Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Den var ny.

Forundrer meg at mange støtter seg så mye på såkalte spørreundersøkelser og statistikker. De spør 1000 personer, og svarene fra disse skal altså representere en sannhet for 3,5 milliarder kvinner?

Anonymkode: cd1ee...bd4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tror så mange at statistikker fra USA automatisk gjelder i Norge? Bare fordi majoritetsbefolkningen er hvite så er alt liksom helt likt?

Anonymkode: 89567...130

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Forundrer meg egentlig ikke. Menn som er utro gjør det mest for spenning og bekreftelse. Kvinner er oftest utro på grunn av misnøye i eget forhold, og at hyppighet av utroskap øker i en alder der barna begynner å bli voksne kommer nok av at da begynner kvinner å få mer fokus på eget liv og egne behov igjen. 

Helt ærlig har jeg selv observert at kvinner som ikke har det bra i sine ekteskap (dårlig sex, dårlig kommunikasjon) begynner å være utro når barna er ferdige på grunnskolen. Siden noen fikk barn tidlig og andre sent er det ulik alder kvinner begynner å søke ut, men det er kun dem som er misfornøyd i forholdet, og har vært det lenge, som pleier å ryke ut på slikt. 

Likevel ganske skuffende å observere, når man trodde venninner hadde bedre verdier. At de heller ville skille seg enn å drive på slik. Men så er jeg lykkelig gift, og har god sex, så jeg har ikke opplevd å være ulykkelig og ikke tilfredsstilt i veldig mange år, så jeg kan kanskje ikke sette meg helt inn i situasjonen. 

Første ut angående å være utro har levd med mann som kommer på under minuttet siden hun var 18 år, og når han har kommet er sex over. Jeg har en viss forståelse for at det ikke er til å leve med. 

Anonymkode: 415bd...61a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker said:

Det sies jo at kvinner kan peake seksuelt sent i alder

Så det sies at naturen har lagd kvinner slik at de har høy sexlyst når de ikke er fruktbare lenger?

Anonymkode: 57051...419

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hæ, det gir jo ingen mening... De færreste kvinner i 50-årene bryr seg nevneverdig om sex 

Helt feil. Men de tenner ikke nødvendigvis på de bleikfeite mannfolkene på 55-60 år.

Anonymkode: 24d37...7aa

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor tror så mange at statistikker fra USA automatisk gjelder i Norge? Bare fordi majoritetsbefolkningen er hvite så er alt liksom helt likt?

Anonymkode: 89567...130

I rettferdighetens navn skal sies at verdens største befolkningsundersøkelse om seksualitet, utarbeidet av det danske  folkehelseinstituttet for 3-4 år siden, viser samme tendens. Som det fremgår på sidene 405-411, er andelen - både for menn og kvinner - størst i aldergruppen 65 til 74 år, og nest høyest i gruppen 55-64. Ser man på antall respondenter i gruppene, fremgår det imidlertid at det er drastisk lavere for «gamlingene» enn for de yngre.

Som sagt, er det ingen grunn til å tro at sammenhengen mellom alder og utroskap har med større frigjorthet, mer omfattende sosialt nettverk eller høyere sexlyst hos de på 65-74 enn de på 45-54. Det er nok tvert imot utslag av ulike typer vanskeligheter som naturlig følger med aldring og samliv.

https://files.projektsexus.dk/2019-10-26_SEXUS-rapport_2017-2018.pdf

Anonymkode: 078ad...eab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan vel ha noe med at man har mer frihet siden bara er større ja. Å være limet i familien er ikke så viktig som det var tidligere når barna var avhengige av det. 

Anonymkode: 4a3e9...636

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så det sies at naturen har lagd kvinner slik at de har høy sexlyst når de ikke er fruktbare lenger?

Da slipper de jo å tenke på prevensjon, så hvorfor ikke. 

Anonymkode: 4a3e9...636

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke så rart kanskje, kvinner i den alderen trenger ofte en boost for å holde i sexlysten. Den kjedelige gubben duger ikke.

Anonymkode: 97faf...27c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Mange opplever et seksuelt oppsving etter overgangsalderen, så kanskje fordi de fleste har eldre menn som ikke henger med 

Anonymkode: 566c1...9d3

Der har du fasiten, gubbene slakner og mister interessen.  Jeg har vært elsker til  utsultede frustrerte damer i 50-60 årene i årevis.  

Anonymkode: abd35...d61

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Første ut angående å være utro har levd med mann som kommer på under minuttet siden hun var 18 år, og når han har kommet er sex over. 

Sånn hadde jeg det seksuelt i 25 år. Han hadde Ingen interesse for å gjøre noe med det. Vet om mange damer som har hatt det sånn i årevis. Så da var jeg utro. Og så gikk jeg

Anonymkode: 4d698...74b

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Yes, det er faktisk forskning på at sex blir bedre med alderen for kvinner. 

Naturen er ikke akkurat perfekt :) Menn har brystvorter, alle har en ubrukelig blindtarm og jeg og mange av mine venninner er aller kåtest midt i menstruasjonen når det er null kjangs for å bli gravid. 

Anonymkode: de75f...9ee

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er en myte. De fleste får redusert lyst etter overgangsalder. 

Anonymkode: 4203e...040

Snakk for deg selv, iķke for andre

Anonymkode: 1f321...07a

• Liker 1
Gjest Suzanne
Skrevet
Fremmed fugl skrev (14 timer siden):

Har nettopp sett undersøkelse som viser at den gruppe kvinner som er mest utro, er dem mellom 50-60 år. Tidligere var det 40-50 år. Lurer litt hvorfor.

Tenker selv at det i den alderen fortsatt er god muligheter til utroskap, og de negative konsekvenser er lave etter at barn har blitt store.

Fordi 50 er det nye 40. Og 60 er det nye 50. Kvinner er flinkere til å ta vare på seg selv.

Damer blir som regel kåtere med alderen. Menn, derimot er på topp seksuelt i 20 årene. Etter det går det bare nedover. Det er selvfølgelig masse unntak

Skrevet

Det jeg har observert er at det virker som om noen damer velger å prioritere seg selv og sine ønsker etter att barna har flyttet ut og de er ferdige med å tilpasse og "ofre" seg for familien A/S slik de har gjort i over 20 år. 

Nå er det deres tur, de er ferdige med å ta hensyn til andre og de skal ta igjen alt de har gått glipp av iløpet av familielivet. For det har de fortjent etter over 20 år i familiens tjeneste. 

• Liker 2
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Queen of the North skrev (4 timer siden):

Nå er det deres tur, de er ferdige med å ta hensyn til andre og de skal ta igjen alt de har gått glipp av iløpet av familielivet. For det har de fortjent etter over 20 år i familiens tjeneste. 

Akkurat det jeg har fått høre av disse også.  Som sagt ( innlegg 30), så har jeg "trøstet" en del av disse frustrerte damene.  Både gifte og skilte.  Mange har grått en skvett, når de ligger på brystkassa mi og klaget sin nød.

De sier at nå har de bedre tid og energi til seg selv og sine behov, ingen mens og gravidrisk lenger å kan ha sex bare for å nyte. Kjenner sin egen kropp og seksualitet mye bedre enn før.  En forbudt elsker gir de ikke bare god sex, men de får også tilfredsstillt et spenningsbehov og føler at "de lever".   

Men da har ofte gubben mistet både evnen og interessen.  Mer opptatt av god mat og drikke og sport på tv, evt. spille golf eller noe. Og skulle han en sjelden gang vise interesse, så har hun store problem med å tenne på en bleikfeit ølmage, svett hårete kropp og en halvslapp penis.  

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Helt feil. Men de tenner ikke nødvendigvis på de bleikfeite mannfolkene på 55-60 år.

Anonymkode: 24d37...7aa

Bare så synd at unge menn ikke vil ha uglene med hengepuppene, da. jevnt over.

Anonymkode: bae08...8c8

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Bare så synd at unge menn ikke vil ha uglene med hengepuppene, da. jevnt over.

Anonymkode: bae08...8c8

Det sier seg jo i grunn selv. De vil jo ha damer på egen alder, men så fins det unntak da på menn som liker eldre damer. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Første ut angående å være utro har levd med mann som kommer på under minuttet siden hun var 18 år, og når han har kommet er sex over. Jeg har en viss forståelse for at det ikke er til å leve med. 

Anonymkode: 415bd...61a

Men selv er hun veldig sladrete, skjønner jeg. Takk Gud at ingen venninner vet noe om kuken til min kjære. 

Anonymkode: 348c1...748

AnonymBruker
Skrevet

Akkurat det jeg har fått høre av disse også.  Som sagt ( innlegg 30), så har jeg "trøstet" en del av disse frustrerte damene.  Både gifte og skilte.  Mange har grått en skvett, når de ligger på brystkassa mi og klaget sin nød.

De sier at nå har de bedre tid og energi til seg selv og sine behov, ingen mens og gravidrisk lenger å kan ha sex bare for å nyte. Kjenner sin egen kropp og seksualitet mye bedre enn før.  En forbudt elsker gir de ikke bare god sex, men de får også tilfredsstillt et spenningsbehov og føler at "de lever".   

Men da har ofte gubben mistet både evnen og interessen.  Mer opptatt av god mat og drikke og sport på tv, evt. spille golf eller noe. Og skulle han en sjelden gang vise interesse, så har hun store problem med å tenne på en bleikfeit ølmage, svett hårete kropp og en halvslapp penis.  

Damers variant av "min kone forstår meg ikke"

Anonymkode: 348c1...748

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...