Gå til innhold

Melkeallergi

Anbefalte innlegg

Gjest Gamle Alex
Skrevet

Hva er symptomene eller tegn på melkeallergi hos barn ( babyen er 7 mnd)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har selv en gutt som har melkeallergi. kan bare si hva som var tegn og symptomer hos han da.

han begynte når han var to mnd med eksem og masse slim i brystet. byttet til nutramigen ( fra apotek ) soya basert melke erstatning. ble kvitt surkling og slim men eksemen vedvarte . ikke så rart ... siden han også har eggallergi. noe som ble påvist senere .

men som svar på innlegget. se etter eksem utslett og hør på brystet.

og ta en allergi test hos lege.

lykke til

Gjest Gamle Alex
Skrevet

Takk for svar :)

Hvordan så de utslettene ut

Skrevet

vår datter hadde melkeallergi, men tegnene var helt andre enn ellers så ingen lege trodde oss. vi forsto ikke hva som var problemet hennes før det var gått 1,5 år----- stakkar jenta vår. vi hadde vært innom et par leger, og homeopat. intet fungerte. legen sa til og med "ja denne jenta ser ikke særlig syk ut"...... til slutt ringte jeg gråtende til legesenteret i byen der vi bodde før. fikk snakke med legen vi hadde hatt tidligere, en fantastisk fyr som ringte meg tilbake etter kontor tid og snakket hele 30 min med meg gråtende på andre siden av røret.....

vår datter hylte av smerte hver natt, gråt skikkelig. hver eneste natt i 1,5 år. vi har også en datter som er 1,5 år eldre, så her var det full fart døgnet rundt. trodde vi skulle gå på veggen vi, sov aldri mer enn en time eller så i slengen.

vi hadde ingen utslett her, men skikkelige magesmerter. hver natt og bare på natt. fjernet så alle produkter med melk i (det er det meste altså!!!), så prøvde vi forsiktig å gi litt og litt. tilslutt nå så er hun tre år og spiser mat med vanlig melk, til og med is. men hun kan ikke drikke et glass vanlig melk, da kommer magevondtet. så hun drikker rismelk og det er helt greit. har prøvd vanlig melk , men hun syntes selvsagt rismelken også er bedre for det er den hun er vant til....

så det så. lykke til, og stå på. ikke hør på andre enn deg selv. hadde vi hørt på helsestasjonen så hadde hun bare ligget og skreket der natt etter natt uten å finne ut noe av situasjonen.....

Skrevet

Det lurer jeg også på. Vet ennå ikke om sønnen min har det eller ikke. Vi har vært hos legen, da han har store tørre flekker rundt på kroppen. Men, vi har fått salve av legen, og den har hjulpet. Vi fikk beskjed om att det var atopisk eksem. Men, han har surkling i brystet og hoster litt hver natt, så jeg vet ikke....Har også tatt allergi test hos legen, men det er ikke alltid melkeallergi slår ut på det. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Utslettet får jeg jo holdt i sjakk med fuktighetskremer, men surklingen er jo der.....Er ikke lett dette her...

Gjest Gamle Alex
Skrevet

Hmm, nei jeg vet sannelig ikke.

Hun fikk nemlig velling her før føste gang forrige uke og fikk ganske umiddelbart kjempe røde kinn og gulpet i mange timer etterpå og virket som om hun hadde vondt i magen.

Hun har fått MME i 3 mnd uten problemer

Skrevet

Jeg lurer på det samme, og har tenkt å prøve å kutte grøten noen dager. Ser det er tørrmelk eller morsmelkerstatning i den. Lillemor har hat flytende avføring i over to uker nå, men selvsagt kan det være andre ting også. Reagerer selv på laktose, så det er ikke så utenkelig å tenke på melk her i gården.

Gjest Gamle Alex
Skrevet
Jeg lurer på det samme, og har tenkt å prøve å kutte grøten noen dager. Ser det er tørrmelk eller morsmelkerstatning i den. Lillemor har hat flytende avføring i over to uker nå, men selvsagt kan det være andre ting også. Reagerer selv på laktose, så det er ikke så utenkelig å tenke på melk her i gården.

Det kan det jo være , men hvis den er grønn kan det også være tenner :)

Skrevet
Det kan det jo være , men hvis den er grønn kan det også være tenner :)

Joda - har tenkt det samme. Så her går vi å venter og venter på tenner :)

Gjest lilletroll
Skrevet

Datteren vår hylte fordi bl.a melk gjorde at hun fikk vondt i magen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...