelærer. Det ble diskusjon der noen medstudenter nå i ferien mente at det kan være mer krevende å jobbe i Oslo vest /Bærum på den måten at foreldre der kan være mer belærende og pirkete. I Oslo øst har barna i snitt større utfordringer, men foreldre er ikke belærende og lar ansatte gjøre jobben sin. Stemmer dette. Jeg er fra en annen by men studerer i Oslo og skal bosette meg her. Anonymkode: 0ab84...0cc
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #2 Skrevet 26. juli 2022 Jeg jobber ikke i Oslo eller bor der. Men hvis du har lyst å søke jobb der så må du gjøre det, ikke la andres meninger styre seg. Du kommer kanskje vil ikke oppleve eller erfare samme som de, men folk er jo forskjellige. Jeg er også barnehagelærer, og mine kolleger opplever foreldre andre måter enn jeg selv gjør, så vi er ikke samme oppleve av foreldrene eller barna. Det kommer alltid til å være en eller to krav store vesener uti der. Så du følg magefølelsen din, søk jobb der du tenker deg, heller fokuser om barnehagen, og kollegene, arbeidsmiljøet heller. Lykke til med studiet :) Anonymkode: 9f6d5...3a3 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #3 Skrevet 26. juli 2022 Ja, og barn får ikke skitne til de dyre klærne. Anonymkode: 2feed...2e3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #4 Skrevet 27. juli 2022 Veldig forskjell på stedene i Bærum. Anonymkode: 5b1d3...ee7
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #5 Skrevet 27. juli 2022 Finnes ikke ett svar for dette. Vil selv gjerne valgt områder med mye ressurser, men dog ikke typ Snarøya og Holmenkollen der det er mer finans og nye penger enn dannelse. Østre Bærum som Jar og Stabekk derimot kunne jeg jobbet. HØY andel høyere utdanning, lite enkle FrP-ere, også kvinner i spennende jobber og dedikerte og engasjerte foreldre. Anonymkode: 883c2...891
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #6 Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Finnes ikke ett svar for dette. Vil selv gjerne valgt områder med mye ressurser, men dog ikke typ Snarøya og Holmenkollen der det er mer finans og nye penger enn dannelse. Østre Bærum som Jar og Stabekk derimot kunne jeg jobbet. HØY andel høyere utdanning, lite enkle FrP-ere, også kvinner i spennende jobber og dedikerte og engasjerte foreldre. Anonymkode: 883c2...891 For ikke å snakke om alle mammaene som går hjemme. Møter opp i treningsklær og skal på yoga/trene etter de har levert barna. Og gjerne de som blander seg oppi alt. Fordi de ikke har noe annet å gjøre. DET er slitsomt det. Anonymkode: 01916...97a 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #7 Skrevet 27. juli 2022 Haha😂 Vi har barnet vært i en bhg på Frogner i Oslo og folk er like vanlige som andre steder. Lite merkeklær som er synlig og de fleste foreldre jobber og er jordnære. Eneste som stikker seg litt ut er at mange ikke leverer før kl 0830-09, siden mange har fleksible jobber/hjemmekontor og bor rett ved bhg og jobb. Det er derfor fine rolige morgener. Jeg kan levere kl 0845 og barnet være først på avdelingen. Jeg vil tro dette er annerledes i Bærum hvor folk jobber lengre unna barnehagen. Anonymkode: 286a6...0bc
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #8 Skrevet 29. juli 2022 Akkurat som alle andre steder. Foreldre kan være vanskelig på ulike måter. Jobbet i bhg flere steder i landet. Anonymkode: 4457c...a1c
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #9 Skrevet 29. juli 2022 Tror ikke foreldrene bryr seg mer om ungene enn man gjør i gol, for eksempel. Anonymkode: ce2d1...7a0
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #10 Skrevet 29. juli 2022 On 7/27/2022 at 11:26 AM, AnonymBruker said: Haha😂 Vi har barnet vært i en bhg på Frogner i Oslo og folk er like vanlige som andre steder. Lite merkeklær som er synlig og de fleste foreldre jobber og er jordnære. Eneste som stikker seg litt ut er at mange ikke leverer før kl 0830-09, siden mange har fleksible jobber/hjemmekontor og bor rett ved bhg og jobb. Det er derfor fine rolige morgener. Jeg kan levere kl 0845 og barnet være først på avdelingen. Jeg vil tro dette er annerledes i Bærum hvor folk jobber lengre unna barnehagen. Anonymkode: 286a6...0bc Mage som jobber nærmejobb ellerfra hjemmekontor i østre bærum. Jar ligger f.eks rett ved Lysaker hvor det er mange arbeidsplasser. Kort vei til Vækerø og Skøyen også. Vi opplever ikke at de ansatte i barnehagen vår har problemene du skisserer, men er en del foreldre som tror de er viktigere/bedre enn andre. Anonymkode: daf97...12f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå