Gå til innhold

BankID på mobil - må trykke godta 3 ganger (IPhone)


Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, hver gang jeg bruker bankID på mobil så skjer det noe irriterende. Etter å ha tastet inn PIN-koden kommer det opp på skjermen "hovednummer: sender" så må jeg trykke godta. Dette kommer opp 3 ganger før jeg går igjennom og innloggingene blir fullført.

Noe jeg kan gjøre for å fikse dette?

Anonymkode: fa8e2...3de

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bytt til BankID appen hvis banken din støtter den, BankID på mobil blir uansett faset ut snart.

Anonymkode: bb643...eb7

Skrevet

Som det står over, bytt den ut med engangskode på mobil. Har ikke savnet BankId på mobil siden jeg kutta den ut da teleselskapene skulle ha betalt for å bruke den. Det ble vel ikke noe av til slutt likevel, såvidt jeg kan huske.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hei, hver gang jeg bruker bankID på mobil så skjer det noe irriterende. Etter å ha tastet inn PIN-koden kommer det opp på skjermen "hovednummer: sender" så må jeg trykke godta. Dette kommer opp 3 ganger før jeg går igjennom og innloggingene blir fullført.

Noe jeg kan gjøre for å fikse dette?

Anonymkode: fa8e2...3de

Hos meg har det alltid vært sånn, er ikke det meningen?

Anonymkode: 103d3...05a

  • Liker 1
Skrevet

Bruk app. Bank-id på mobil er straks historie.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trykker bare OK etter koden og lar den gå :)  Helt vanlig at den er slik, men du trenger altså ikke trykke godta.

Anonymkode: 091f5...254

  • Liker 2
Skrevet (endret)
Brunello skrev (20 timer siden):

Bruk app. Bank-id på mobil er straks historie.

Til info, så støtter ikke alle bankene det enda. Lastet ned appen og begynte hele registreringen, der jeg også måtte vente en stund for å fullføre. Fikk så til slutt beskjed om at banken min ikke støtter det enda. Så da har jeg ikke mulighet til å bruke det enda.

Min Bank-ID på mobil er også slik, men du trenger altså ikke å trykke godta tre gonger. Det bare tar litt tid.

Kan trøste deg med at du ikke må bruke kodebrikke lenger. Eller når man måtte bruke kode nr x fra et langt ark med koder man fikk fra banken 😮 (Tenk så lett det var å få koder på avveie da!)

Endret av missmcbeal
Skrevet
missmcbeal skrev (1 minutt siden):

Til info, så støtter ikke alle bankene det enda. Lastet ned appen og begynte hele registreringen, der jeg også måtte vente en stund for å fullføre. Fikk så til slutt beskjed om at banken min ikke støtter det enda. Så da har jeg ikke mulighet til å bruke det enda.

Min Bank-ID på mobil er også slik, men du trenger altså ikke å trykke godta tre gonger. Det bare tar litt tid.

Kan trøste deg med at du ikke må bruke kodebrikke lenger. Eller når man måtte bruke kode nr x fra et langt ark med koder man fikk fra banken 😮 (Tenk så lett det var å få koder på avveie da!)

Bytt bank om banken din ikke følger med i teknologien. 

Skrevet
Brunello skrev (Akkurat nå):

Bytt bank om banken din ikke følger med i teknologien. 

Regner med at banken min fikser det tidsnok til det blir helt utfaset, noe annet ville vært rart.

Helt ærlig så synest jeg Bank-ID på mobil er helt fint det, så forstår ikke helt hvorfor man absolutt skal slutte med det.

Skrevet
missmcbeal skrev (Akkurat nå):

Regner med at banken min fikser det tidsnok til det blir helt utfaset, noe annet ville vært rart.

Helt ærlig så synest jeg Bank-ID på mobil er helt fint det, så forstår ikke helt hvorfor man absolutt skal slutte med det.

Fordi app fungerer bedre, er sikrere og ikke minst billigere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...