Gå til innhold

Ungene har vannkopper vi er i syden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Begge ungene har fått vannkopper, vi er på ferie i syden og har reiseforsikring. Hva gjør vi, for vi får vel ikke fly hjem i morgen som planlagt? Dekker reiseforsikring at noen andre voksne reiser ned for å passe ungene når jeg MÅ på jobb? Vi er ganske desperat, og vil helst ikke fortelle noen at ungene er blitt syke.

Anonymkode: 53b19...b78

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vannkopper er vel ok å reise med? Det handler jo om dråpesmitte og i tillegg er det en barnesykdom. 

Har dem vært i kontakt med noen som dere var at har hatt vannkopper slik at dere er sikre på at det er det og ikke meslinger, apekopper osv? 

Anonymkode: dbf92...ed2

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke man får fly med vannkopper,  det kan være livsfarlig for dem som har nedsatt immunforsvar eller har transplantert.

Anonymkode: f2a31...bcf

• Liker 22
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Herregud reiser du til syden med barn som aldri har hatt vannkopper? Blir så jævlig oppgitt av visse mennesker 🤦‍♀️

Anonymkode: 60d4b...189

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vannkopper er vel ok å reise med? Det handler jo om dråpesmitte og i tillegg er det en barnesykdom. 

Har dem vært i kontakt med noen som dere var at har hatt vannkopper slik at dere er sikre på at det er det og ikke meslinger, apekopper osv? 

Anonymkode: dbf92...ed2

Ikke ok å reise på fly med, nei. 

Anonymkode: 9eca8...61e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Må du på jobb når du har syke barn? Tror ikke det er lov å fly med vannkopper nei. Vannkopper er farlig å få i voksen alder.

Anonymkode: bc31a...a65

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Herregud reiser du til syden med barn som aldri har hatt vannkopper? Blir så jævlig oppgitt av visse mennesker 🤦‍♀️

Jeg er 29 år, har aldri hatt vannkopper. Får vel bare holde meg hjemme hele livet jeg da. 

Anonymkode: 66255...55e

• Liker 35
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Alle barn får da ikke så tidlig. Jeg var nesten 11.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Altså, er du helt idiot? Jeg har tre barn på 8, 10 og 12, ingen av sem har hatt vannkopper (e da så hard vi har forsøkt). Prøver du å si at vi aldri skal dra på ferie uten egen bil? Det finnes nok av andre sykdommer du ikke får fly med, så det er kanskje best du bare unngår å reise kanskje, i fall du får en av dem?

• Liker 12
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Reiseforsikringen dekker ekstrautgiftene på hotell og nye flybilletter, men du må kanskje legge ut selv. Du får nok ikke flydd ned en barnevakt uten å betale for det selv..

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Min var 6 mnd.

Anonymkode: 123f2...0d7

AnonymBruker
Skrevet

Du kan bli nektet ombordstigning mener jeg å ha lest. Ville kontaktet reisebyrået. Noen krever vel en legeattest hvor man er "klargjort for å kunne fly". Vannkopper er veldig smittsomt og du kan regne med at de rundt dere vil få det i løpet av 2-3 uker.... for noen kan vannkopper være kjempefarlig  slik flere nevner her. Tror nok du må beregne en uke til i syden, snakk med reisebyrå og forsikring! 

Anonymkode: 0f0c0...f73

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Min var 6 mnd.

Anonymkode: 123f2...0d7

Og så?

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mine fikk det i barnehagen, jeg syntes det er uforsvarlig å reise om de ikke hadde hatt kopper

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Mine fikk det i barnehagen, jeg syntes det er uforsvarlig å reise om de ikke hadde hatt kopper

Troll.

Anonymkode: 66255...55e

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor det? Hva med andre sykdommer de kan få?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ville du tenkt det samme om de fortsatt ikke hadde fått det når de var 50? 

Anonymkode: 1d102...aea

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ville du tenkt det samme om de fortsatt ikke hadde fått det når de var 50? 

Anonymkode: 1d102...aea

Ja, stakkars naboen vår, han sitter hjemme på 45.året🥺

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Tror nesten du må regne med at du ikke kommer deg på jobb og må ta noen sykt barn-dager. Det er uansvarlig å ta barna med på flyet, og du får helt sikkert dekket utgiftene med å bli lenger 

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...