AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #1 Skrevet 26. juli 2022 Jeg har gått til psykolog en stund nå og har det problemet at jeg ofte ikke klarer la være å smile. Det å smile har på en måte blitt en innprentet reaksjon jeg bare får helt automatisk, uavhengig av hva jeg snakker om. Dermed kan jeg like så smile når jeg snakker om noe morsomt som når jeg snakker om noe trist. Noen ganger fører det til at psykologen mener jeg lyver. Så jeg vet ikke helt jeg, hva kan man gjøre med sånt? Anonymkode: a2af3...04a
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #2 Skrevet 26. juli 2022 Snakke med psykologen om det? Anonymkode: eb1d6...ba4
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #3 Skrevet 26. juli 2022 Ville vært åpen om det og sagt det du skriver her. "Kanskje du har lagt merke til at jeg smiler mye uansett om jeg snakker om noe morsomt eller trist. Føler at du tror jeg lyver pga. det, men det kommer bare helt automatisk for meg at jeg smiler uansett hva det gjelder." Anonymkode: bfb1b...4d9
Anna1653 Skrevet 26. juli 2022 #4 Skrevet 26. juli 2022 Jeg har samme problem jeg visste ikke at jeg hadde det før jeg var hos psykiatern min for litt siden og hun påpekte det. Men jeg har ikke noe svar på hva du kan gjøre dessverre, men å snakke med psykologen med det hadde sikkert hjulpet. Det kan sikkert også hjelpe hvis du snakker med en god venn å si ifra at du smiler blablabla og spurt om hen kunne si ifra når du gjorde det så du kan rette det pem.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #5 Skrevet 26. juli 2022 Det høres jo litt merkelig ut, men psykologen er sikkert klar over at det er en slags selvforsvarsmekanisme eller noe. Du kan jo nevne det. Lurer veldig på hva du snakker om mens du sitter å smiler også merker jeg. Det kommer jo litt an på. Anonymkode: 34be0...852
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #6 Skrevet 27. juli 2022 Det å smile eller le når man snakker om noe grusomt er faktisk en forsvarsmekanisme. Det er noe man gjør for å ikke bryte helt sammen. Du prøver å fortelle hjernen at du ikke skal gråte eller være lei deg. Ofte skjer dette ubevisst. Har du aktivt prøvd å ikke smile når du snakker med noen? Hva skjer da i såfall? Du bør nevne det til psykologen, siden dette er noe du tenker over. Anonymkode: 97b2a...1e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå