AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #1 Skrevet 26. juli 2022 Mannen min gjennom 3 år har alltid hatt stor sans for gaming. Men noen ganger så er sansen så stor at det går utover det meste. Vi har ingen barn og han er ufør. Så når jeg er på arbeid sitter han stort sett foran skjermen. Nå fortiden er han også på skjermen stort sett ellers også. Jeg kommer hjem, lager mat, noen ganger med hjelp fra han. Vi spiser middag sammen før pcen kaller. Det er ikke spørsmål om det er i orden, men bare at han skal. Ofte sitter han til godt ut på natta etter jeg har lagt meg også. Hvis jeg viser at jeg ikke liker at han tilbringer all tid på data, så kan han bli irritert. Hvis jeg prøver å si noe om det blir han irritert. Det er akkurat som at han ikke forstår at det er for mye av det gode. Han viser ikke interesse for å tilbringe tid med meg, bare vanen som middag og tvtitting. Jeg synes det er vondt å måtte spørre om han ønsker å være med meg istedenfor gamingen. Vondt å måtte planlegge tid med noen som i bunn og grunn har all verden med tid til å gjøre det han ønsker. Dette går utover det meste som f.eks husarbeid, familie/venner, og ikke minst meg og han. Kosen er så og si borte, sex uteblir, kjærligheten minsker. Han gjør meg enormt usikker på relasjonen vår da han viser såpass lite interesse for meg og oss to. Før kunne han gjerne game, men det var mer moderat. Han spurte alltid om det var iorden at han satte seg ved pcen, kom alltid innom meg ofte for å kysse og klemme, viste at han ville være med meg og hvor glad han var i meg. Han kunne finne på å sitte i mange timer da også, men ikke så ofte. Nå sitter han gjerne i alt fra 3-8 timer og det er etter jeg er hjemme fra jobb. Nesten hver dag. Til og med i ferien min skulle han sitte på pcen hver kveld, noen ganger hele dager der jeg serverte middag til han underveis. Han har tendens til å bli depressiv, og da søker han pcen mer. Trekker seg unna og viser lite ovenfor meg. Alt dette skal jeg bare tolerere. Han sier at han er nå i hvert fall hjemme, så vi er jo sammen? Ikke i mine øyne. Han spiller med venner stort sett og koser seg, mens jeg føler meg ensom og på en måte etterlatt. Mister selvtillit av hvordan ting er. I tillegg til at han ikke ønsker å endre noe av oppførselen ut i fra at han bare reagerer med sinne eller blir sur hvis jeg kommenterer at det kan bli for mye. Samtidig ønsker jeg jo at han selv skal ønske å være med meg, ikke via "tvang". Vet han drev masse med gaming før vi ble sammen. Men han er da i et forhold, han må vel som alle andre forholde seg til at deler livet med noen på en måte? Har ingen ønske om at han skal stoppe med hobbyen sin, men en mellomting må vel være i greit? Hva kan jeg gjøre? Er jeg helt rar som synes dette er for mye? Kan jeg forvente at han må endre seg noe for at vi skal kunne forsette? Er han bare lei meg eller hva faen er greia? Anonymkode: dd3ff...8b8 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #2 Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva kan jeg gjøre? Er jeg helt rar som synes dette er for mye? Anonymkode: dd3ff...8b8 Det kan gjøre er å bli sammen med en voksen, moden mann. Ikke et barn. Nei du er ikke tar 🤷🏼♀️ Anonymkode: 889e7...530 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #3 Skrevet 26. juli 2022 Du har veldig lave krav! Du burde kommunisere tydelig til ham hvor vondt dette gjør deg. Anonymkode: 13c13...b98 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #4 Skrevet 26. juli 2022 Slutt å servere han middag ved PCen da, ihvertfall. Og ikke vask klærne hans. Kjøp kun inn mat og pålegg DU liker. Da må han kanskje flytte r@&a si ut av gaming-stolen sin. Kjøp deg en ny vibrator. Få deg en hobby, nye interesser, fritidsaktiviteter utenfor hjemmet. Vær mindre og mindre hjemme. Se om han merker det og kommenterer det. Hvis ikke, så finner du en ny leilighet og på sikt; en ny kjæreste. Anonymkode: b43a3...1c7 7
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #5 Skrevet 26. juli 2022 Du må spørre deg selv om dette er et forhold du vil ha, og om du ønsker å bli i dette forholdet på lang sikt. Så må du snakke med samboeren din, fortelle han hvordan dagens situasjon påvirker deg emosjonelt, følelsesmessig og følelsene du har til han og dere som et par. Så er egentlig resten opp til han. Du er ikke kravstor hvis du føler at dette ikke er nok for deg. Et parforhold nesten uten kommunikasjon, kontakt, fellesskap og intimitet/sex er jo ikke et parforhold. Han er i sin fulle rett til å velge å bli i gamingen, velge å ikke gjøre noe med sin egen livssituasjon, men fortell han at det får konsekvenser for dere som par hvis han gjør det. Jeg vet at vi er mange som ikke hadde godtatt dette. Anonymkode: 25e2d...fc9 2 2
Gjest Dustete Skrevet 26. juli 2022 #6 Skrevet 26. juli 2022 (endret) . Endret 6. august 2022 av Dustete
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #7 Skrevet 26. juli 2022 Har denne mannen ingen rest-arbeidsevne, men helse til å sitte på pc ca 15 timer i døgnet? Du jobber, han blir finansiert av nav og har alikevel ca null tid til deg - Og hvorfor gidder du dette her? Anonymkode: 1d95a...1e7 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #8 Skrevet 27. juli 2022 Få barn, da ordner alt seg. Anonymkode: 8f626...ddc 1
Maestro Skrevet 27. juli 2022 #9 Skrevet 27. juli 2022 Det er lov og være ufør. Men, da hadde jeg satt krav om at han bruker tiden sin til noe annet enn den dataen. Jeg går hjemme selv, å sitter oppe om nettene og krangler her inne mens jeg ser tv 🫣😂 Leser jaggu bøker også. Men er med venner og familie på dagtid, inkl samtaler jeg går på. Svømmer, går tur, vasker leiligheten en gang i uken. Det er viktig med NOE rutine om man skal gå hjemme og drive dank, som typen din gjør. Hadde han gjort andre ting, enn PC for så spille etter du la deg, hadde det vært en helt annen sak. Men, som ei annen her sa som har en samboer som har hobby å sjonglere (😂🤭) og sa at gaming er så mye bedre hobby. Kan ikke noen linke henne denne tråden og se at gaming kjæreste ikke er så fryd og glede som hun tror?😂 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #10 Skrevet 27. juli 2022 Sånn går det når du blir sammen med en ufør, håper du har lært 🤦♀️ Anonymkode: 7185e...5fe 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #11 Skrevet 27. juli 2022 Dette er akkurat noe jeg kunne ha skrevet. Mannen min ble ufør for et par år siden, og har siden den gang brukt mer og mer tid på gaming. Han ble deprimert av å ikke kunne jobbe mer, så tenkte det var fint hvis han gjorde noe han likte. Samtidig som han fikk være "sosial". Men nå har vi nesten ikke noe tid sammen lenger. I tillegg har vi barn, så all min tid etter jobb går til husarbeid og barna. Prøver jeg å snakke med han om det, så blir han irritert og sur. Hadde vi ikke hatt barn, så hadde jeg flyttet for lenge siden. Hvis du skal fortsett forholdet, er det nødvendig at han endrer prioriteringene sine. Selv om jeg har mine tvil om at det vil skje, hvis han er lik min mann. Siden dere ikke har barn, så vil jeg råde deg til å gjøre det slutt, hvis han ikke gjør en endring etter du har tatt en samtale med han. Anonymkode: cfcb3...35c
Pissmaur Skrevet 27. juli 2022 #12 Skrevet 27. juli 2022 Har vært gjennom noe som ligner veldig. Han er åpenbart spilleavhengig, og at mister en god relasjon med deg er ikke nok motivasjon til å at han kommer til å gjøre noe med det. Du blir selvutslettende av å sitte å vente på at han skal bli bedre, og det er veldig mulig at det aldri kommer til å skje. Sett din egen livskvalitet foran alt annet, og å være singel og fri er langt fra det verste i verden. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #13 Skrevet 27. juli 2022 Jeg ville gitt beskjed at nå er det nok. Jeg gidder ikke å leve alene i dette forholdet lenger. Jeg vet han kan bedre, vi har hatt det bedre før. Ønsker han å endre seg? Hvis ikke, så er det gjerne like greit å gå hver vår vei. Jeg er for ung til å parkere kjærlighets- og sexlivet i en alder av xx Anonymkode: b43a3...1c7 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #14 Skrevet 27. juli 2022 Jeg er ufør selv. Hadde jeg klart å sitte 10 - 16 timer foran en pc hver dag, så hadde jeg vært i full jobb. Vil du virkelig fortsette forholdet til denne late mannen? Han utnytter deg, uten å gi noe tilbake. Anonymkode: c39df...a9d 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #15 Skrevet 27. juli 2022 Jeg var gift med en gamer. Han jobbet riktignok (innen IT) men fritida ble brukt til å game. Han var lite interessert i kvalitetstid med meg, var sjelden fysisk med meg og dårlig på å kommunisere. Jeg tok ut skilsmisse til slutt. (Kort tid etterpå møtte jeg han som er jeg lykkelig gift med i dag). Anonymkode: a7c15...002
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #16 Skrevet 27. juli 2022 Spillavhengighet er en ting. Høres ut som han bruker spill for å glemme alt annet. Jeg ser ikke helt hva han har å tilby deg slik han er nå. Du får veldig lite ut av dette forholdet. Anonymkode: 812e4...ca5 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #17 Skrevet 27. juli 2022 Min samboer har det litt på samme måte i perioder - men han er i full jobb da. Han hadde en kort periode da han var arbeidsledig og da sto maten på bordet, hundene var luftet og det som skulle gjøres i hjemmet var gjort når jeg kom hjem. Det synes jeg faktisk er minimum, selv om din samboer er ufør høres det jo ut som han bør være fullt i stand til å bidra i hjemmet. De periodene det er som verst med min samboer og gamingen føler jeg det litt på samme måte som deg. Føler at jeg blir tatt for gitt og at det ikke er noen interesse for å tilbringe tid sammen. Han legger seg også sent og dersom vi skal gjøre noe sammen må jeg avtale det i forveien for så å minne han på det flere ganger. Det blir skikkelig sur stemning om jeg tar opp at spillet tar for stor plass, og som du nevner så er det jo ikke noe hyggelig å sitte i dtua sammen om han sitter der under tvang heller. Derfor lever jeg mitt liv i de periodene. Handler til meg selv, lager middag til meg selv, går ut med venner uten å informere i forkant - sier bare ifra at «nå drar jeg og møter den og den» på vei ut døra. Det tar ikke mange dagene før han synes det er leit og unnskylder at han lar spillet ta overhånd. Gi han null service og la han klare seg selv, da er det som regel ikke så festlig å stenge seg inne i gamingboblen likevel! Anonymkode: 63518...029
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #18 Skrevet 27. juli 2022 17 hours ago, AnonymBruker said: Det kan gjøre er å bli sammen med en voksen, moden mann. Ikke et barn. Nei du er ikke tar 🤷🏼♀️ Anonymkode: 889e7...530 Kan hende han er moden nok, men hun bare interesserer han mindre enn gaming gjør. Noe som er helt fair. Er jo ikke sikkert hun er spesiellt gøy å tilbringe tid sammen med. Det du egentlig mener er at hun bør finne en kjedelig fyr uten andre hobbyer i livet slik at all tiden hans går med på å tilfredstille henne. Og at han i mangel på andre ting i livet - liker det. Anonymkode: f77b8...d99
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #20 Skrevet 27. juli 2022 I teorien bør han få en sjanse til å endre adferden. Si at du føler han ikke er i forholdet lenger, og at du savner dere. Eller du kan pakke sakene og dra. Det er sjelden at en endring faktisk skjer. Anonymkode: cc793...f09
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå