Gå til innhold

Fremfall grad 1, ble det verre etter fødsel nr 2?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Grad 1 er ikke noe man får innvilget keisersnitt av akkurat, men det er kjipt nok å leve med. Veldig redd for at en ny fødsel skal forverre det 😕

Noen som har erfaring med det?

Anonymkode: f75c4...4db

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ble ikke forverring etter fødsel 2 eller 3. Er ved det samme. I følge gyn er overgangsalder større risiko for forverring enn ny fødsel. 

Anonymkode: 03e25...2dc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ble ikke forverring etter fødsel 2 eller 3. Er ved det samme. I følge gyn er overgangsalder større risiko for forverring enn ny fødsel. 

Anonymkode: 03e25...2dc

Oi, det var betryggende. Og litt skummelt mtp. overgangen da😅

AnonymBruker
Skrevet

Mindre fremfall etter andre fødsel her

Anonymkode: 29da5...3c8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hæ, hvordan går det an?😅 Høres fantastisk ut!

AnonymBruker
Skrevet

Noen flere?

AnonymBruker
Skrevet

Fikk etter andremann, ble ikke noe verre etter tredje. Og husk at graviditeten har like mye å si som selge fødselen. 

Anonymkode: 1c0a7...a35

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fikk etter andremann, ble ikke noe verre etter tredje. Og husk at graviditeten har like mye å si som selge fødselen. 

Anonymkode: 1c0a7...a35

Njaaa - greit at det er mye vekt mot bekken, muskulatur og underliv som gravid, men det kan vel neppe sammenlignes med kreftene som er i sving ved nedkomst! 

Jeg har født étt barn, og ca én uke etter fødsel, hørte jeg et knepp fra underlivet - lurer rett og slett på om det er noen muskler som er revet av? Fremfallet kom da. Vet ikke hvilken type det er. Det var veldig ekkelt og plagsomt i begynnelsen, men til å leve med nå, 5 år etter fødsel.

Anonymkode: ef1fb...281

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Samme her faktisk!

Anonymkode: cbdc6...0e3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Samme her faktisk!

Anonymkode: cbdc6...0e3

Hvordan er det fysisk mulig?!

Anonymkode: ef1fb...281

Skrevet

Ja, noe forverring ved 2. fødsel, men ikke noe som egentlig hadde praktisk betydning. Begge to var styrtfødsler. Følte vel egentlig at graviditet nr 2 gjorde det verre enn selve fødselen.

Fikk operasjon da yngstemann var et drøyt år, det hadde jeg fått uansett ette nr 1, men de ville ikke operere før jeg var ferdig med barnefødsler.

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk fremfall (sikkert grad 1, siden det ikke var voldsomt fremfall) etter 2. fødsel. Det ble faktisk bedre etter 3. fødsel, og jeg har ingen problemer med det i dag. Jeg ble kjempeoverrasket over det!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Gekko skrev (24 minutter siden):

Ja, noe forverring ved 2. fødsel, men ikke noe som egentlig hadde praktisk betydning. Begge to var styrtfødsler. Følte vel egentlig at graviditet nr 2 gjorde det verre enn selve fødselen.

Fikk operasjon da yngstemann var et drøyt år, det hadde jeg fått uansett ette nr 1, men de ville ikke operere før jeg var ferdig med barnefødsler.

Fikk du dekket operasjon på grunn av kun grad 1? Er du fornøyd med resultatet?

Vera Vinge skrev (17 minutter siden):

Jeg fikk fremfall (sikkert grad 1, siden det ikke var voldsomt fremfall) etter 2. fødsel. Det ble faktisk bedre etter 3. fødsel, og jeg har ingen problemer med det i dag. Jeg ble kjempeoverrasket over det!

Så bra! Jeg er egentlig veldig redd for å føde vaginalt igjen i tilfelle det forverres... Synes det reduserer livskvaliteten en god del.

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan vet man om man har fått fremfall?

Anonymkode: 2f8a0...34d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvordan vet man om man har fått fremfall?

Anonymkode: 2f8a0...34d

Har du urinlekkasjer? Følelsen av nedpress og at noe buler i skjeden, litt sånn tampongfølelse? Sitter livmortappen veldig langt nede?

Det er mange som har mild grad fremfall men som ikke plages med det.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Fikk du dekket operasjon på grunn av kun grad 1? Er du fornøyd med resultatet?

Så bra! Jeg er egentlig veldig redd for å føde vaginalt igjen i tilfelle det forverres... Synes det reduserer livskvaliteten en god del.

Skal innrømme at jeg vet ikke hvilken grad jeg har/hadde, det ble aldri nevnt. Livmorhals var synlig, men stakk ikke ut. Den ble amputert.

Middels fornøyd etter operasjon, nå, 10 år senere må jeg opereres på nytt. Det meste har falt ned igjen, dessverre. Men hadde nok vært mye verre uten operasjon.

AnonymBruker
Skrevet
Gekko skrev (53 minutter siden):

Skal innrømme at jeg vet ikke hvilken grad jeg har/hadde, det ble aldri nevnt. Livmorhals var synlig, men stakk ikke ut. Den ble amputert.

Middels fornøyd etter operasjon, nå, 10 år senere må jeg opereres på nytt. Det meste har falt ned igjen, dessverre. Men hadde nok vært mye verre uten operasjon.

Grad 2 da kanskje?

Kjipt å måtte gjøre det om igjen. Håper det blir bra etterpå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...