Heisan Skrevet 20. november 2005 #1 Del Skrevet 20. november 2005 Hei lurer på dette med folat Tar fra før et Collett vitamintilskudd, og i går la jeg merke til at det sto at det er 200 ug i det. På folatpillene jeg tar står det 400ug, og at det er 100% av dagsbehov, som ikke bør overskrides.. Skal jeg ta begge deler eller bare folat eller bare Collett?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 20. november 2005 #2 Del Skrevet 20. november 2005 Du kan trygt ta begge deler om du ønsker det.Folat er et vannløselig b-vitamin, og kroppen skiller ut (og kvitter seg med) det den ikke har behov for.... "overdose" i så liten mengde er ikke noe farlig, nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heisan Skrevet 20. november 2005 Forfatter #3 Del Skrevet 20. november 2005 Ok, takk for svar Chiquita Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppelure Skrevet 20. november 2005 #4 Del Skrevet 20. november 2005 kremt.. nei her strides de lærde litt. Som prøver og gravid er alle enige om at 400ug folat er å anbeale. For andre holder det med 200 ug. For mye folat kan gi skult mangel av B12 som også er et viktig vitamin. Derfor anbealer jeg deg heller å bytte ut et av kosttilskuddene dine så du ikke inntar 600 ug som i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heisan Skrevet 20. november 2005 Forfatter #5 Del Skrevet 20. november 2005 Hehe, det er så typisk at det finns flere fasiter, men siden jeg er så pysete av meg så får jeg følge Snuppelures råd, så er jeg på den sikre sida. Takk for svar til deg og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå