AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #1 Skrevet 26. juli 2022 Som feks besteforeldre? Min søster venter barn hvert øyeblikk nå, og har sagt at det kun er mor og far som skal holde baby den første tiden, pga tilknytning og sånt. Det er 18 år siden jeg fikk barn sist, så ting har gjerne endret seg, men her fikk besteforeldre og tanter holde babyene når de var egentlig helt ny. Typ en dag gammel. De har gode og nære bånd, og jeg tror ikke tilknytningen mellom baby og meg ble dårlig/ødelagt? Det er deres barn, og jeg sier ikke noe på hva de evt bestemmer, men jeg syns det blir litt trist om ikke besteforeldrene får holde baby den første tiden. Det er snakk om måneder.. Anonymkode: 9b650...56c
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #3 Skrevet 26. juli 2022 Her får de holde ved første besøk etter vi kommer hjem fra sykehuset. Anonymkode: e1547...93b 7
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #4 Skrevet 26. juli 2022 Ingen babyer har vondt av å bli bært av andre, og bli holdt av andre vil ikke ødelegge tilknytning til foreldre. Må jo være en annen grunn, og en dum unnskyldning fra din søster? Anonymkode: 369df...249 7 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #5 Skrevet 26. juli 2022 Synes ting går altfor langt når folk er redde for manglende tilknytning om andre får holde baby? Herregud. Da min sønn ble født i 2019 ble han holdt masse av mormoren sin, morfaren, tanten, fetterne. Spesielt mormor var mye tilstede de første ukene. Kanskje derfor han og henne har et veldig godt forhold nå,. Men han kunne ikke ha vært mer knyttet til meg. Han er skikkelig mammadalt, koser og klemmer og er veldig trygg. Anonymkode: cd249...bb6 5
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #6 Skrevet 26. juli 2022 Jeg tenker det er stor sjanse for at det går seg til. Så jeg ville ikke motsagt eller diskutert det, besøk den nybakte familien som dere ellers ville gjort så tviler jeg på at det går måneder før besteforeldre, tante og onkel får holde baby. Anonymkode: d44be...c35 5
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #7 Skrevet 26. juli 2022 Det er jammen my rart man skal høre om!! Ingen baby tar skade av å bli holdt av andre. Her fikk besteforeldre, tanter og onkler holde ved første møte.... Anonymkode: 8c6f5...1e5 6
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #8 Skrevet 26. juli 2022 Jeg lurer på hvem som holder babyen når den nettopp har blitt født. Babyen må ligge og skrike til mor eller far har fått summet seg, for ikke søren om noen fremmede skal få ta i babyen og holde den altså! Høres ut som en veldig slitsom barseltid. Anonymkode: 99cb3...3cc
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #9 Skrevet 26. juli 2022 Jeg lot andre (familie) holde men likte det ikke. Anonymkode: f4a4f...805 1
Gjest Hottentått Skrevet 26. juli 2022 #10 Skrevet 26. juli 2022 Jises 😂 her har alle fått holde ved første mulighet. Veldig spesielt å ha regler for sånt, spesielt nærmeste familie 🤯
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #11 Skrevet 26. juli 2022 Her får de holde så fort de kommer inn døra 😅 jeg har ikke noe behov for å nekte andre å ta på babyen. Anonymkode: 8e902...41a 4
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #12 Skrevet 26. juli 2022 Da må de også regne med at familie og venner ikke er så interessert når de endelig får lov, om noen måneder. De støter folk fra seg på den måten. Makan til hysteri. Anonymkode: 2c697...212 7
AnonymBruker 42 Skrevet 26. juli 2022 #13 Skrevet 26. juli 2022 Det får jo selvsagt være opp til foreldre å bestemme selv... Høres spess ut å ha noen tidsbestemt "regel" på det, men kan ikke akkurat si at jeg personlig hadde blitt lei meg om folk hadde regler på det... Sånn at jeg slapp å bli "påtvunget" å holde andres spedbarn - bare for å gjøre det, og evt. bli tatt bilde av, lizm 😅
Tomas77 Skrevet 26. juli 2022 #14 Skrevet 26. juli 2022 (endret) Er det snakk om prematurfødsel og behovet for å holde mest mulig avstand til bakterier i den første tiden så er det forståelig med kun foreldre. Hvis ikke er det en fiks greie fra nybakt mor, men i min erfaring argumenterer man ikke med nybakte mødre 😄 Endret 26. juli 2022 av Tomas77 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #15 Skrevet 26. juli 2022 4-5 dager. Men kunne gjerne ønsket å vente lenger. Ok og hyggelig med min mor men svigers både røyker og har tvilsom hygiene/ikke respekt for smittevern osv... jeg lot dem holde likevel men likte det ærlig talt ikke (og var redd for at baby skulle bli syk) Måneder er spesielt da. Jeg lot til og med "fremmede" holde baby på 2 mnd (på et babyarrangement så ikke en vilt fremmed på gata) Anonymkode: 95fce...6ac
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #16 Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Som feks besteforeldre? Min søster venter barn hvert øyeblikk nå, og har sagt at det kun er mor og far som skal holde baby den første tiden, pga tilknytning og sånt. Det er 18 år siden jeg fikk barn sist, så ting har gjerne endret seg, men her fikk besteforeldre og tanter holde babyene når de var egentlig helt ny. Typ en dag gammel. De har gode og nære bånd, og jeg tror ikke tilknytningen mellom baby og meg ble dårlig/ødelagt? Det er deres barn, og jeg sier ikke noe på hva de evt bestemmer, men jeg syns det blir litt trist om ikke besteforeldrene får holde baby den første tiden. Det er snakk om måneder.. Anonymkode: 9b650...56c 14 år kanskje, da kan de holde babyen Anonymkode: c9219...148 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #17 Skrevet 26. juli 2022 Jeg er helt sjokkert! Besteforeldre kunne holdt babyen etter få minutter for min del. Hva er det med folk?! Anonymkode: d34b0...796 2
kraftwerk Skrevet 26. juli 2022 #18 Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Som feks besteforeldre? Min søster venter barn hvert øyeblikk nå, og har sagt at det kun er mor og far som skal holde baby den første tiden, pga tilknytning og sånt. Det er 18 år siden jeg fikk barn sist, så ting har gjerne endret seg, men her fikk besteforeldre og tanter holde babyene når de var egentlig helt ny. Typ en dag gammel. De har gode og nære bånd, og jeg tror ikke tilknytningen mellom baby og meg ble dårlig/ødelagt? Det er deres barn, og jeg sier ikke noe på hva de evt bestemmer, men jeg syns det blir litt trist om ikke besteforeldrene får holde baby den første tiden. Det er snakk om måneder.. Anonymkode: 9b650...56c Wow, for en merkelig søster. Ingen kan holde baby pga tilknytning? Rareste jeg har hørt. Det skader faktisk ikke tilknytningen til baby, at tante/onkel/besteforeldre/venninne - holder baby litt. 😂 Har aldri hørt slik snakk som søsteren din kommer med. Jeg ler. 1
kraftwerk Skrevet 26. juli 2022 #19 Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): 4-5 dager. Men kunne gjerne ønsket å vente lenger. Ok og hyggelig med min mor men svigers både røyker og har tvilsom hygiene/ikke respekt for smittevern osv... jeg lot dem holde likevel men likte det ærlig talt ikke (og var redd for at baby skulle bli syk) Måneder er spesielt da. Jeg lot til og med "fremmede" holde baby på 2 mnd (på et babyarrangement så ikke en vilt fremmed på gata) Anonymkode: 95fce...6ac I ditt tilfellet så hadde jo ikke disse menneskene noe som helst respekt, for verken deg eller en nyfødt. Hadde aldri latt noen holde babyen hvis dem ikke tok antibakterielle/vasket hendene først. Så kunne de blitt så fornærmet de bare vil 😂
kraftwerk Skrevet 26. juli 2022 #20 Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Da må de også regne med at familie og venner ikke er så interessert når de endelig får lov, om noen måneder. De støter folk fra seg på den måten. Makan til hysteri. Anonymkode: 2c697...212 Der sa du det. TS og familien kommer nok til å høre mye sutring fra søsteren etterhvert, men det er syntes jeg da er ganske selvforskyldt. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå