AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #1 Skrevet 26. juli 2022 Jeg har ei bestevenninne som jeg ikke har vært ærlig til angående min økonomi. Jeg har sagt at vi sliter økonomisk, men har ikke fortalt alt. Grunnen til at jeg ikke har fortalt det er at jeg tror ikke hun forstår. Hun har fått masse økonomisk hjelp fra foreldre. 1 mill i forskudd på arv. De har betalt kredittkort gjelder flere ganger, betalt strømregningen, betalt verksted regningen. Hun skryter ofte over hvor bra hun klarer seg. Med meg er det motsatt. Min mor og far drakk opp pengene sine. Har ikke fått 1 krone etter jeg begynte å jobbe som 16 åring. Og mye har skjedd. Samboer ble syk og uføre. Tapte mye penger der. Så døde min mor. Jeg måtte hjelpe far med å betale. Så vi tok opp lån. Så døde far og måtte gjennom det samme igjen. Så ble jeg syk og gikk på aap i mange år. Gjelden våres økte. Begynte å jobbe og jeg betale ned min gjeld. Men min samboer fikk gjeldsordning. Så vi har det trangt akkurat nå, men vi klarer oss. Men venninnen min spørr ofte om jeg blir med på ferier eller konserter. Jeg sier nei, men sier ikke grunnen. Er redd for å forklare at vi har rotet det til økonomisk. Hadde du sagt sannheten? Anonymkode: 33f42...bc4 1
Nymerïa Skrevet 26. juli 2022 #2 Skrevet 26. juli 2022 Jeg synes det blir feil å si at du ikke har vært ærlig med henne, det er ikke uærlig å ikke utlevere seg selv når det gjelder private ting som andre strengt tatt ikke har noe med. Du skriver at du ikke tror hun forstår, da ser jeg ikke poenget i å dele slik informasjon. Jeg sliter ikke økonomisk men jeg kommer heller ikke med detaljert informasjon om økonomi til vennene mine. Jeg ser ikke noen grunn til det. I ditt tilfelle så bør det holde at du sier at du ikke ønsker å bruke penger på ferier og konserter, men at du gjerne vil bruke tid sammen med henne på ting som ikke koster så mye (hvis det stemmer selvfølgelig). Jeg synes du problematiserer dette unødvendig, såfremt jeg ikke misforstår og du ønsker å fortelle henne hva som foregår for å få støtte. 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #3 Skrevet 26. juli 2022 NymeriaRhoynar skrev (2 minutter siden): Jeg synes det blir feil å si at du ikke har vært ærlig med henne, det er ikke uærlig å ikke utlevere seg selv når det gjelder private ting som andre strengt tatt ikke har noe med. Du skriver at du ikke tror hun forstår, da ser jeg ikke poenget i å dele slik informasjon. Jeg sliter ikke økonomisk men jeg kommer heller ikke med detaljert informasjon om økonomi til vennene mine. Jeg ser ikke noen grunn til det. I ditt tilfelle så bør det holde at du sier at du ikke ønsker å bruke penger på ferier og konserter, men at du gjerne vil bruke tid sammen med henne på ting som ikke koster så mye (hvis det stemmer selvfølgelig). Jeg synes du problematiserer dette unødvendig, såfremt jeg ikke misforstår og du ønsker å fortelle henne hva som foregår for å få støtte. Jeg er litt usikker på om jeg vil ha støtte. Men føler at hun deler alt med meg. Men jeg holder det tilbake Anonymkode: 33f42...bc4
Nymerïa Skrevet 26. juli 2022 #4 Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er litt usikker på om jeg vil ha støtte. Men føler at hun deler alt med meg. Men jeg holder det tilbake Anonymkode: 33f42...bc4 Slik situasjonen er; har du lyst til å dele disse tingene med henne?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå