AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #1 Skrevet 26. juli 2022 Noen som har gått på HiØ i Fredrikstad og kan fortelle hvordan fadderuken var? Etter det jeg har lest får jeg inntrykk av at det er mest aktiviteter på dagen, som f.eks olympiske leker. Jeg håper det også er drikking og morsomme ting som skjer på kvelden også😰 Anonymkode: 5b0ed...337
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #2 Skrevet 28. juli 2022 Jeg fikk der i 2015-2018 og det var absolutt opplegg på kvelden også! det var riktignok ikke så mye organisert. Litt mer sånn at den gruppa du havner i bestemmer seg for å grille hjemme hos noen osv, men du har mye å glede deg til Anonymkode: 6438f...7c6 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #3 Skrevet 6. august 2022 Jeg kjenner flere som har gått i Halden og Fredrikstad. Studentene ved HiØ kan deles opp i to kategorier: - Folk som har vokst opp utafor Østfold er i all hovedsak kun sammen med folk som også er vokst opp utafor Østfold. Flere av dem synes det er vanskelig å bli kjent med de lokale og det er lite organisert. De er nødt til å jobbe ekstremt hardt med å finne folk å være sammen. Disse flytter som oftest fra Fredrikstad/Halden etter de er ferdig med å studere. - De som har vokst opp i Østfold er utelukkende kun sammen med andre som også har vokst opp innad i Østfold. De har bekjente, venner og nettverk fra før av, og de holder seg utelukkende kun sammen med dem. Dessuten er de lite interesserte i å bli kjent med nye mennesker, særlig folk som ikke har vokst opp i Østfold. Har du ikke vokst opp i Østfold bør du bo på en studenthybel. Der har du størst mulighet for å bli kjent med andre innflyttere og studenter (som ikke har vokst opp i Østfold, riktig nok). De som bor privat (og ikke har vokst opp i Østfold) er ofte veldig ensomme og isolerte, og de har ingen arena for å treffe andre i samme situasjon. Det sosiale miljøet i Fredrikstad er ikke særlig bra og det er ikke noe studentmiljø som det er i Trondheim. Overraskende stor skille på de som har vokst opp i Østfold og de som ikke har vokst opp i Østfold. Når det er sagt, så er Fredrikstad en fin og rolig by. Flere koselige restauranter i hele området, mye fin natur og det er kort vei til søta bror. Bussbillett er billigere enn andre plasser i landet. Anbefaler å bo på Kråkerøy eller i sentrum om du skal studere i Fredrikstad. Anonymkode: 85b7c...3c7
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #4 Skrevet 7. august 2022 I Fredrikstad finnes det også noen utesteder som du bør sjekke ut. - På Alibi er det masse mennesker mellom 20 og 30 år. Mange studenter går her. Nattklubb med klissete dansegulv og HØY musikk. Det er veldig "partystemning" der, men det går ikke an å snakke med folk der. Er gjerne stappfullt av folk i helgene. - På Dragen Pub er det en god spredning fra 18 til 65 år. Det er masse folk på 18-19 år i helgene, mens i ukedagene er det flest folk mellom 40 og 65 år. Typisk brun pub. Ett av de billigste stedene i Fredrikstad. Hvis man unngår karaoken, så er det fint mulig å snakke med folk her. Også mulighet for å spille dart. - På Tæpps er det folk fra 20 år og oppover. Masse god øl, mulighet for brettspill og pinball. Enkelte dager arrangeres det quiz. Som regel rolig atmosfære. Passer bedre for en rolig kveld sammen med venner enn fest og dansing. - På Lille-Dragen er det flest godt voksne som oppholder seg. I helgene er det livemusikk og dans (danseband og swing), og noen synes det er sjarmerende og koselig. Om du liker å gå på fotballkamp, pleier folk å samles her før kampen. Dette er puben i Fredrikstad med billigst øl. Jeg snakker lett med folk i 50-åra, så for meg er det ingen problem å være der, men jeg skjønner at det er vanskelig for andre unge mennesker. Brun pub. - På Tamburen er det en hyggelig bakgård som er godt besøkt om sommeren. Greit utvalg av øl. Her er det mennesker i alle aldre, men kanskje ikke så mange under 30 år som er her. Forholdvis rolig stemning og enkelt å prate med folk. - Mange folk mellom 20 og 30 år er på NiNi. Jeg har aldri vært der selv, men mange sier at det bra dans og musikk der. Typisk nattklubb og ikke så veldig bra sted om du ønsker å snakke med andre folk. - Om du liker jazz bør du gå på Havnelageret. Riktignok er det flest folk på 40+ her, men veldig god stemning. Det er flere gode utesteder i Fredrikstad, men disse er de jeg anbefaler Anonymkode: 85b7c...3c7
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #5 Skrevet 7. august 2022 Jeg har studert litt forskjellige steder, og det er sjeldent universitetet/høgskolen arrangerer drikkinga på kvelden. Det blir privat initiert av faddergruppen. Bli med i en faddergruppe så blir det gøy😃 Anonymkode: f9e64...051
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå