Gå til innhold

Valget mellom en eller et team på flere i kommune psykiatrien

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg sliter psykisk og har derfor oppfølging fra psykiatritjenesten i kommunen. Nå for tiden får jeg oppfølging av et team på flere to dager i uken i 1 time, det som er da er at man vet aldri hvem som kommer og det går som oftest lenge mellom hver gang man ser igjen samme person. Noe jeg egentlig synes er litt vanskelig. Det blir så uforutsigbart også mister man den røde tråden i samtalen og ofte har den som kommer heller ikke lest seg opp på det som har skjedd i det siste/ det vi snakket om sist så jeg ender bare opp med å måtte si opp igjen det samme hele tiden. Så jeg har tenkt tanken på om det kanskje hadde vert bedre for meg å hatt en å forholde meg til. Men det som er er at man bare kan ha ett tilbud fra kommunen, så om jeg velger å få bare en psykiatrisk sykepleier så får jeg ikke tilbud fra teamet jeg har nå (skulle gjerne hatt begge). Jeg har jo og fastlegen å snakke med så det går jo greit slikt sett, skulle bare ønske jeg hadde noen som hadde litt bedre tid og som kunne komme hjem til meg.

Hvilken løsning burde jeg gå for?

Anonymkode: e1485...e31

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Onlinepsykolog? Er ikke så dyrt som mange her inne skal ha det til. Men spørs hvor mye du sliter om det er verdt det. 

Anonymkode: 3e615...3c4

AnonymBruker
Skrevet

Har du fått tilbud om Individuell plan og kordinator? 

Anonymkode: 5a000...2ae

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Onlinepsykolog? Er ikke så dyrt som mange her inne skal ha det til. Men spørs hvor mye du sliter om det er verdt det. 

Anonymkode: 3e615...3c4

Det har jeg dessverre virkelig ikke råd til.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har du fått tilbud om Individuell plan og kordinator? 

Anonymkode: 5a000...2ae

Ja, jeg har det.

Skrevet

Jeg har nå oppfølging fra en person to timer i uken. Det går fint, men av og til blir det litt ofte. Det er ikke alltid det har skjedd så mye mellom de dagene hun kommer. Ofte kommer hun med bare to dagers mellomrom. Når jeg hadde flere på teamet fikk jeg flere innfallsvinkler på utfordringene. Hver person i teamet hadde sitt fokus. Men når jeg hadde flere i teamet kom alle tre i løpet av uken (da hadde jeg tre timer i uken) så det gikk ikke så lang tid mellom hver gang jeg så de enkelte.

Hvis du bare har en er det litt sårbart rundt ferier og ved eventuelle sykemeldinger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...