Gå til innhold

Han tekster meg ikke, men vil fortsette å møtes

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg føler meg veldig usikker angående han jeg har begynt å date.

Vi har så langt kun vært på to dater. Vi har det veldig fint sammen og god kjemi, det er også han som har hatt initiativ til datene. Men mellom datene hører jeg nesten ikke fra han. Har prøvd å tekste han litt, men får lite respons tilbake. Det vil si, responsen er hyggelig, men han gjør ikke mye for å holde samtalene i gang. Jeg har prøvd å holde tilbake tekstingen for å ikke virke masete, og da tekster heller ikke han meg. Jeg blir forvirret, hvorfor vil han ikke ha kontakt mellom møtene? Han vil jo fortsette å treffe meg, og vi har det veldig hyggelig sammen. Vi har ikke hatt sex enda og er i slutten av 20-årene. 

Vi har avtalt en tredje date nå om få dager. Er det greit å spørre hvorfor han ikke fører samtaler via telefonen? Vil ikke virke masete eller desperat. Kan jo tenkes at han heller ønsker å bli kjent med meg på ekte enn å snakke på telefon, men for meg er det uvant å ikke ha kontakt per telefon.

Tusen takk for råd.

Anonymkode: f4132...c08

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror noen bare er sånn. Jeg er av typen som foretrekker jevnlig kontakt. Men har vært på date med en, lite kontakt før daten. Ikke noe kontakt på to uker etter, så spurte han om en ny date, jeg sa ja og har ikke hørt noe fra han etter at vi avtalte tid og sted 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: a309e...a0f

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er en helt grei samtale å ha, siden folk kan være veldig forskjellige når det kommer til teksting og kontakt generelt. 

Bare ta det opp sånn avslappet, sånn "du er ikke en stor tekster, eller?". Det er jo et ganske vanlig bli-kjent-tema det nå til dags, og egentlig greit å få avklart litt.

Jeg er helt sånn middels på det, jeg liker å ha kontakt, men jeg liker ikke å ha lange samtaler hver dag på chat, har opplevd mange menn som direkte plagsomme selv om jeg har vært interessert. Jeg har både møtt menn som tekster mye midre enn meg, og menn som tekster altfor mye for min smak. Uten at det har betydd at de som chatter 24/7 nødvendigvis har vært mer interessert enn de som ikke har det behovet, eller som er mer travel med andre ting i hverdagen.

Anonymkode: 69c62...7c5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar :)

For meg gir det bare ikke mening at en ikke er interessert i å opprettholde kontakten dersom man er interessert i noen. Begynner å bli nervøs for at han ikke er så nervøs som han fremstår på møtene, selv om han ikke gir meg noen grunn til å tro det på møtene. 

Har dere en god forklaring på hvordan man kan være interessert i noen, men ikke søke kontakt mellom møter?

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tusen takk for svar :)

For meg gir det bare ikke mening at en ikke er interessert i å opprettholde kontakten dersom man er interessert i noen. Begynner å bli nervøs for at han ikke er så nervøs som han fremstår på møtene, selv om han ikke gir meg noen grunn til å tro det på møtene. 

Har dere en god forklaring på hvordan man kan være interessert i noen, men ikke søke kontakt mellom møter?

Ts

Skrivefeil, skulle stå at jeg er nervøs for at han ikke er så interessert som han fremstår på møtene, på grunn av dette..

AnonymBruker
Skrevet

Som mann er jeg ikke så glad i tekste så mye i mellom dater. Jeg foretrekker å avtale dater og litt høflig småprat. 

Anonymkode: 1ed7a...cbb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Som mann er jeg ikke så glad i tekste så mye i mellom dater. Jeg foretrekker å avtale dater og litt høflig småprat. 

Har du en spesiell grunn til det? :) Begynner du å tekste mer etterhvert som du blir sikker på at du er interessert i daten din?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er dame og jeg er ikke noe glad i å tekste. Blir fort lei og foretrekker å snakke face to face eller i telefonen. Når jeg tekster så har jeg lagt merke til at jeg åpner og utleverer meg fortere enn jeg egentlig er komfortabel med og da blir det lett kleint når vi møtes.

Anonymkode: e75e9...b86

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Har du en spesiell grunn til det? :) Begynner du å tekste mer etterhvert som du blir sikker på at du er interessert i daten din?

Jeg føler ikke at det er så veldig mye jeg får ut av det. Vanskelig å kommunisere kun ved hjelp av tekst. Redd for misforståelser og jeg er også redd for gruble over ting hun skriver.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne, og er heller ikke noe glad i å tekste. Foretrekker face to face. Teksting gir meg ingenting. Blir det for mye, kan jeg føle at jeg blir kvalt.

Anonymkode: 99539...035

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplever noe ala det samme selv nå bare helt motsatt. Her er det mye teksting, telefoner, snaps og Gud vet hva. Han virker intressert som søren.. med hjerte emoji og alt mulig, men når det kommer til en ny date er det heller vagt eller han begynner å snakke om andre ting. Skjønner meg virkelig ikke på menn.. men skal love deg TS at det er hakket mer frustrerende med en som er på’n 24/7 på meldinger som ikke vil møtes enn en som faktisk er stille og nøytral og som faktisk velger å møte deg. Sitter her som ei forvirra høne.. uansett vondt den ene eller andre veien. Stor Klem til deg ❤️

Anonymkode: b3969...e7c

AnonymBruker
Skrevet

Foreløpig, ikke heng deg opp i det.
Kommer videre an på hvor lang tid det er imellom datene. Om det er 1-3 dager, så tenker jeg det ok om han ikke har behov for å chatte innimellom. Ses dere sjeldnere, som 7-10 dager, så tenker jeg det er naturlig at han er interessert i litt kommunikasjon i mellom datene.
Du kan jo bare fortsette å skrive til han innimellom. Kanskje ikke stille så mange spørsmål, men f.eks ønske han god morgen eller en fin dag..

Anonymkode: fbc95...324

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hei, jeg føler meg veldig usikker angående han jeg har begynt å date.

Vi har så langt kun vært på to dater. Vi har det veldig fint sammen og god kjemi, det er også han som har hatt initiativ til datene. Men mellom datene hører jeg nesten ikke fra han. Har prøvd å tekste han litt, men får lite respons tilbake. Det vil si, responsen er hyggelig, men han gjør ikke mye for å holde samtalene i gang. Jeg har prøvd å holde tilbake tekstingen for å ikke virke masete, og da tekster heller ikke han meg. Jeg blir forvirret, hvorfor vil han ikke ha kontakt mellom møtene? Han vil jo fortsette å treffe meg, og vi har det veldig hyggelig sammen. Vi har ikke hatt sex enda og er i slutten av 20-årene. 

Vi har avtalt en tredje date nå om få dager. Er det greit å spørre hvorfor han ikke fører samtaler via telefonen? Vil ikke virke masete eller desperat. Kan jo tenkes at han heller ønsker å bli kjent med meg på ekte enn å snakke på telefon, men for meg er det uvant å ikke ha kontakt per telefon.

Tusen takk for råd.

Hvor gammel er han?

Anonymkode: dbf8a...655

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan komme på flere grunner.

De er ute etter sex men da pleier de å være ganske så kommunikativ før det skjer og så blir det som dette etterpå. 

Eller han har samboer men har flagget at han er single. Det har jeg opplevd da blir det også slik. Pga at sambo ikke skal merke noe kan jeg tenke meg. 

Eller så er han ikke så flink i å skrive norsk så da sliter de litt på den måten og da vil de heller møtes. 

Pleier dere å ringes? 

Anonymkode: dbf8a...655

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...