Gå til innhold

Plutselig alenemor med baby og bhgbarn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg burde vel ha sett det komme, når mannen endret personlighet for en stund siden.. Men nå har han altså reist fra oss. For en annen kvinne. Som bor 8 timer unna her.. Og ja, har bestilt time hos fvk, da han mener samvær for holde til ferier. Barna er 3 mnd og 4 år gamle. Jeg er knust.. i sjokk.. og trenger råd. Jeg skal klare dette.. Men må samle hodet.

Jeg er uføretrygdet, men eier heldigvis huset jeg arvet fra mine foreldre, før de døde. Så vi har et trygt, godt sted å bo. Jeg eier bil. Har billån, men det går greit tror jeg. 

Han reiste i går kveld, så har vært alene med skattene mine i dag. Det er tøfft! Å legge begge to ca samtidig, baby sover bare 30 min av gangen. Så han må sove etter 1.5 time gjennom hele dagen. Hund som må luftes... akkurat nå ser jeg ikke hvordan dette skal gå opp... Baby hater å kjøre bil, men mini må jo i bhg. Blærgh.. og midt i dette er jeg i intens sorg. 

Noen aleneforeldre som har tips til hvordan man sjonglerer alt? 

Anonymkode: e346b...ab3

• Liker 1
  • Hjerte 29
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skaff deg barnevakt. Sorg, søvnløshet og 2 barn i den alderen er nesten uforsvarlig. Jeg klarte det ikke, ihvertfall. Jeg måtte spørre alle mulige folk om hjelp.

Anonymkode: 8156a...8a8

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg burde vel ha sett det komme, når mannen endret personlighet for en stund siden.. Men nå har han altså reist fra oss. For en annen kvinne. Som bor 8 timer unna her.. Og ja, har bestilt time hos fvk, da han mener samvær for holde til ferier. Barna er 3 mnd og 4 år gamle. Jeg er knust.. i sjokk.. og trenger råd. Jeg skal klare dette.. Men må samle hodet.

Jeg er uføretrygdet, men eier heldigvis huset jeg arvet fra mine foreldre, før de døde. Så vi har et trygt, godt sted å bo. Jeg eier bil. Har billån, men det går greit tror jeg. 

Han reiste i går kveld, så har vært alene med skattene mine i dag. Det er tøfft! Å legge begge to ca samtidig, baby sover bare 30 min av gangen. Så han må sove etter 1.5 time gjennom hele dagen. Hund som må luftes... akkurat nå ser jeg ikke hvordan dette skal gå opp... Baby hater å kjøre bil, men mini må jo i bhg. Blærgh.. og midt i dette er jeg i intens sorg. 

Noen aleneforeldre som har tips til hvordan man sjonglerer alt? 

Anonymkode: e346b...ab3

Jeg er ikke aleneforelder, føler med deg likevel. Kanskje du kan omplassere hunden, eller noen kan hjelpe deg med den en periode? 
Baby må jo nesten bare være med til barnehagen, men har du familie som kan hjelpe i nærheten? 

Anonymkode: 9d000...25b

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Litt små tips som fungerte for meg når barnemor døde. 

iPad til 100,- på finn. Gull verdt når du skal legge begge samtidig (YouTube kids) 

(Dette funker kanskje ikke for alle) Staysman, katastrofe, Vidar villa, tix osv hjemme på nesten fullguffe og syng så falskt du klarer for å gire opp ungene. Så gjør du det samme i bilen. Bilturer har gått fra to stk bilsyke unger til disco på hjul. 

Lufting med hund gjør du før middag (vi spiser dette rundt 17tiden) så tar du en kjapp tissetur utenfor inngangsdøra etter at ungene er i seng. På morgenen kombinerer du lufting og levering i barnehagen. Det er ikke noe galt i å gå 20min til barnehagen (mine på 2 & 4 digger å sykle til barnehagen) 

Lykke til 

Anonymkode: dc781...160

• Liker 15
  • Hjerte 23
AnonymBruker
Skrevet

Be om hjelp fra venner og familie. Er det noen som kan ha hunden en periode? Er det noen som kunne passet baby innimellom mens du svipper eldstemann til /fra barnehagen? Noen foreldre i barnehagen som bor i nærheten og som kunne tatt med seg ditt barn i bilen? 

Anonymkode: a91ea...0d8

• Liker 7
Skrevet

Kan menn bare velge å nesten ikke ha samvær? Barna er da hans også🤔 Det beste for barna må jo være å ha far i livet sitt?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Dette kommer du til å klare fint 💕💕

Har du noen som kan hjelpe til litt? Mitt beste råd er å ikke være redd for å ta imot hjelp. Og ting vil bli lettere etterhvert. Barna vil bli større og lettere å håndtere, og hverdagen vil gå seg til etterhvert 😊

Anonymkode: fa3ad...e04

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Eilis skrev (3 minutter siden):

Kan menn bare velge å nesten ikke ha samvær? Barna er da hans også🤔 Det beste for barna må jo være å ha far i livet sitt?

Selvsagt kan man det. Mor kan også velge å ikke ha barna sine. 

Anonymkode: 6cbde...c9a

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

God klem til deg ❤️ Vær åpen og ærlig med de rundt deg, si du trenger hjelp. 
be idioten hente hunden asap. 
Heier på deg , dette kommer du deg gjennom 🥰

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hunden hadde jeg omplassert. Hvis jeg hadde blitt alene hadde hunden røket først av alt, best for alle parter. Kan noen passe barna (i hvert fall den eldste) noen timer så du kan legge en plan for livet fremover? Skjønner dette må være fryktelig tøft.

Anonymkode: 13c78...3e6

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selvsagt kan man det. Mor kan også velge å ikke ha barna sine. 

Anonymkode: 6cbde...c9a

Hva om begge velger å ikke ha barnet, "nei gidder ikke likevel", er jo ikke en hund man har skaffet seg 😦 hva om man ikke er enige, dersom mor f.eks ønsker 50% for barna sin del, mens far kun ønsker ferie. 

Til TS. Fryktelig kjedelig situasjon. Det går godt for deg etter hvert skal du se, bruk resursene rundt deg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Eilis said:

Hva om begge velger å ikke ha barnet, "nei gidder ikke likevel", er jo ikke en hund man har skaffet seg 😦 hva om man ikke er enige, dersom mor f.eks ønsker 50% for barna sin del, mens far kun ønsker ferie. 

Har du aldri hørt om omsorgssvikt? Det er noe som ofte skjer når ingen av foreldrene vil ha barnet. Og det skjer. 

I denne historien er ungene heldig som har en god mor!

Anonymkode: a3835...bba

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Har vert i lignende situasjon.. Jeg hadde ikke/lite nettverk rundt meg på den tiden. Mitt beste tips er å alliere deg med barnehagen! Ta en samtale med pedagogisk leder og forklar situasjonen. De hjalp meg mye. De kledde på eldste så hun var klar når jeg hentet, tok baby litt dersom de hadde mulighet under levering og var rett og slett en kjempe støtte. Jeg hadde eldste i barnehagen litt (mye) lengre dager en vanlig den første perioden så jeg fikk hentet meg litt inn. Det å vite at de hadde full forståelse for at barnet var i bhg nesten full dag selv om jeg var i permisjon og at de viste hva jeg gikk gjennom og kunne møte barnet på dets følelser og reaksjoner var fint. Får ikke takket barnehagen nok for støtten den perioden, de strakk seg ekstra for oss da. Jeg ba pedleder om å fortelle dette til de som trengte å vite, men ikke til alle ansatte (stor barnehage). 

Og, jeg ville omplassert hunden om jeg var deg. Barna dine trenger deg og akkurat din omsorg mer enn hunden gjør.

Det å bli alene med barna kommer til å være tøft en periode nå men etterhvert så vokser babyen til og alt blir lettere. Man finer sine rutiner og kommer i en flyt etterhvert. 

Ser du skriver at dine foreldre er døde, men om du har noen i nettverket ditt som kan bidra så bruk de for det de er verdt nå. Ikke ha dårlig samvittighet for å be om hjelp.

Sender en stor styrkeklem!

Anonymkode: 37305...08b

• Liker 11
  • Hjerte 6
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du aldri hørt om omsorgssvikt? Det er noe som ofte skjer når ingen av foreldrene vil ha barnet. Og det skjer. 

I denne historien er ungene heldig som har en god mor!

Anonymkode: a3835...bba

Ja har vanskeligheter med å forstå at man kan ta et slik valg med mindre man har større helseutfordringer, eller andre problemer som gjør at man ikke er egnet. Synd at friske relativt oppegående voksne ikke vil ta ansvar 🙁

• Liker 1
Skrevet

Be exen din om å ta med seg hunden. Det er det minste du kan forlange, når han forlater deg og barna.

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med de som sier at hunden bør ut, enten permanent eller midlertidig. Jeg er dyreelsker selv, men hadde en veldig krevende baby og en far som meldte seg ut, så jeg bare kjenner at det hadde vært helt uaktuelt å ha en hund i den situasjonen. Heldigvis hadde ikke vi hund, så jeg slapp den sorgen oppi det hele. 

Ellers vil jeg bare si at jeg syns veldig synd på deg og syns det er vondt å høre om enda en drittsekk av en mann.💔

Anonymkode: 32212...c11

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Forresten: ta kontakt med helsestasjonen. De kan sende en forespørsel om hjelp fra akutthjelpen bl.a. Du kan også se om HomeStart har kapasitet.

Anonymkode: 13c78...3e6

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Eilis skrev (14 minutter siden):

Til TS. Fryktelig kjedelig situasjon. Det går godt for deg etter hvert skal du se, bruk resursene rundt deg. 

Barnevernet..

Anonymkode: c252b...3a2

AnonymBruker
Skrevet

Ville ha omplassert bikkja.

Anonymkode: c252b...3a2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sender gode tanker til deg ts. Ta en dag av gangen. Det vil bli tøft en stund, men det vil bli bedre med tiden. 

Må si jeg reagerer litt på at så mange mener det bare er å omplassere hunden… Man blir jo glad i kjæledyrene sine også. Ser for meg at det å kvitte seg med hunden nå kan bli en ekstra sorg oppi det hele. Hadde heller prøvd å få noen til å passe den. Det er mange som ikke ønsker å ha egen hund, men gjerne passer andres over perioder. Jeg har forresten både hund og barn selv, og er slettes ikke en av de gale hundetantene. 

Anonymkode: 7a77e...69b

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...