Gå til innhold

Repeterende handlinger - blir snart gal - er nesten som tvangshandlinger

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er fæl på det med repetitive handlinger til den grad at det nesten kan minne om tvangshandlinger. Spesielt når det gjelder internett. Kan sitte å oppdatere en side hvert minutt. Og med sanger kan jeg høre på samme sangen på repeat i en times tid. Blir snart gal av meg selv. 

Hva kan man gjøre for å klare å slutte? Ja, jeg vet: "Det er bare å slutte", men det er jo egentlig ikke så enkelt heller... 

Anonymkode: 5abb7...b46

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen? Har sikkert oppdatert her 100 ganger i påvente av svar 😅

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil si det høres ut som tvangshandling. Du bør få deg en legetime. Høres fryktelig slitsomt ut, og du sier jo selv du bli «gal». 

Anonymkode: 885ca...253

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er fæl på det med repetitive handlinger til den grad at det nesten kan minne om tvangshandlinger. Spesielt når det gjelder internett. Kan sitte å oppdatere en side hvert minutt. Og med sanger kan jeg høre på samme sangen på repeat i en times tid. Blir snart gal av meg selv. 

Hva kan man gjøre for å klare å slutte? Ja, jeg vet: "Det er bare å slutte", men det er jo egentlig ikke så enkelt heller... 

Så slitsomt! Hvor lenge har du hatt det sånn?

Anonymkode: 2f05d...be3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg vil si det høres ut som tvangshandling. Du bør få deg en legetime. Høres fryktelig slitsomt ut, og du sier jo selv du bli «gal». 

Anonymkode: 885ca...253

Ja, det er veldig slitsomt. Men usikker på om fastlegen kan hjelpe?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så slitsomt! Hvor lenge har du hatt det sånn?

Anonymkode: 2f05d...be3

I alle fall 2 år. Er verre i perioder.

Skrevet

Ta det opp med fastlegen. De kan overraske 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kan eller morgen? Og hva tenker du at skjer hvis du ikke gjør det? Rap

Anonymkode: 9f148...3f9

AnonymBruker
Skrevet

Klarer du å bruke ren viljestyrke, skru av pc, finn på noe annet. Skriv en «to do» list, og belønn deg selv med å henge på nettsida etterpå 😀 kjenner meg igjen i dette😅

Anonymkode: e3e20...a13

AnonymBruker
Skrevet
colasolo skrev (På 26.7.2022 den 15.01):

Ta det opp med fastlegen. De kan overraske 

Ja, kanskje det. Jeg vet ikke helt. Det er jo ikke et så veldig stort eller viktig problem, er redd han vil avfeie det. Også føler jeg meg dum som ikke klarer å gjøre noe med det selv. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Kan eller morgen? Og hva tenker du at skjer hvis du ikke gjør det? Rap

Anonymkode: 9f148...3f9

Skjønner ikke helt det første spørsmålet. Men det jeg tenker skjer om jeg ikke gjør det er bare at jeg får mye uro. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke dette er spesielt uvanlig for å være ærlig.

Jeg har ganske mye tvangstanker utover dette da. Men jeg tror ikke de tingene du nevnte er speilet uvanlig rett og slett, men greit å vende seg av likevel. 

Anonymkode: 9f10e...617

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skjønner ikke helt det første spørsmålet. Men det jeg tenker skjer om jeg ikke gjør det er bare at jeg får mye uro. 

Må eller kan gjøre? Var er første spørsmålet
Så ingen tvangstanker?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...