AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #1 Skrevet 26. juli 2022 Det er en venninne av meg som har ei datter på 11 år, og ei på 4 år. Datteren på 4 år er fast hos far, annenhver helg hos mor. Disse helgene er hun gjerne satt hos tanten sin, onkel eller besteforeldre mens mor farter rundt. 11-åringen har hun på heltid, men hun har nå i hele sommer fartet til sin far i en annen by eller vært hos øvrig familie eller venner. Når jeg er med venninnen min og datteren hennes på 11 år bruker hun trusler om å levere henne til faren sin, reise fra henne ++. De krangler ekstremt mye, og for meg virker det som hun har gitt opp barna sine. Det er lite oppdragelse, om å gjøre å komme gjennom dagen uten at barnaskal være «i veien». Hva kan jeg gjøre? Helt ærlig tenkt på barnevernet, men jeg vil jo ikke stå midt i konflikten.. Anonymkode: 1f997...d35
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #2 Skrevet 26. juli 2022 Høres ut som en veldig umoden mamma. Ingen barn som burde oppleve å bli fortalt disse tingene og når man er samværsforelder er det så viktig å bruke tiden sammen med barnet sitt godt ❤️ Anonymkode: c8808...ec6 4
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #3 Skrevet 26. juli 2022 Det høres veldig ugreit og ødeleggende ut for 11-åringen spesielt. For 4-åringen som har et stabilt hjem hos far, er det vel ikke så stort problem med helger hos tanter og slekt. Er far til 11-åringen inne i bildet? Har du mulighet til å dele din bekymring med ham? Anonymkode: 58ac0...855 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #4 Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Det er en venninne av meg som har ei datter på 11 år, og ei på 4 år. Datteren på 4 år er fast hos far, annenhver helg hos mor. Disse helgene er hun gjerne satt hos tanten sin, onkel eller besteforeldre mens mor farter rundt. 11-åringen har hun på heltid, men hun har nå i hele sommer fartet til sin far i en annen by eller vært hos øvrig familie eller venner. Når jeg er med venninnen min og datteren hennes på 11 år bruker hun trusler om å levere henne til faren sin, reise fra henne ++. De krangler ekstremt mye, og for meg virker det som hun har gitt opp barna sine. Det er lite oppdragelse, om å gjøre å komme gjennom dagen uten at barnaskal være «i veien». Hva kan jeg gjøre? Helt ærlig tenkt på barnevernet, men jeg vil jo ikke stå midt i konflikten.. Anonymkode: 1f997...d35 Her bør virkelig barnevernet kobles inn. Er sjokkert over hvor små enkle ting som blir meldt inn som virkelig ikke burde vært meldt i det hele tatt.. Og så ser jeg gang på gang om det er alkohold, vold eller forsømmelse så tørr folk ikke å melde. Er du seriøs?? Barna kommer først. Hjelp de!! Så kan mor få hjelp og! Anonymkode: 6e4bd...a4d 4
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #5 Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det høres veldig ugreit og ødeleggende ut for 11-åringen spesielt. For 4-åringen som har et stabilt hjem hos far, er det vel ikke så stort problem med helger hos tanter og slekt. Er far til 11-åringen inne i bildet? Har du mulighet til å dele din bekymring med ham? Anonymkode: 58ac0...855 Far til 11-åring er jo delvis inn i bildet, men kommer og går litt. Han er nok veldig glad for det samværet han får av at mor velger å sende 11-åring «vekk», og tror ikke han ser barnets interesse, men sin egen. AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Her bør virkelig barnevernet kobles inn. Er sjokkert over hvor små enkle ting som blir meldt inn som virkelig ikke burde vært meldt i det hele tatt.. Og så ser jeg gang på gang om det er alkohold, vold eller forsømmelse så tørr folk ikke å melde. Er du seriøs?? Barna kommer først. Hjelp de!! Så kan mor få hjelp og! Anonymkode: 6e4bd...a4d Det er ikke så enkelt å skulle melde ifra når personen allerede samarbeider med BV i forbindelse med fedre. Hun er ganske slu. Men jeg skal se hva jeg får til.. Anonymkode: 1f997...d35
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #6 Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Høres ut som en veldig umoden mamma. Ingen barn som burde oppleve å bli fortalt disse tingene og når man er samværsforelder er det så viktig å bruke tiden sammen med barnet sitt godt ❤️ Anonymkode: c8808...ec6 Absolutt enig med deg. Har selv barn og tilbringer ethvert ledig øyeblikk med dem. Syns det er veldig trist.. hun prioriterte også å reise 3 uker på utenlandsferie med kjæresten sin, uten barn - for å så reise en helgetur på camping med barna.. hadde aldri klart det🥺 forstår jeg må gjøre noe, vet bare ikke hvilke tråder som er riktig å dra i.. for best utfall Anonymkode: 1f997...d35
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #7 Skrevet 26. juli 2022 Barnevernet nå. Gi barna en sjanse i livet. Anonymkode: 7867f...f98
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #8 Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Far til 11-åring er jo delvis inn i bildet, men kommer og går litt. Han er nok veldig glad for det samværet han får av at mor velger å sende 11-åring «vekk», og tror ikke han ser barnets interesse, men sin egen. Det er ikke så enkelt å skulle melde ifra når personen allerede samarbeider med BV i forbindelse med fedre. Hun er ganske slu. Men jeg skal se hva jeg får til.. Anonymkode: 1f997...d35 Jeg skulle ønske noen var modig nok å melde mine foreldre så hadde jeg ikke vært så ødelagt no. Gjør det, barnet trenger noen som står opp for det! Selv om det er tungt for deg er det mye mye tyngre for barna! Anonymkode: 6e4bd...a4d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå