Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor midlertidig hos min far og stemor.

Det plager henne veldig hvordan jeg spiser.  Hun kommenterer og lager blikk.

Dette handler ikke om at hun er bekymret for meg, sånn at det er sagt. Jeg har en sund kropp, god helse og i full jobb. Jeg er en helt normal og frisk dame på 29 år.

Men det plager henne, men hvorfor?

I dag sa hun, når jeg spiste litt ekstra mat:

»Åh det var da voldsomt, så mye du spiser nå! Den ene dagen spiser du nesten ingenting, og andre dager spiser du for mye!»

……Og dette sa hun innpakket i humor når jeg er trøtt etter jobb og holdt på å spise.

Hvorfor er hun så opptatt av hvordan jeg spiser, hva er problemet hennes? Hvorfor plager det henne?

Anonymkode: ef5bf...9d6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle vært der på besøk jeg da så kunne hun  hørt smattingen min og alle lydene jeg lager når jeg spiser samt slafselydene 🙂 

Skrevet

Si det samme tilbake til henne neste gang du spise. Kverulerer hun, så sier du det samme tilbake til henne.

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke helt om dette er svar på spørsmålet ditt. 
For meg er det viktig hvordan folk spiser (da mener jeg voksne mennesker ikke småbarn)
Måltidene er hos oss er et samlingspunkt hvor vi skal ha det hyggelig og føle oss vel. Dårlig bordskikk er ikke hyggelig.
En i min nære krets spiser så stygt at det er ekkelt å sitte sammen med henne, mister rett og slett matlysten. Det er slafsing og prating med mat i munn så det spruter ut. Orker rett og slett ikke å invitere henne til middag da jeg mister matlyst av å se på henne spise. 

Anonymkode: 4171d...f66

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg bor midlertidig hos min far og stemor.

Det plager henne veldig hvordan jeg spiser.  Hun kommenterer og lager blikk.

Dette handler ikke om at hun er bekymret for meg, sånn at det er sagt. Jeg har en sund kropp, god helse og i full jobb. Jeg er en helt normal og frisk dame på 29 år.

Men det plager henne, men hvorfor?

I dag sa hun, når jeg spiste litt ekstra mat:

»Åh det var da voldsomt, så mye du spiser nå! Den ene dagen spiser du nesten ingenting, og andre dager spiser du for mye!»

……Og dette sa hun innpakket i humor når jeg er trøtt etter jobb og holdt på å spise.

Hvorfor er hun så opptatt av hvordan jeg spiser, hva er problemet hennes? Hvorfor plager det henne?

Høres ut som ei som egentlig ikke liker deg og at hun ikke klarer å la være å irritere seg over at du finnes. Hadde en sånn stemor selv. 

Si tydelig "se til helvete å slutt å mas om meg og min mat!" Kan tenkes du får matro fremover da.

Anonymkode: d9e1b...65d

AnonymBruker
Skrevet

Du kan spørre henne om hvorfor hun er så opptatt av dette, eller du kan også begynne å stille spørsmål til henne: «I går spiste du ost på skiven, hvorfor spiser du noe annet i dag»/«Hvorfor spiser du bare det samme pålegget hver eneste dag?»

Anonymkode: 3e9e2...ec0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare spørre henne? 

"Hvorfor kommenterer du alltid hva jeg spiser?"

Anonymkode: ab347...c62

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Vet ikke helt om dette er svar på spørsmålet ditt. 
For meg er det viktig hvordan folk spiser (da mener jeg voksne mennesker ikke småbarn)
Måltidene er hos oss er et samlingspunkt hvor vi skal ha det hyggelig og føle oss vel. Dårlig bordskikk er ikke hyggelig.
En i min nære krets spiser så stygt at det er ekkelt å sitte sammen med henne, mister rett og slett matlysten. Det er slafsing og prating med mat i munn så det spruter ut. Orker rett og slett ikke å invitere henne til middag da jeg mister matlyst av å se på henne spise. 

Anonymkode: 4171d...f66

TS her. Det ble litt misforståelser. Jeg lager ikke lyder eller smatter. Det handler ikke om det. Det handler om at hun kommenterer hva jeg spiser og hvor mye eller lite jeg spiser.  

Lurer på hvorfor det plager henne hvor mye jeg spiser og når jeg spiser. Hvis jeg er veldig sulten en dag, da spiser jeg mer, hvis jeg ikke er så sulten en dag, spiser jeg mindre. 

Hvorfor er hun så opptatt av hvordan andre gjør ting liksom. Det plager henne hvor ofte/mye/lite jeg spiser.

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hva sier hun når du spør da?

Feks, hvordan det? eller, spill dum og få henne til å overforklare. Hva sa du? Nei jeg bare merket at du tar ekstra mat i dag. At jeg tar ekstra mat, hva mener du? tar jeg for mye? Neinei, det var mer enn i går. Å, jeg tok akkurat passe i går? eller tok jeg for lite? feks

Så kansje hun innser at hun er teit. Håpr jeg.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...