AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #1 Skrevet 26. juli 2022 Jeg blir sagt opp grunnet nedbemanning og ønsker å omskolere meg, enten ved å gå toårig fagskole eller ta en bachelor. Kan nav gi meg støtte til dette? Eller må jeg søke lånekassen uansett? Hvordan er praksisen? Anonymkode: 6baf1...9a0
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #2 Skrevet 26. juli 2022 Nav dekker heldigvis ikke omskolering fordi man har lyst på en ny rettning. Nav kan noen ganger dekke omskolering når en av medisinske grunner ikke kan fortsette i den jobben en har fra før. Anonymkode: 0896d...af8 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #3 Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Nav dekker heldigvis ikke omskolering fordi man har lyst på en ny rettning. Nav kan noen ganger dekke omskolering når en av medisinske grunner ikke kan fortsette i den jobben en har fra før. Anonymkode: 0896d...af8 Takk for svar, det oppklarer alt jeg har lurt på! Anonymkode: 6baf1...9a0
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #4 Skrevet 26. juli 2022 Det stemmer ikke helt det som er skrevet over. De første ukene får du ingen hjelp, men jo lenger du er arbeidsledig jo mer hjelp får du. Du og din saksbehandler kan sammen vurdere om omskolering er veien å gå, men det er *veldig* sjelden at noen får dekt en ny bachelor. Tror jeg vet om en på vårt kontor de siste fem årene. Men mange har fått støtte til å ta fagbrev eller diverse kurs. Mange av de som tar kompetansebevis på ett år går rett ut i jobb med bedre lønn enn jeg har på NAV med min mastergrad 😅 Anonymkode: 28637...a68
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå