Gå til innhold

Har asperger. Noe tips til valg jeg bør ta i forhold til det sosiale livet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner du noen med asperger? Hva bør jeg vite, være oppmerksom på, og gjøre?

Anonymkode: 5562a...375

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også autist, og kommer best overens med andre på spekteret.

Men orker ikke å forholde meg til mange relasjoner.

Anonymkode: e6e9c...311

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er også autist, og kommer best overens med andre på spekteret.

Men orker ikke å forholde meg til mange relasjoner.

Anonymkode: e6e9c...311

Ok :-)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.7.2022 den 17.29):

Kjenner du noen med asperger? Hva bør jeg vite, være oppmerksom på, og gjøre?

Jeg har diagnosen. Hva er det egentlig du lurer på?

Føles forskjellig nå og da jeg var barn.

Jeg er i jobb, uten hjelp fra nav. 

Skulle ønske jeg kunne følt hvordan det var å være andre i blandt, men det er jo fysisk umulig for oss alle.

Prøver å fokusere på hvor mye bedre jeg har det enn mange, og at det er folk som har større lidelser enn meg. Har heller ikke en alvorlig grad autisme. 

Ansiktssutrykket er noe jeg må jobbe med siden jeg smiler lite (resting bitchface) og har litt lite mimikk i ansiktet. Jobben gir meg mye sosial trening. 

Har fremdeles ikke særlig venner. Synes det er vanskelig å finne de som faktisk tar initiativ til ting og som jeg klaffer med. 

Anonymkode: 9bf8d...bb4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har diagnosen. Hva er det egentlig du lurer på?

Føles forskjellig nå og da jeg var barn.

Jeg er i jobb, uten hjelp fra nav. 

Skulle ønske jeg kunne følt hvordan det var å være andre i blandt, men det er jo fysisk umulig for oss alle.

Prøver å fokusere på hvor mye bedre jeg har det enn mange, og at det er folk som har større lidelser enn meg. Har heller ikke en alvorlig grad autisme. 

Ansiktssutrykket er noe jeg må jobbe med siden jeg smiler lite (resting bitchface) og har litt lite mimikk i ansiktet. Jobben gir meg mye sosial trening. 

Har fremdeles ikke særlig venner. Synes det er vanskelig å finne de som faktisk tar initiativ til ting og som jeg klaffer med. 

Anonymkode: 9bf8d...bb4

Ok :-) Jeg lurer på hva jeg bør være bevisst på i forhold til det som følger med diagnosen - generelt alt - , at hjernen fungerer på en annen måte enn normalt, hva jeg bør vite f.eks. i forhold til hvordan jeg skal oppføre meg sammen med andre, hva som er normalt og hva som ikke er normalt, hva jeg bør vite som alle andre vet, hva jeg ikke må bli overrasket over i møte med andre mennesker, hvilke valg jeg bør ta, osv. F.eks. om det er noen som ikke har asperger, som kjenner noen som har, og har råd og tips, og om de som har diagnosen hva de vet... Jeg er uføretrygdet, og har det best slik! Får dagene absolutt til å gå, mye å gjøre! Jeg har det egentlig veldig bra slik som jeg har det nå! Vil være singel resten av livet! Er også kristen, og det som følger med det! Jeg også smiler lite, og ser ikke folk så ofte inn i øynene! Har mange bekjente, og flere venner, men få som jeg bruker mest tid på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...