AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #21 Del Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg får bare 3,8 ganger inntekten min. Har ett barn. Men jeg har dnb, vurderer å sjekke andre banker. Anonymkode: 8a172...5aa Da er du uheldig med kundebehandler. Jeg fikk 5 gangeren og har 2 barn. Også DnB Anonymkode: 72728...88f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 26. juli 2022 #22 Del Skrevet 26. juli 2022 Er du ikke kunde der kan du prøve sparebank 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #23 Del Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Da er du uheldig med kundebehandler. Jeg fikk 5 gangeren og har 2 barn. Også DnB Anonymkode: 72728...88f Seriøst? Nå nettopp? Har jo hatt henne i årevis. Anonymkode: 8a172...5aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #24 Del Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Seriøst? Nå nettopp? Har jo hatt henne i årevis. Anonymkode: 8a172...5aa I juni Anonymkode: 72728...88f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #25 Del Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Seriøst? Nå nettopp? Har jo hatt henne i årevis. Anonymkode: 8a172...5aa Men nå vet jeg ikke hvordan det står til med EK osv for din del. Jeg har mer i bolig en jeg skulle låne så har mye sikkerhet. Har også en god del(600 000) i fond. Vet ikke om det har noe å si Anonymkode: 72728...88f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #26 Del Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men nå vet jeg ikke hvordan det står til med EK osv for din del. Jeg har mer i bolig en jeg skulle låne så har mye sikkerhet. Har også en god del(600 000) i fond. Vet ikke om det har noe å si Anonymkode: 72728...88f Har to millioner i egenkapital, altså litt under halvparten. Jaja, får vurdere annen bank. Eller true med det 😄 Anonymkode: 8a172...5aa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #27 Del Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har SAGA med høy kreditt, men aldri brukt det. Ble ikke nevnt med ett ord da jeg var i banken. Fikk 5 ganger inntekten. Anonymkode: 72728...88f AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hm, er det riktig at rammen på kredittkort trekkes i fra, selv om de ikke er benyttet?Ganske så sikker på at det ikke skjedde da jeg tok opp nytt lån nå i januar. Har du kun snakket med en bank, TS? Ville hørt med flere. Har du barn? Det kan gjøre at du ikke får makset ut lån ut fra inntekt Anonymkode: c3df2...c8f Jo, alle banker vil alltid hente inn informasjon om usikret gjeld fra gjeldsregisteret. Om det ikke nevnes så er det fordi saken går igjennom med kredittkortene og fordi betjeningsevnen er god nok medregnet kortene. Det er ikke slik at de ikke hensyntas, for det er en vesentlig del av kredittvurderingen, gjeldsgrad og betjeningsevnen. Hilsen finansrådgiver Anonymkode: ae9f6...fb3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #28 Del Skrevet 26. juli 2022 Virker rart, men sjekk andre banker. Jeg hadde i flere år Sparebank1, investerte jevnt og trutt i både aksjefond og vanlig sparing. Var ikke snakk om kjempesummer, men likevel fikk jeg kun finansieringsbevis på 1,9 mill (har 2 mill i EK). Men i DNB fikk jeg 2.515.000 (alene). Inntekt på 580.000. Kan du sette ned kredittgrensa på kredittkortene dine? Jeg ville begynt med det, ordnet takst og deretter prøvd andre banker. Virker som banker er så vanskelige med egne kunder, men meget sjenerøse med nye kunder. Noen som vet hvorfor det er sånn? Anonymkode: 868e7...b41 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #29 Del Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Virker rart, men sjekk andre banker. Jeg hadde i flere år Sparebank1, investerte jevnt og trutt i både aksjefond og vanlig sparing. Var ikke snakk om kjempesummer, men likevel fikk jeg kun finansieringsbevis på 1,9 mill (har 2 mill i EK). Men i DNB fikk jeg 2.515.000 (alene). Inntekt på 580.000. Kan du sette ned kredittgrensa på kredittkortene dine? Jeg ville begynt med det, ordnet takst og deretter prøvd andre banker. Virker som banker er så vanskelige med egne kunder, men meget sjenerøse med nye kunder. Noen som vet hvorfor det er sånn? Anonymkode: 868e7...b41 Jeg jobber I bank. Det stemmer ikke, vi strekker oss langt for å beholde kunder i bankene hvor jeg jobber og har jobbet. Mest sannsynlig så går tallene til TS rett og slett ikke opp på betjeningsevne. Billån har gjerne 5% ish rente, kredittkort på 120k har fort 22%. Så skal TS klare å forsørge seg selv, holde bilen OG tåle renteoppgang på +5%. Alt dette skal med i regnestykket, det spiller ingen rolle om kredittkortet ikke er benyttet. Jeg synes ikke det er rart at det ikke går opp i det heletatt, men det kan godt hende andre banker har andre muligheter. Prøv å søke andre plasser ihvertfall, så ser man. Anonymkode: ae9f6...fb3 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
colasolo Skrevet 26. juli 2022 #30 Del Skrevet 26. juli 2022 Bluestep neste da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #31 Del Skrevet 26. juli 2022 8 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har 2,6 mill i lån og inntekt 420 000🤨Synes ikke 2 mill er mye lån…til tross for renteøkning. Anonymkode: 3c305...d26 I Oslo må du jo nesten gjøre det. Andre steder er det galskap. Anonymkode: 6e18d...f90 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #32 Del Skrevet 26. juli 2022 Spør rådgiveren om du kan få låne 200.000 mer om du sier opp kredittkortet, da kan du ordne nytt når alt med bolig er overført. Jeg fikk 2.2 i lån med 2 barn,1 bil (0 lån på den da) og 500.000 inn med samboer som er arbeidsledig/privatist. DNB. Anonymkode: 8cde4...6d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #33 Del Skrevet 26. juli 2022 Altså, her hadde jeg sjekket med flere banker. Det burde ikke være et problem for deg å få lån på 2 mill med 600k i inntekt og 180k i billån. Anonymkode: 3f1de...2bb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 26. juli 2022 #34 Del Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Flytt lånet til en av de mindre bankene? DNB er kjent for å ikke gi så mye lån. Anonymkode: afbee...f23 De har vært mer enn villig med oss, så kommer nok an på kundeforholdet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #35 Del Skrevet 27. juli 2022 Jeg var i samme situasjon som deg, slet med å få nok lån, men fikk nok etterhvert for å kjøpe noe nytt, selv om jeg ikke klarte å beholde familiehuset. De fleste bankene sa nei. Kom i kontakt med BN bank, som tilbød meg 3mill i lån + overgangslån (husker ikke hva det het, men ekstra lån du får til egenkapitalen er utbetalt ved salg av eksisterende bolig. ). Jeg hadde da 650000 i lønn, 2 tenåringer, ingen annen gjeld, 1 bil jeg må ha for å komme på jobb (ikke gjeld på denne). Jeg hadde 50 000 i kredittramme, som jeg ikke hadde brukt. Jeg satte den ned til 5000 før jeg søkte lån. Fikk 3mill i BN bank og byttet til Sbanken rett etter familieboliger var solgt, da de hadde lavere rente, men ikke ville gi meg mellomfinansiering før jeg hadde solgt og satt med egenkapitalen. Etter ek var innbetalt på ny bolig og bytte av bank var i orden fikk jeg også 3 Mill i Sbanken. Ts. Sett ned rammen for kredittkortene dine og søk flere banker (feks. BN bank). Du kan bytte bank når som helst etterpå. Jeg vil tro du kan få de 2mill du trenger, men du bør sette ned kredittrammen din og heller øke den på nytt senere. Anonymkode: 54873...8f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 27. juli 2022 #36 Del Skrevet 27. juli 2022 (endret) AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg har kredittkortene for å samle på bonuspoeng slik at jeg kan reise gratis med fly for å besøke familien. Har derfor ikke lyst å si opp kredittkortene. Jeg betaler inn mer enn jeg bruker på kortene for å aldri ha gjeld. Bilen må jeg også ha siden jeg jobber turnus og kommer meg ikke til og fra jobb på kveld/natt uten bil. Anonymkode: 74281...743 Du kan sette ned kredittgrensen på alle kredittkortene til et minimumsbeløp før du søker boliglån i banken på nytt. Si opp de du har minst bruk for, og behold ett eller to, men da med en minimumsgrense. Jeg har boliglån i BulderBank (mobilapp) og de sa først nei pga mange kredittkort, selv om ingen var i bruk og 0,- saldo, pga det var potensiell mulighet for meg å pådra meg høy gjeld på dagen. De ba meg avslutte dem og begrense kreditten først. Jeg gjorde det, sa opp flere og beholdt kun to, og da med minimal kredittgrense. Søkte så boliglån på nytt hos Bulder Bank, og da gikk det gjennom, fikk det innvilget. Kan anbefale Bulder Bank, de har god rente og setter renten ned automatisk etter hvor lav belåningsgrad du har. Du kan alltids sette opp kredittgrensen på favorittkortet ditt igjen en stund ETTER at du har fått boliglånet... 😉 Endret 27. juli 2022 av Million 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #37 Del Skrevet 27. juli 2022 Million skrev (15 minutter siden): Du kan sette ned kredittgrensen på alle kredittkortene til et minimumsbeløp før du søker boliglån i banken på nytt. Si opp de du har minst bruk for, og behold ett eller to, men da med en minimumsgrense. Jeg har boliglån i BulderBank (mobilapp) og de sa først nei pga mange kredittkort, selv om ingen var i bruk og 0,- saldo, pga det var potensiell mulighet for meg å pådra meg høy gjeld på dagen. De ba meg avslutte dem og begrense kreditten først. Jeg gjorde det, sa opp flere og beholdt kun to, og da med minimal kredittgrense. Søkte så boliglån på nytt hos Bulder Bank, og da gikk det gjennom, fikk det innvilget. Kan anbefale Bulder Bank, de har god rente og setter renten ned automatisk etter hvor lav belåningsgrad du har. Du kan alltids sette opp kredittgrensen på favorittkortet ditt igjen en stund ETTER at du har fått boliglånet... 😉 Det er Bulder bank jeg har og som nekter meg. De vil egentlig at jeg skal kvitte meg med det meste, både bil og kredittkort. Bilen må jeg ha for å kunne ha den jobben jeg har. Alternativet er å bytte jobb og gå ned i lønn. Jeg syns det er pussig når man har rundt 50 prosent i egenkapital at man skal bli nektet å låne 10 prosent ekstra for å betale ut eksen fordi man har ett par kredittkort og en bil. Ikke har jeg barn eller studielån heller. Det betalte jeg tilbake med en gang jeg begynte å jobbe. Anonymkode: 03ff0...810 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #38 Del Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er Bulder bank jeg har og som nekter meg. De vil egentlig at jeg skal kvitte meg med det meste, både bil og kredittkort. Bilen må jeg ha for å kunne ha den jobben jeg har. Alternativet er å bytte jobb og gå ned i lønn. Jeg syns det er pussig når man har rundt 50 prosent i egenkapital at man skal bli nektet å låne 10 prosent ekstra for å betale ut eksen fordi man har ett par kredittkort og en bil. Ikke har jeg barn eller studielån heller. Det betalte jeg tilbake med en gang jeg begynte å jobbe. Anonymkode: 03ff0...810 Men du forstår at du pga kredittkortene kan skaffe deg masse gjeld på en dag? Det er ikke vanskelig å kvitte seg med ett og sette ned grensen på ett, og vipps har du kanskje lånet du trenger. Du vet hva korken er her. Er kredittkortbonusen viktigere enn bolig? Bil kan du selge og kjøpe en uten lån (hvis du hadde lån, husker ikke). Du har ikke barn, da trenger du ikke en nyere kjempesikker bil. Anonymkode: 56b3d...9ed 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #39 Del Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er Bulder bank jeg har og som nekter meg. De vil egentlig at jeg skal kvitte meg med det meste, både bil og kredittkort. Bilen må jeg ha for å kunne ha den jobben jeg har. Alternativet er å bytte jobb og gå ned i lønn. Jeg syns det er pussig når man har rundt 50 prosent i egenkapital at man skal bli nektet å låne 10 prosent ekstra for å betale ut eksen fordi man har ett par kredittkort og en bil. Ikke har jeg barn eller studielån heller. Det betalte jeg tilbake med en gang jeg begynte å jobbe. Anonymkode: 03ff0...810 Reduser kredittkortrammene betraktelig, ned til 10-15 000 totalt. Du handler vel ikke for mer enn det hver mpned uansett. Selg bilen og gå uten den noen uker. Sjekk om du kan sitte med en kollega e.l. kjør scooter det er sommer. Så kjøper du bil til høsten når du har fått finansieringen du trenger. Anonymkode: 9238d...3aa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #40 Del Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg har SAGA med høy kreditt, men aldri brukt det. Ble ikke nevnt med ett ord da jeg var i banken. Fikk 5 ganger inntekten. Anonymkode: 72728...88f Men saga forutsetter høy inntekt og/eller formue, så det er ikke sammenlignbart. Anonymkode: cab8e...561 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå