Gjest Gjest Skrevet 20. november 2005 #1 Skrevet 20. november 2005 Når er det vanlig at småttisene begynner å få tenner? Min har den siste tiden begynt å gnage seg på hendene, og har blitt litt sutrete (dette har han ikke vært før) Han er bare knappe tre måneder... Kan det være tenner allerede nå?
monja Skrevet 20. november 2005 #2 Skrevet 20. november 2005 Gutten min gnagde på hender, egentlig på alt han fikk tak i fra han var 3 mnd, men den første tanna kom ikke før han var rundt 6 mnd. Men det er jo veldig variabelt når tennene kommer da. Mannen min fikk sin første tann da han var 8 uker, og jeg fikk min første rundt 3 mnd alder, så det er ikke umulig at det er tenner. Kjøp inn en flaske dentinox, så har du når han begynner å få vondt i tannkjøttet.
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2005 #3 Skrevet 20. november 2005 Det vanligste er vel å få tenner fra seksmånedersalder? Tulla mi fikk sin første da hun var 7 mnd..
Gjest Pet Skrevet 20. november 2005 #4 Skrevet 20. november 2005 Min var 11 måneder, men han gnagde på hendene sine fra han var tre.
Lula Skrevet 20. november 2005 #5 Skrevet 20. november 2005 Som de andre sier er det veldig individuelt. Noen få barn er sågar født med en tann eller to. Dermed kan det i prisipp komme når som helst egentlig. Min gutt fikk første tann da han var nesten 4 mnd.
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2005 #6 Skrevet 21. november 2005 og min yngste hadde åtte tenner da han var fem mdr.... gud hjelpe meg som han beit...
Hermula Skrevet 21. november 2005 #7 Skrevet 21. november 2005 Det er vanlig at babyene begynner å gnage på alt rundt 3 mnd alderen. Det er jo deres måte å bli kjent med verden rundt dem. På samme tid begynner de å produsere spytt. Lillemor på 8 har også gnagd fra hun var 3 mnd, men har fremdeles ikke fått sin første tann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå