AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #1 Skrevet 26. juli 2022 Noen som har fulgt drømmen om småbruk alene og vil dele erfaringer? Ser mange par stadig forteller i media om erfaringer, men har aldr sett erfaringer fra noen som har gjort det alene. Anonymkode: a48e8...8d9
Huldra-78 Skrevet 26. juli 2022 #2 Skrevet 26. juli 2022 Det kommer jo helt an på hva slags dyr du vil ha på småbruket, men du må nok belage deg på mye jobb og mye ansvar. Og om du skulle finne på se deg etter partner, vær klar over at mange ikke er skapt for å binde seg til ansvaret som følger med når man har dyr. Ferie og romslig økonomi kan du egentlig bare se langt etter, iallfall med dyr man skal passe på. 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #3 Skrevet 26. juli 2022 Takk for innspill. Et småbruk involverer ikke produksjonsdyr for alle - ihvertfall ikke for meg. Jeg tenker full jobb og en binæring, uten at det nødvendigvis må være noen form for landbruk. Ts Anonymkode: a48e8...8d9 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #4 Skrevet 26. juli 2022 Hvis du er full av pågangsmot og litt praktisk sans kan du helt sikkert få det til alene ☺️ Vi er to på vårt småbruk/gårdsbruk, men selv hadde jeg aldri fått det til alene. Nå har vi barn da, sikkert enklere om man ikke har barn. De fleste har mer enn nok med å holde et vanlig bolighus med 0,5 mål flat plen. Det er verdt å tenke gjennom hvilke andre oppgaver du får på et småbruk. F.eks planting og rydding i skog, produksjon av ved, brøyting på egen eiendom, vedlikehold av diverse (gamle) bygninger, vedlikehold og oppussing av bolighus, reparere traktorveier og grøfter, slå beiter (om ikke du har dyr på)… Så kommer de hyggelige småbruks-oppgavene på toppen, som planting, dyrking, høsting, saftkoking, kompostering, kaniner osv, evt annet dyrehold hvis man ønsker det ☺️ Tenk vertfall gjennom hva du kan klare selv, og hva du evt må betale andre for å gjøre for deg🙂 Anonymkode: b755c...bf7 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå