Fremmed fugl Skrevet 26. juli 2022 #1 Skrevet 26. juli 2022 Har nettopp sett undersøkelse som viser at den gruppe kvinner som er mest utro, er dem mellom 50-60 år. Tidligere var det 40-50 år. Lurer litt hvorfor. Tenker selv at det i den alderen fortsatt er god muligheter til utroskap, og de negative konsekvenser er lave etter at barn har blitt store.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #2 Skrevet 26. juli 2022 Hæ, det gir jo ingen mening... De færreste kvinner i 50-årene bryr seg nevneverdig om sex Anonymkode: 57051...419 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #3 Skrevet 26. juli 2022 De er vel lystne på å erfare noe nytt etter 30 pluss år i et monotont ekteskap. Anonymkode: f4491...c15 5
Antiviruset Skrevet 26. juli 2022 #4 Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): De er vel lystne på å erfare noe nytt etter 30 pluss år i et monotont ekteskap. Anonymkode: f4491...c15 Her var det mye rart Da kan de vel kjøre på da uten å innlede noe forhold? Så unngår de utroskap som er et svik. Når dette så er en påstand fra TS, uten en link til den "vitenskapen" man påberoper seg, ja da er det ikke annet en en ren idiotisk påstand. Utroskap er vel egentlig jevnt fordelt utover blant mennesker som ikke har noe som helst moralsk kompass som sier de at dette er galt, og det foregår i alle aldersgrupper. 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #5 Skrevet 26. juli 2022 Det høres svært lite plausibelt ut. Link? Anonymkode: 078ad...eab 3 1
Fremmed fugl Skrevet 26. juli 2022 Forfatter #6 Skrevet 26. juli 2022 Antiviruset skrev (5 minutter siden): Her var det mye rart Da kan de vel kjøre på da uten å innlede noe forhold? Så unngår de utroskap som er et svik. Når dette så er en påstand fra TS, uten en link til den "vitenskapen" man påberoper seg, ja da er det ikke annet en en ren idiotisk påstand. Utroskap er vel egentlig jevnt fordelt utover blant mennesker som ikke har noe som helst moralsk kompass som sier de at dette er galt, og det foregår i alle aldersgrupper. All utroskapsdata baseres på svak metode, det vil si egenrapportering i spørreundersøkelser. Men er vanskelig å tro at det er mulig å få noe som er bedre en det. Intressant påstand at utroskap er noe som mennesker uten moralsk kompass driver med. Er et stort sprik men et sted mellom 30-60 % har vært utro og godt over 50 % hadde vært utro hvis dem kunde være det uten risiko for å bli tatt. Det vil si at det er mer normalt å ønske å være utro, enn å ikke ønske det. 3
Fremmed fugl Skrevet 26. juli 2022 Forfatter #7 Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det høres svært lite plausibelt ut. Link? Anonymkode: 078ad...eab Hvorfor? Fordi at kvinner over 50 åt ikke driver med sex? 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #8 Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hæ, det gir jo ingen mening... De færreste kvinner i 50-årene bryr seg nevneverdig om sex Anonymkode: 57051...419 Å? Det var nytt for meg. Hvor gammel er du da? Anonymkode: 0ef68...528 11 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #9 Skrevet 26. juli 2022 Mange opplever et seksuelt oppsving etter overgangsalderen, så kanskje fordi de fleste har eldre menn som ikke henger med Anonymkode: 566c1...9d3 7 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #10 Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det høres svært lite plausibelt ut. Link? Anonymkode: 078ad...eab Enig. Skeptisk til jeg har sett link til TS sine påstander. Anonymkode: 3d3f6...b74 1
Fremmed fugl Skrevet 26. juli 2022 Forfatter #11 Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Enig. Skeptisk til jeg har sett link til TS sine påstander. Anonymkode: 3d3f6...b74 Hvorfor skeptisk?
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #12 Skrevet 26. juli 2022 Fremmed fugl skrev (2 minutter siden): Hvorfor skeptisk? Fordi det er lett å slenge ut av seg alt mulig av påstander. Jeg møtte Erna på super'n før i dag. Der satt hun og tok seg en joint. Ser du hvor lett det var? At jeg skriver det betyr ikke at det derfor er sant. En slik påstand krever beviser. At du ikke kan vise til noen linker som bekrefter din påstand styrker ikke din sak. Anonymkode: 3d3f6...b74 4 3
Fremmed fugl Skrevet 26. juli 2022 Forfatter #13 Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi det er lett å slenge ut av seg alt mulig av påstander. Jeg møtte Erna på super'n før i dag. Der satt hun og tok seg en joint. Ser du hvor lett det var? At jeg skriver det betyr ikke at det derfor er sant. En slik påstand krever beviser. At du ikke kan vise til noen linker som bekrefter din påstand styrker ikke din sak. Anonymkode: 3d3f6...b74 Hei, ok så du er skeptisk fordi at du tror at jeg har funnet på at jeg har lest dette om 50 åringer, og ikke skeptisk til selve påstanden. Når det gjelder det med Erna og en joint vil jeg være skeptisk fordi det er svært usannsynlig at Erna med den posisjon hun har, og hvor velfungerende hun er, skulle gjøre det. Men sorry, har ikke opplevd at KG er et sted der alt som skrives må underbygges av nøye sitering av kilder.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #14 Skrevet 26. juli 2022 Fremmed fugl skrev (27 minutter siden): Hvorfor? Fordi at kvinner over 50 åt ikke driver med sex? Hvor blir det av linken? Anonymkode: 078ad...eab 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #15 Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Mange opplever et seksuelt oppsving etter overgangsalderen, så kanskje fordi de fleste har eldre menn som ikke henger med Anonymkode: 566c1...9d3 Den normale utviklingen for kvinner er at seksuell lyst og aktivitet faller vesentlig i og etter overgangsalderen. Anonymkode: 078ad...eab 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #16 Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hæ, det gir jo ingen mening... De færreste kvinner i 50-årene bryr seg nevneverdig om sex Anonymkode: 57051...419 Med mannen sin nei. Det er poenget. Anonymkode: d7bdc...ab6 1 2
Fremmed fugl Skrevet 26. juli 2022 Forfatter #17 Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvor blir det av linken? Anonymkode: 078ad...eab KG er ikke et forum der det normalt kreves å ha referanser til påstander, og du er nok oppegående nok å gjøre et søk. Husket ikke helt hvor jeg leste det, men tok meg noen sekunder å finne en annen kilde som viser det samme. https://ifstudies.org/blog/who-cheats-more-the-demographics-of-cheating-in-america Selv syns jeg det ikke er overraskende at utroskap øker med alder hos både kvinner og menn, men så går ned. Startet tråden for å høre hvilke hypoteser andre enn meg selv har til den kurven. Men har en magefølelse at alt for mange har fordommer mot kvinner i den alderen etter en del rare svar. Dem er friske og raske. Har mange kontakter sosialt og på jobb som gir muligheter, samt konsekvenser av å bli tatt for utroskap er lavere enn når forhold i stor grad handler om å få barn, eller oppdra barn. 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #18 Skrevet 26. juli 2022 Gubben har vel blitt feit, skalla og impotent, da Det sies jo at kvinner kan peake seksuelt sent i alder, imens menn er mest virile når de er 17 og så gå det bare nedover derfra. Anonymkode: de75f...9ee 7
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #19 Skrevet 26. juli 2022 Fremmed fugl skrev (18 minutter siden): KG er ikke et forum der det normalt kreves å ha referanser til påstander, og du er nok oppegående nok å gjøre et søk. Husket ikke helt hvor jeg leste det, men tok meg noen sekunder å finne en annen kilde som viser det samme. https://ifstudies.org/blog/who-cheats-more-the-demographics-of-cheating-in-america Selv syns jeg det ikke er overraskende at utroskap øker med alder hos både kvinner og menn, men så går ned. Startet tråden for å høre hvilke hypoteser andre enn meg selv har til den kurven. Men har en magefølelse at alt for mange har fordommer mot kvinner i den alderen etter en del rare svar. Dem er friske og raske. Har mange kontakter sosialt og på jobb som gir muligheter, samt konsekvenser av å bli tatt for utroskap er lavere enn når forhold i stor grad handler om å få barn, eller oppdra barn. Fordommer? Mener du at utroskap er en god ting? Tallene du refererer til, viser faktisk at utroskapsandelen er høyere blant kvinner mellom 60 og 70, enn blant kvinner mellom 50 og 60. Det er viktig å være klar over at (det absolutte) antallet kvinner som befinner seg i et fast forhold i gruppen 60-70 selvfølgelig er betydelig lavere enn i gruppen 30-40 eller 40-50. Når utroskapsandelen er høyere i denne gruppen er forklaringen sannsynligvis en helt annen enn at kvinner i denne alderen generelt er mer seksuelt aktive, eller har et større sosialt nettverk enn kvinner i yngre aldersgrupper. Ut fra det vi vet om utviklingen av kvinners libido og sosiale liv, er trolig det motsatte tilfellet. Samtidig vet vi at kvinners seksuelle lyst generelt sett viser en klart fallende tendens i og etter overgangsalderen. Anonymkode: 078ad...eab 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #20 Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mange opplever et seksuelt oppsving etter overgangsalderen, så kanskje fordi de fleste har eldre menn som ikke henger med Anonymkode: 566c1...9d3 Det er en myte. De fleste får redusert lyst etter overgangsalder. Anonymkode: 4203e...040 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå