Gå til innhold

Ha ons bare for å få det overstått eller kommer jeg til å angre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Du vil ikke bli mer selvsikker, for du har bare hatt sex én gang med en random ONS. Det "lærer" du ingenting av. 

Anonymkode: 19c7a...c37

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du er like uerfaren etter at du har hatt et ONS.

Dette er jo bare ikke sant. Har man gjort noe en gang så er det mindre skummelt neste gang, og man er per definisjon mer erfaren.

Anonymkode: fc810...0c2

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er HELT GREIT, men dere forstår ikke forskjellen på at det en mye vanskeligere å gjennomfører det første gang, enn andre gang? Jeg driter vel i hva andre anser som uerfaren eller ikke.. 

Anonymkode: a43d6...ee9

Jamen hallo, du diskuterer jo med folk som HAR HATT sex her. Vi vet jo hvordan det var, hvorfor spør du om råd dersom du ikke vil høre på rådene du får?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eg stemme på vent. Ons er som regel ikkje god sex uansett. 

Anonymkode: fc937...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jamen hallo, du diskuterer jo med folk som HAR HATT sex her. Vi vet jo hvordan det var, hvorfor spør du om råd dersom du ikke vil høre på rådene du får?

Du kan godt fortelle meg hva du føler, men du kan ikke fortelle hva jeg kommer til å føle det er forskjellen. Jeg har ikke spurt om råd, jeg svarte TS. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette er jo bare ikke sant. Har man gjort noe en gang så er det mindre skummelt neste gang, og man er per definisjon mer erfaren.

Takk for at du skjønner hva jeg mener. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du kan godt fortelle meg hva du føler, men du kan ikke fortelle hva jeg kommer til å føle det er forskjellen. Jeg har ikke spurt om råd, jeg svarte TS. 

Jeg trodde faktisk du var TS, beklager det. Blingset på anonymkodene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det er HELT GREIT, men dere forstår ikke forskjellen på at det en mye vanskeligere å gjennomfører det første gang, enn andre gang? Jeg driter vel i hva andre anser som uerfaren eller ikke.. 

Jeg forstår deg veldig godt, og det gjør trolig alle mannfolk som har blitt av med jomfrudommen etter å ha fått følelsen av at de er den siste i verden.  Du får de svarene du får pga at du er kvinne, og pr definisjon skal føle helt annerledes rundt det. Også det at kvinnelig jomfrudom har en opphauset verdi, gjør at de ikke skjønner at det har mer verdi for deg å bli kvitt den. 

Selv om du er bare ett samleie fra å ha null erfaring, så har du uendelig mye mer peiling på hvordan det er å være naken sammen med et annet menneske, ta på et kjønnsorgan, bli tatt på, kjenne luktene og lydene av sex,  kanskje oppdage om du har et fysisk problem som bør gjøres noe med,  etc. 

Jeg har hørt om tilfeller der gode venninner har kunnet anbefale en trygg fyr, som de har kjennskap til fra før. 

Anonymkode: d66ec...39b

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du har opplevd full nekt eller sterk motstand mot å gå hele veien med en person du datet og ble litt kjent med, og lurer på om du kanskje kan ha vaginisme, så støtter jeg de andre i tråden i at en ons mest sannsynlig ikke bringer noe positivt til dine erfaringer med sex. Jeg forstår at du ønsker å få første gangen overstått, men husk på at for de aller fleste kvinner er de første gangene med penetrering ubehagelige og kanskje til og med vonde hvis vi er veldig uerfarne. Du risikerer å forlenge perioden med ubehag og spenninger dersom du ikke er bevisst dette fra starten av, fordi kroppen din kommer til å huske, og dette gir seg ikke før du lærer deg å være godt nok oppvarmet og avspent.

Sex bør også handle om mye mer enn kun penetreringsdelen og samleiet; nytelse, utforskning, lekenhet, og ikke minst gjensidig tillit og trygghet. Hvor realistisk er det at din første gang vil bli en god opplevelse med en totalt fremmed, i fylla? Finnes det andre alternativer uten at det nødvendigvis trenger å være en kjæreste? Det mest åpenbare rådet før første gang er jo at du utforsker deg selv; hvordan berøring føles godt, hvor er det godt, og når oppnår du et punkt der det ikke gjør vondt å penetrere (med fingre eller leketøy)? Har du funnet ut av orgasmene dine enda? Dette er gode råd som mange av oss har hatt nytte av, også vi som debuterte seinere enn gjennomsnittet 😉 Du trenger jo heller ikke ha et definert kjæresteforhold med den du ligger med første gang, kan det f eks være en venn eller en date du liker og føler deg trygg på? Kjenner flere som har gjort slike avtaler i både ung og voksen alder, og som hadde gode førstegangsopplevelser ☺️

Anonymkode: e8880...731

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke nødvendigvis i dette tilfellet. Det er riktignok kun ts som har full kjennskap til hva hun føler rundt det å ha sex, men noe av det som er skrevet hittil kan vitne om at hun har noen hensyn det bør være bevissthet rundt. Om det er en reell frykt, redsel, traume eller vaginisme som har fungert som en «sperre» vet bare hun, men jeg er redd for at en dårlig førstegang er som brensel på bålet - erfaringen blir dårlig, og har ingen positiv verdi i hennes neste seksuelle relasjon. Hvis hun ikke hadde hatt denne sperren så hadde hun kanskje hatt sex allerede, kanskje for lenge siden? Er det ikke da verdt å ta hensyn til dette, enten ved å nøste opp i hva denne sperren handler om eller sørge for at første gang blir en god og positiv opplevelse uansett hvor langt hun velger å gå?

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror du kommer til å angre.  Jeg hadde et kortvarig forhold til en 10 år eldre fyr når jeg 16. Jeg var overhodet ikke klar for sex på date nr 2, men gikk med på det tilslutt. Det ble ingen god opplevelse for å si det mildt. Sex er 1000 ganger bedre sammen en person du liker og er trygg på. Jeg ble nesten traumatisert etter de opplevelsene jeg hadde. Jeg har hatt flere ons i ettertid, men det blir aldri så bra som med en man kjenner godt.  Lykke til! 

Anonymkode: 692d4...557

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvis du har opplevd full nekt eller sterk motstand mot å gå hele veien med en person du datet og ble litt kjent med, og lurer på om du kanskje kan ha vaginisme, så støtter jeg de andre i tråden i at en ons mest sannsynlig ikke bringer noe positivt til dine erfaringer med sex. Jeg forstår at du ønsker å få første gangen overstått, men husk på at for de aller fleste kvinner er de første gangene med penetrering ubehagelige og kanskje til og med vonde hvis vi er veldig uerfarne. Du risikerer å forlenge perioden med ubehag og spenninger dersom du ikke er bevisst dette fra starten av, fordi kroppen din kommer til å huske, og dette gir seg ikke før du lærer deg å være godt nok oppvarmet og avspent.

Sex bør også handle om mye mer enn kun penetreringsdelen og samleiet; nytelse, utforskning, lekenhet, og ikke minst gjensidig tillit og trygghet. Hvor realistisk er det at din første gang vil bli en god opplevelse med en totalt fremmed, i fylla? Finnes det andre alternativer uten at det nødvendigvis trenger å være en kjæreste? Det mest åpenbare rådet før første gang er jo at du utforsker deg selv; hvordan berøring føles godt, hvor er det godt, og når oppnår du et punkt der det ikke gjør vondt å penetrere (med fingre eller leketøy)? Har du funnet ut av orgasmene dine enda? Dette er gode råd som mange av oss har hatt nytte av, også vi som debuterte seinere enn gjennomsnittet 😉 Du trenger jo heller ikke ha et definert kjæresteforhold med den du ligger med første gang, kan det f eks være en venn eller en date du liker og føler deg trygg på? Kjenner flere som har gjort slike avtaler i både ung og voksen alder, og som hadde gode førstegangsopplevelser ☺️

Kanskje er det noe med personligheten min også. Jeg veit ikke. Men som en mann skrev her så forstår han bedre hva jeg mener. Og det er tenker er at jeg vil ikke engang kjenne dette mennesket fordi jeg skammer meg. Jeg synes ikke det er gøy, spennende noe som helst annet enn at jeg vil bli kvitt dette problemet. Jeg kan se for meg at om jeg dater en fyr og ender og med å ligge med han så er det jeg som ikke vil ha kontakt etterpå. Fordi det er en situasjon jeg hater så mye. Jeg vil ikke at noen skal se meg så sårbar og ha noe slags forhold med meg etterpå. Jeg vil føle meg likestilt med en person som jeg er i forhold meg, jeg vil ikke være en SÅ skjør blomst! 

Jeg ville absolutt ikke valgt en helt tilfeldig fyr, men jeg ville valgt en som jeg visst kunne ta hensyn, og som jeg slapp å forholde meg til i ettertid i noe annet enn en seksuell setting,. 

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når du ikke kan snakke om det så er det vanskelig. Han forrige jeg data var ikke tålmodig nok etter at vi nesten men likevel ikke hadde sex. Det er sykt trist at sånne ting blir fuck opp, fordi vi hadde klart på bygge opp noe fint framtid da. derfor tenker jeg det er best å ha fått det overstått.  Når man møter menn på samme alder som har vært gift og har barn så føler man seg rimelig snål liksom.. 

Jeg tror jeg ville blitt mer avslappa så jeg kunne ha klart å gjennomføre det neste gang i såfall. Jeg tror at terskelen er mindre fordi jeg ikke bryr meg om hva en fyr som jeg ikke er interessert i tenker. Jeg føler meg sykt sårbar, men jeg tror at mye av det er stoltheten min, og jeg føler ikke at den uerfarenheten er noe jeg kan stå for rett og slett. Jeg vil ikke framstille meg på den måten, jeg klarer ikke det! 

Jeg er ikke mann. Men hadde jeg vært mann, datet/blitt kjæreste med deg og blitt kjent med at du er uerfaren, ville jeg følt meg trygg på at du ikke er typen som hopper til sengs med alle og enhver. Så det må jo være positivt å være uerfaren.....

Anonymkode: ab89e...62c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kanskje er det noe med personligheten min også. Jeg veit ikke. Men som en mann skrev her så forstår han bedre hva jeg mener. Og det er tenker er at jeg vil ikke engang kjenne dette mennesket fordi jeg skammer meg. Jeg synes ikke det er gøy, spennende noe som helst annet enn at jeg vil bli kvitt dette problemet. Jeg kan se for meg at om jeg dater en fyr og ender og med å ligge med han så er det jeg som ikke vil ha kontakt etterpå. Fordi det er en situasjon jeg hater så mye. Jeg vil ikke at noen skal se meg så sårbar og ha noe slags forhold med meg etterpå. Jeg vil føle meg likestilt med en person som jeg er i forhold meg, jeg vil ikke være en SÅ skjør blomst! 

Jeg ville absolutt ikke valgt en helt tilfeldig fyr, men jeg ville valgt en som jeg visst kunne ta hensyn, og som jeg slapp å forholde meg til i ettertid i noe annet enn en seksuell setting,. 

Tror jeg skjønner hvordan du tenker, og jeg føler med deg. Sex har en stor plass i dagens samfunn, det samme har dessverre også forventningene til hvordan sex skal være. Har du noen tanker selv om hvordan et samleie kan utarte seg?

Grunnen til at jeg har nevnt kjennskap til egen seksualitet og forventninger i denne sammenhengen er fordi jeg har litt liknende erfaringer. Av alle i min omgangskrets var det jeg som debuterte sist, seint i 20-årene. Jeg hadde også sjansen tidligere, flere ganger, men jeg kjente ikke mennene, følte meg ikke trygg og hadde et utfordrende forhold til egen kropp og selvbilde pga synlig sykdom. Jeg også følte meg utenfor, og denne jomfrudommen hang over meg i enhver sosial setting som noe alle ventet på at skulle taes. Jeg valgte likevel å vente (eller, noe i meg stoppet meg fra å ligge med de jeg hadde sjans på) til jeg traff han som ble min første ordentlige kjæreste. Jeg var på et annet sted i livet da, hadde et betydelig bedre selvbilde, var tryggere i meg selv, og hadde kjennskap til min egen kropp og seksualitet. Første gangen var likevel skummel, og jeg kan ikke påstå at jeg nøt det så veldig. Vi hadde fokus på min uerfarenhet, og brukte god tid de første gangene slik at spenninger nedentil fikk mulighet til å løsne og jeg følte jeg hadde kontroll. I ettertid har det blitt flere partnere, både kortvarige og langvarige relasjoner, og selv om antallet seksuelle erfaringer nå har økt så er første gang med en ny partner alltid en første gang for meg. Det er en veldig spesiell blanding av spennende og pirrende følelser, og nervøsitet, som gjør at jeg trenger litt tid til å løsne og slippe hemninger. Jeg tror at uten bevissthet rundt dette så hadde samleie vært mye mer utfordrende for meg, og hadde jeg ikke møtt menn som har vært villig til å ta seg tid så spørs det hvor mye sex det hadde blitt på meg i det hele tatt. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tror jeg skjønner hvordan du tenker, og jeg føler med deg. Sex har en stor plass i dagens samfunn, det samme har dessverre også forventningene til hvordan sex skal være. Har du noen tanker selv om hvordan et samleie kan utarte seg?

Grunnen til at jeg har nevnt kjennskap til egen seksualitet og forventninger i denne sammenhengen er fordi jeg har litt liknende erfaringer. Av alle i min omgangskrets var det jeg som debuterte sist, seint i 20-årene. Jeg hadde også sjansen tidligere, flere ganger, men jeg kjente ikke mennene, følte meg ikke trygg og hadde et utfordrende forhold til egen kropp og selvbilde pga synlig sykdom. Jeg også følte meg utenfor, og denne jomfrudommen hang over meg i enhver sosial setting som noe alle ventet på at skulle taes. Jeg valgte likevel å vente (eller, noe i meg stoppet meg fra å ligge med de jeg hadde sjans på) til jeg traff han som ble min første ordentlige kjæreste. Jeg var på et annet sted i livet da, hadde et betydelig bedre selvbilde, var tryggere i meg selv, og hadde kjennskap til min egen kropp og seksualitet. Første gangen var likevel skummel, og jeg kan ikke påstå at jeg nøt det så veldig. Vi hadde fokus på min uerfarenhet, og brukte god tid de første gangene slik at spenninger nedentil fikk mulighet til å løsne og jeg følte jeg hadde kontroll. I ettertid har det blitt flere partnere, både kortvarige og langvarige relasjoner, og selv om antallet seksuelle erfaringer nå har økt så er første gang med en ny partner alltid en første gang for meg. Det er en veldig spesiell blanding av spennende og pirrende følelser, og nervøsitet, som gjør at jeg trenger litt tid til å løsne og slippe hemninger. Jeg tror at uten bevissthet rundt dette så hadde samleie vært mye mer utfordrende for meg, og hadde jeg ikke møtt menn som har vært villig til å ta seg tid så spørs det hvor mye sex det hadde blitt på meg i det hele tatt. 

Takk for utfyllende svar! Jeg synes også dette er vanskelig fordi jeg har fått en tendens til å date menn som er yngre enn meg nå. Og det får men nesten til å føle meg enda mer rar. Yngre menn vil ha eldre kvinner fordi de er trygge på seg selv og erfarne, noe jeg ikke er. Men sånn hvor jeg er i livet og emosjonelt sett så er jeg mer på samme nivå med menn som er yngre (i midten eller slutten av 20 årene), enn menn på min alder som allerede har hatt lange samboerskap, ekteskap og har barn. 

Så tenker om jeg skal finne noen å ha sex med så trenger jeg kanskje en som er samme alder eller litt eldre enn meg, men jeg vil ikke ha noe forhold med han. Kanskje vi kunne hatt en seksuelt forhold over tid uten at det var noe mer enn det. Jeg skjønner at det kan ta tid å klare å bli klar for sex og at det kan bli bedre etter hvert. Men å ha følelser involvert, jeg tror ikke det er noe jeg er klar for. Kanskje det er rart, men det er det jeg føler og tror er riktig for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Dustete skrev (2 minutter siden):

Tror nok ikke det har så mye å si. Jeg tror mer at din spesielle utvalgte siden ville følt seg ekstra fin om du ikke gjorde det "bare for å få det gjort". Hvorfor ikke spare det til drømmekjæresten, som helt sikkert aldri har hatt mulighet til å være så experimentel og nyskapende sexuelt med noen før, helt ann på hva dete gjør men. Nå mener ikke jeg å si "bør jomfru for drømmekjæresten" men jeg tror ikke du får noe utav meningsløs ons, du føler deg heller sikkert bare skitten.

Ett annet aspekt er at mange liker erfaring, så død fisk jomfru uten game er ikke akkurat turn on for disse, så det er også en faktor å vurdere, man er ikke flink til å tilfredstille en partner med null erfaring.

Nå er jeg mer opptatt av mine egene følelser rundt dette enn menn sine, utrolig nok. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Takk for utfyllende svar! Jeg synes også dette er vanskelig fordi jeg har fått en tendens til å date menn som er yngre enn meg nå. Og det får men nesten til å føle meg enda mer rar. Yngre menn vil ha eldre kvinner fordi de er trygge på seg selv og erfarne, noe jeg ikke er. Men sånn hvor jeg er i livet og emosjonelt sett så er jeg mer på samme nivå med menn som er yngre (i midten eller slutten av 20 årene), enn menn på min alder som allerede har hatt lange samboerskap, ekteskap og har barn. 

Så tenker om jeg skal finne noen å ha sex med så trenger jeg kanskje en som er samme alder eller litt eldre enn meg, men jeg vil ikke ha noe forhold med han. Kanskje vi kunne hatt en seksuelt forhold over tid uten at det var noe mer enn det. Jeg skjønner at det kan ta tid å klare å bli klar for sex og at det kan bli bedre etter hvert. Men å ha følelser involvert, jeg tror ikke det er noe jeg er klar for. Kanskje det er rart, men det er det jeg føler og tror er riktig for meg. 

Men uansett om han er eldre eller yngre enn deg, en date du aldri ser igjen eller en kjæreste, så må du tørre å være litt sårbar i den seksuelle settingen ❤️ Tørre å stå i din uerfarenhet, gjennomføre hvis det kjennes greit og trygt for deg, og unngå de vanskelige følelsene etterpå (du nevnte skam blant annet tidligere). Det er ingenting å skjemmes over at man debuterer seint, eller at man ikke ligger med «hvem som helst». Du er ingen «skjør blomst» av den grunn, og du fortjener fortsatt nytelse og god sex. Jeg synes også det er veldig bra at du har tatt opp med en tidligere date at du trengte å vente - det er alltid veldig bra å stå på sine egne grenser, og det sier mest om han daten som droppet deg fordi du ikke ville ligge når han ville. 

Hva med å prøve å ikke analysere og tenke så mye fremover? Dra på en date og vær i øyeblikket. Hvis han er tiltrekkende og vekker lysten i deg, og sex kommer på agendaen, kanskje du kan være ærlig med han? Fortell han at du har lite erfaring og spør hva han tenker om det, og ta det derfra? Uansett hvor gammel han er 🤷‍♀️ Bakdelen med å være menneske er at vår høyt utviklede hjerne og kognitive sans av og til står litt i veien for oss. Vi har godt av å øve oss på å leve i nuet, og hvem vet, kanskje din neste date kan bli en sommerflørt du kan ha litt uforpliktende moro med? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Dustete skrev (16 minutter siden):

Tror nok ikke det har så mye å si. Jeg tror mer at din spesielle utvalgte siden ville følt seg ekstra fin om du ikke gjorde det "bare for å få det gjort". Hvorfor ikke spare det til drømmekjæresten, som helt sikkert aldri har hatt mulighet til å være så experimentel og nyskapende sexuelt med noen før, helt ann på hva dete gjør men. Nå mener ikke jeg å si "bør jomfru for drømmekjæresten" men jeg tror ikke du får noe utav meningsløs ons, du føler deg heller sikkert bare skitten.

Ett annet aspekt er at mange liker erfaring, så død fisk jomfru uten game er ikke akkurat turn on for disse, så det er også en faktor å vurdere, man er ikke flink til å tilfredstille en partner med null erfaring.

Trenger ikke være jomfru for å ligge stille og bare ta imot 😉 
Men fra spøk til alvor - for å unngå slike erfaringer jomfru eller ei så gjør begge parter det lettere for seg selv ved å kjenne godt til egen seksualitet, og våge å kommunisere til den de har sex med. Både menn og kvinner kan bli flinkere til å fortelle hverandre hva de liker, hvor grensene går, uttrykke nytelse og spørre hverandre hvordan det går underveis ☺️ Noen av de som ligger helt stille gjør det fordi de ikke tør annet/ikke er trygge i situasjonen, og de som velger å fortsette når partneren ligger helt stille kan også tro at det er slik sex med en kvinne skal være, eller har lært fra uetisk porno at det bare er å kjøre på uansett. Sjekk inn hos hverandre, og sørg for å gi uttrykk for det enten det er godt eller ubehagelig - sex skal være likeverdig nytelse for alle parter, både fysisk, psykisk og emosjonelt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...