Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette med spontanabort. Er det tilfeldig, eller er det vanligere å oppleve dette igjen om det har skjedd før ?

Jeg har nå fått 4 friske barn, og 3 av 4 satt på 1 forsøk. Jeg har aldri abortert.

Jeg fikk alltid høre av de nærmeste:" jaja, det er ikke sikkert det går bra da." Eller nesten sinte fordi jeg sa i fra før 3 mnd hadde passert. 

Dette er ikke et stikk/hån til de som prøver, eller har opplevd abort.

Anonymkode: ea331...bac

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Aldri opplevd jeg heller. 4 barn. 2 frivillige aborter. 

Anonymkode: a2d40...044

AnonymBruker
Skrevet

Statistikk er statistikk. Det er ikke uvanlig å miste, men noen mister aldri og andre mister mange ganger. 

At folk kommer med upassende kommentarer er jo ikke bra.

Bra at du har sluppet å gå igjennom det  :)

Anonymkode: 4684a...807

AnonymBruker
Skrevet

Folk som har opplevd å miste er ofte mer forsiktige med å glede seg. Det er en forsvarsmekanisme. 

Anonymkode: e6c82...8e4

AnonymBruker
Skrevet

Det er ca.13% sjanse for spontanabort, så når så mange til enhver tid går gravide, så vil mange ha opplevd det. Samtidig overlever ca.87% av alle fostre, noe som blir et langt høyere tall. Man er jo ikke "heldig" med at fosteret overlever, for det er jo hele 87% sjanse for at det skal gjøre det.

Anonymkode: da01b...b2b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du har hatt flaks. Sannsynligheten for at en graviditet ender i spontanabort er ca like stor som å kaste en sekser på en terning. Du har kastet fire ganger og unngått sekser. Andre har uflaks og kastet flere. (Hos noen viser det seg at noe er galt som fører til spontanabort, terningen deres er vektet. Men de fleste har bare vanlig uflaks.) 

Det betyr ikke at det er uvanlig å ikke oppleve å miste heller. Ca halvparten av alle par opplever det på et eller annet tidspunkt. Men det er ikke alle som er klar over hvor vanlig det er, siden de fleste ikke deler graviditeten sin så tidlig. 

Anonymkode: 09fde...d21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...