Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gata vi bor  i vart etterhvert omdøpt til skilsmissegata ettersom det var så mange skilsmisser i denne  gata.  Noen  begynte å undre seg over om det var  en  virusinfeksjon ,og om det var muleg å få en vaksine. Legesentert vart kontakta, og dei hevdet at skilsmisse kan vera ekstremt smittsamt, og ein der  oppfordret om å bare holde avstand, og unngå sosiale samlinger. Sjansen er stor for at dersom noen innenfor vennekretsen blir råka av skilsmisse er øker sjansen for at flere innenfor samme nettverket kan bli smittet.   

Anonymkode: 3709b...224

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Gata vi bor  i vart etterhvert omdøpt til skilsmissegata ettersom det var så mange skilsmisser i denne  gata.  Noen  begynte å undre seg over om det var  en  virusinfeksjon ,og om det var muleg å få en vaksine. Legesentert vart kontakta, og dei hevdet at skilsmisse kan vera ekstremt smittsamt, og ein der  oppfordret om å bare holde avstand, og unngå sosiale samlinger. Sjansen er stor for at dersom noen innenfor vennekretsen blir råka av skilsmisse er øker sjansen for at flere innenfor samme nettverket kan bli smittet.   

Så morsomt!  Her jeg bor er det også en plass som blir kalt for det😂 av samme grunn, folk skilles hele tiden!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Trollungen96 skrev (Akkurat nå):

Så morsomt!  Her jeg bor er det også en plass som blir kalt for det😂 av samme grunn, folk skilles hele tiden!

Det blir  hevdet at  skilsmisse kan vera smittsomt, men forløbi er det meg bekjent ikkje noen vaksine for slikt.  Hvordan smitten spres internt i befolkningen  har vist forskningen forløbi ikkje noe svar på.  

Skrevet

Etter at jeg ble skilt flyttet jeg til området som kalles Restehjørnet fordi så mange skilte flyttet dit (og fant seg nye partnere i samme situasjon).

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

En boligblokk går under navnet ungkarsblokka, og ditt valfarter mange  single kvinnfolk etter mørkrets frembrudd 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Har det noe med inntekt og utdanningsnivået i den aktuelle gata? 

Skrevet

Det er mange undersøkelser som dokumenterer at det er langt større sjanse for å bli skilt selv dersom andre i omgangskretsen skiller seg.

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Skilsmisse er jo faktisk litt smittsomt, jeg har til og med hørt om kompiser som har blitt enige sammen om å skille seg samtidig. 

Vaksinen er vel et godt ekteskap?

Anonymkode: 5d433...be1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Kvalitet skrev (59 minutter siden):

Har det noe med inntekt og utdanningsnivået i den aktuelle gata? 

I det området her så er det boliger som er i dyreste prisklasse i byen, så godt utdannede med god inntekt bor der

Anonymkode: 44cc7...ab6

AnonymBruker
Skrevet

I følge posten.no så finnes det ingen gater i Norge med dette navnet.

Anonymkode: 45a7a...a09

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

I det området her så er det boliger som er i dyreste prisklasse i byen, så godt utdannede med god inntekt bor der

Anonymkode: 44cc7...ab6

Det er den kategorien som er mest utro. Det kan være underliggende årsak.

Endret av Snok1
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (29 minutter siden):

Det er mange undersøkelser som dokumenterer at det er langt større sjanse for å bli skilt selv dersom andre i omgangskretsen skiller seg.

Vi bor ei gjennomsiktig sted,og der alle har vert på fornavn med hverandre, og synes eg  ser eit fellestrekk som går igjenn . Det har ikkje vert noen omgangskrets  mellom parene der  samlivsbrudd  har skjedd.  Eg velger heller å tro det motsatte, at  at mangel på sosial omgangskrets  kan ha vert en utløsende årsak til samlivsbtudd.

Hvordan ein blir tatt imot som innflytter,og  partner itil en bygd med  mange bygdiser kan ofte  vera avgjørende for trivselen 

AnonymBruker
Skrevet

Egne blokker og egne hus/rekkehus for de som er skilte her i området her. Noen par innimellom, men dem er det få av, de bor vanligvis i boligene som er forbeholdt to inntekter, dvs fra 14-30+mill og oppover. 

Anonymkode: 8e538...791

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

I følge posten.no så finnes det ingen gater i Norge med dette navnet.

Nei, du finner nok ikkje  den adr. under posten.no. ettersom det er eit lokalt brukernavn. 

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke vitsen med å gifte seg. Er samboskilt for andre gang, bare å ta med seg tannkosten til neste (skilte)kvinne  😋

Anonymkode: 6a868...6e0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, du finner nok ikkje  den adr. under posten.no. ettersom det er eit lokalt brukernavn. 

Aha, så det er et lokalt kallenavn, ikke et nytt offisielt gatenavn nei ... 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Skjønner ikke vitsen med å gifte seg. Er samboskilt for andre gang, bare å ta med seg tannkosten til neste (skilte)kvinne  😋

Anonymkode: 6a868...6e0

Du  lever i dyreriket, og hadde nok trivst best blandt sjimpanser, og apekatter. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er i boligområder med mange barnefamilier så er ikke dette uvanlig. Halvparten blir vel skilt i følge statistikken. 

Anonymkode: d6520...bc8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Vi bor ei gjennomsiktig sted,og der alle har vert på fornavn med hverandre, og synes eg  ser eit fellestrekk som går igjenn . Det har ikkje vert noen omgangskrets  mellom parene der  samlivsbrudd  har skjedd.  Eg velger heller å tro det motsatte, at  at mangel på sosial omgangskrets  kan ha vert en utløsende årsak til samlivsbtudd.

Hvordan ein blir tatt imot som innflytter,og  partner itil en bygd med  mange bygdiser kan ofte  vera avgjørende for trivselen 

Det kan selvsagt være mange grunner til at folk skiller seg. Men det er som tidligere skrevet mange undersøkelser som viser at sjansen for brudd blir signifikant større når andre i omgangskretsen skiller seg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (46 minutter siden):

Det kan selvsagt være mange grunner til at folk skiller seg. Men det er som tidligere skrevet mange undersøkelser som viser at sjansen for brudd blir signifikant større når andre i omgangskretsen skiller seg.

Familieterapeut Rune Zahl-Olsen tror skilsmisse-smitte spres lettere i samfunn med fokus på individ fremfor fellesskap. Holdningene våre til sex og samliv påvirkes av dem vi omgås mest. – Hvis vennepar skiller seg, øker risikoen de neste fire årene for at du og din partner også skiller dere med 75 prosent.28. des. 2021

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...