AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #1 Skrevet 26. juli 2022 Vi bor i et nabolag med rekkehus, og små hageflekker. Jeg har ikke grønne fingre, så hagen ser like "perfekt og strilget" ut som hos naboen. Jeg liker at ting vokser litt vilt, og ønsker en bie vennlig hage, med forskjellige villblomster. Naboen er mer der at plenene skal se ut som greenen på en golfbane.. Så fikk jeg høre fra naboen at på en grendefest, der jeg dessverre var forhindret fra å delta, hadde hun snakket med "alle" om hvor håpløs hagen vår er. Så hun synes jeg bør se til å få den stelt og striglet... Nå følger jeg hver gang jeg er ute og hører naboene snakke sammen at de snakker dritt om meg, vet det sikkert ikke stemmer, men føler på meg at alle snakker om hvor håpløs jeg er til å stelle hagen. Snakket med en annen nabo som hadde vært på festen, og hun kunne berolige meg med at det med "alle" var helt feil, er kanskje bare et par tre stykker som har denne meningen. Men nå mister jeg litt lysten på å være ute i hagen, fordi om jeg hører noen av naboene snakker sammen, er jeg sikker på de snakker om meg.. Trives veldig godt her, men vet ikke helt hvordan jeg skal løse dette... Jeg kan jo ikke gå ut til alle jeg hører snakke sammen, bare for å sjekke om de stopper opp, å snakke når jeg dukker opp.. Anonymkode: 95686...9fa 1 1
Kenelz Skrevet 26. juli 2022 #2 Skrevet 26. juli 2022 Hva så om de baksnakker? La dem råtne sammen mens du hjelper fornøyde bier 13
AprilLudgate Skrevet 26. juli 2022 #3 Skrevet 26. juli 2022 (endret) Men kjære deg…. Det er en hage. Om en to tre stykker synes du har rotete hage kun fordi du legger til rette for bier/insekter så er vel ikke det å baksnakke? Naboen din har en skrue løs, jeg hadde valgt å se det humoristiske i det. Og muligens laget flere insektshotell neste år så hun kan kose seg med synet Men, jeg hadde vurdert å sette opp en (pen) levegg mot hennes side. Endret 26. juli 2022 av DundreMilfin 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #4 Skrevet 26. juli 2022 Jeg ville ikke brydd meg ett kvekk om hva ett par naboer eventuelt mener. Anonymkode: 35c86...fe2 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #5 Skrevet 26. juli 2022 Kenelz skrev (1 minutt siden): Hva så om de baksnakker? La dem råtne sammen mens du hjelper fornøyde bier Skulle til å skrive det samme. Hva så? Mister du jobben? Blir bilen ødelagt? Ramler taket i hue på deg om du blir baksnakka av nown ekle fittekjerringer? 😄 Niks! La de meggene sitte der med surleppa mens du koser det med livet ditt 🥰 og biene 🐝 Anonymkode: 4f92d...bae 3
Magnifique Skrevet 26. juli 2022 #6 Skrevet 26. juli 2022 Drit i naboen og de som snakker om hagen din! Det viktigste er at du trives i egen hage Ingen blir tvunget til å sitte i din hage. Det sier også veldig mye om denne naboen. Hun er usikker på seg selv, så hun må rakke ned på andre. Og hadde noen i et selskap gått bort til meg og begynt å baksnakke naboens hage, av alle ting, hadde jeg personlig tenkt at vedkommende var.. litt spesiell Er sikker på at hagen din er nydelig, jeg 🌻 Så gå ut og nyt årstiden, og drit i teite naboer. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #7 Skrevet 26. juli 2022 La de drittkjerringene råtne, og fortsett med å hjelpe biene. Anonymkode: 0fd93...d62 3
navnet Skrevet 26. juli 2022 #8 Skrevet 26. juli 2022 Lag en skikkelig biehage hvor du planter blomstereng/villblomster, men så lager du sti gjennom med grus å hvite stener som kantsten. Om du bruker hagen til å sitte ute kan du ha en liten flekk med falsk plen (er MASSE fint på markedet nå) hvor du setter opp en liten sittegruppe. Så kan du sitte ute med et glass vin, en bok å høre på biene dine. VIPPS strigla, søt, vill hage med akkurat nok elementer til at du ikke må klippe plen, ikke må gjøre noe annet en å kanskje plante nye blomsterengblomster til neste år. Plant bringebærbusk mellom deg å naboen, så får du bringebær og slipper samtidig å se på den kjipe naboen. Prøv å ikke bekymre deg så mye for hva naboene sier å liker. Det er mye enklere når du først har begynt å si: Så dette liker jeg da. :) 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #9 Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Vi bor i et nabolag med rekkehus, og små hageflekker. Jeg har ikke grønne fingre, så hagen ser like "perfekt og strilget" ut som hos naboen. Jeg liker at ting vokser litt vilt, og ønsker en bie vennlig hage, med forskjellige villblomster. Naboen er mer der at plenene skal se ut som greenen på en golfbane.. Så fikk jeg høre fra naboen at på en grendefest, der jeg dessverre var forhindret fra å delta, hadde hun snakket med "alle" om hvor håpløs hagen vår er. Så hun synes jeg bør se til å få den stelt og striglet... Nå følger jeg hver gang jeg er ute og hører naboene snakke sammen at de snakker dritt om meg, vet det sikkert ikke stemmer, men føler på meg at alle snakker om hvor håpløs jeg er til å stelle hagen. Snakket med en annen nabo som hadde vært på festen, og hun kunne berolige meg med at det med "alle" var helt feil, er kanskje bare et par tre stykker som har denne meningen. Men nå mister jeg litt lysten på å være ute i hagen, fordi om jeg hører noen av naboene snakker sammen, er jeg sikker på de snakker om meg.. Trives veldig godt her, men vet ikke helt hvordan jeg skal løse dette... Jeg kan jo ikke gå ut til alle jeg hører snakke sammen, bare for å sjekke om de stopper opp, å snakke når jeg dukker opp.. Anonymkode: 95686...9fa Jeg bor i rekkehusleilighet, og når jeg flyttet inn så spadde jeg opp plenen og lagde bed. Jeg har også ganske fine utemøbler. Rare er at de andre "på rekka" har ikke samme opplegget ute, og noen virker faktisk litt misunnelige og snakker om det seg i mellom. En dame likte det så lite, at hun spredde rykte om at jeg "aldri" er ute med min sønn. og at jeg kaster plast i feil dunk. Begge tingene er jo bare tull. Men det begynte rett etter at hun fikk se hvordan hagen min var. Jeg synes at om du hører at de snakker dritt om deg, så kan du snakke med dem. Si at hei, jeg hørte at dere snakket om meg, og lurte på om det er noe dere har lyst å si til meg? Eller bare snakk med dem og bli mer kjent. Høres kansje ut som det blir litt bedre om de blir kjent med deg? Anonymkode: 21c58...ca4 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #10 Skrevet 26. juli 2022 navnet skrev (17 minutter siden): Lag en skikkelig biehage hvor du planter blomstereng/villblomster, men så lager du sti gjennom med grus å hvite stener som kantsten. Om du bruker hagen til å sitte ute kan du ha en liten flekk med falsk plen (er MASSE fint på markedet nå) hvor du setter opp en liten sittegruppe. Så kan du sitte ute med et glass vin, en bok å høre på biene dine. VIPPS strigla, søt, vill hage med akkurat nok elementer til at du ikke må klippe plen, ikke må gjøre noe annet en å kanskje plante nye blomsterengblomster til neste år. Plant bringebærbusk mellom deg å naboen, så får du bringebær og slipper samtidig å se på den kjipe naboen. Prøv å ikke bekymre deg så mye for hva naboene sier å liker. Det er mye enklere når du først har begynt å si: Så dette liker jeg da. Ja lurt, sjekk hva slags blomster bier liker aller best. Sett opp biehus og ligennde. Om det handler om å passe på biene, så er den nesten bedre å gjøre noe sånt, enn å bare la hagen bli til et villnis. Men det er jo TS sin hage da. Ikke alle bryr seg om hage, det er lov det og. Anonymkode: 21c58...ca4
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #11 Skrevet 26. juli 2022 Men er ikke det hele poenget med baksnakking? At en ikke skal vite om det stemmer? Anonymkode: e1bf8...d3d
Portia Catonis Skrevet 27. juli 2022 #12 Skrevet 27. juli 2022 Rekkehus er noe av det nærmeste man kommer helvete i min bok... Jeg hadde flyttet. Ikke på grunn av hagen, men på grunn av mentaliteten. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #13 Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Ja lurt, sjekk hva slags blomster bier liker aller best. Sett opp biehus og ligennde. Om det handler om å passe på biene, så er den nesten bedre å gjøre noe sånt, enn å bare la hagen bli til et villnis. Men det er jo TS sin hage da. Ikke alle bryr seg om hage, det er lov det og. Anonymkode: 21c58...ca4 Nå er jo ikke hagen et villnis da, men det er ikke like striglet som "golfbanene" til naboene. har latt villblomster blomstre, men i "kontrollerte" former så det ikke ser helt ustelt ut. Men dårlig med plen her, er litt blomstereng istedenfor, er nok blomsterengen som ikke passer inn i nabolaget tenker jeg. Den blir klippet, luket og slått blomsterengen også, men gjerne etter at en del av blomstene har blomstret av, og for å gi plass til nye, Men takk for alle kommentarer og innspill, Da får jeg prøve å gi litt f** i hva andre synes og fortsette å nyte mitt sommerparadis :-) TS Anonymkode: 95686...9fa 2
navnet Skrevet 27. juli 2022 #14 Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Da får jeg prøve å gi litt f** i hva andre synes og fortsette å nyte mitt sommerparadis 🙂 Gjør det ! Det beste som skjedde meg noensinne var når jeg ble såpass voksen å trygg på min egen smak at jeg kan si rett til folk at: dette er min stil, dette liker jeg etc. Det er aldri noen som sier i mot meg, det blir aldri dårlig stemning. Hvorfor skulle det det? (og i tillegg så gir jeg aldri utrykk på om jeg ikke liker andre sin smak, for det er veldig urelevant for andre hva jeg synes om andres personlige smak). Livet blir bare hyggeligere av det. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #15 Skrevet 27. juli 2022 Er det noe kvinnfolka like så er det å gå rundt å slenge "dritt" og baktale andre. Noen trivest i hagen og i blomsterbeddet, og andre trivset best med å gå rundt å skravle om alle andre. Slike personer har eg ikkje særleg stor sans for, og de har nok altfor lite å ta seg til med i kvardagen. Anonymkode: b5815...ab7
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #16 Skrevet 27. juli 2022 De snakker helt sikkert. Jeg bor i et borettslag fullt av eldre. Jeg er halvparten av deres alder. Har hørt de snakke, lyden går oppover. Og de sutter der på rekke og rad på plaststolene sine og snakker dritt. Det jeg tenker, er at de er så dårlige på innsiden at de vare må få et slags uttrykk for det, og da er det lett å «ta» hu som ikke er «en av de» og mye yngre og mer «moderne» mtp hvordan man har det på balkong osv. De har jo ikke noe liv! Et veldig fattig indre liv hvor så å si ingenting skjer. Så da snakker de dritt da. Uten å engang forsøke å bli kjent. Men dømme, det skal de. Uintelligente mennesker gjør sånt; baksnakker. Anonymkode: aa332...5b9 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #17 Skrevet 27. juli 2022 Sånn er det her og. Det er min hageselskap, det er min veranda. Jeg har betalt for det og kan ha det akkurat slik som jeg vil. Og er dette noe de bruker tid og energi på så har de et mindre innholdsrikt liv enn meg. Det er ikke sikkert sistnevnte stemmer altså, men det er det jeg tenker for meg selv og går videre med dagen uten å vie det flere tanker. Anonymkode: d1241...a80
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #18 Skrevet 27. juli 2022 Har en kjerring-junta her i borettslaget også. De gjør ikke annet enn å sladre om naboer. De smiler og hilser hyggelig, men slenger dritt med en gang man har passert dem. Jeg er heldigvis så trygg på meg selv at jeg gir faen i hva naboer tenker og føler om meg. Bryr meg langt opp der sola ikke skinner. Anonymkode: 3c89d...9dd 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #19 Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sånn er det her og. Det er min hageselskap, det er min veranda. Jeg har betalt for det og kan ha det akkurat slik som jeg vil. Og er dette noe de bruker tid og energi på så har de et mindre innholdsrikt liv enn meg. Det er ikke sikkert sistnevnte stemmer altså, men det er det jeg tenker for meg selv og går videre med dagen uten å vie det flere tanker. Anonymkode: d1241...a80 Hageflekk, ikke hageselskap, der har jeg ikke plass til på den flekken 😅 Anonymkode: d1241...a80 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #20 Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har en kjerring-junta her i borettslaget også. De gjør ikke annet enn å sladre om naboer. De smiler og hilser hyggelig, men slenger dritt med en gang man har passert dem. Jeg er heldigvis så trygg på meg selv at jeg gir faen i hva naboer tenker og føler om meg. Bryr meg langt opp der sola ikke skinner. Anonymkode: 3c89d...9dd Lucky you. Her gidder de knapt å hilse engang, men stopper praten og glaner når jeg går forbi, DET gjør de. De aner ikke hvor latterlige de ser ut, der de sitter under capsene og solhattene sine med de rynkete trynene sine og dømmer. (De er sikkert misunnelige fordi de ikke er unge lengre.) Anonymkode: aa332...5b9 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå