AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #1 Skrevet 26. juli 2022 Var usikker på hvilket emne jeg skulle legge dette under, men jeg prøver meg her. Jeg er en kvinne på 41 år som har bodd hele voksenlivet i Oslo, med unntak av noen få år et sted rett utenfor. Jeg elsker byen, men har liksom aldri fått det helt til likevel. Jeg er relativt nyskilt, har ingen barn, og jeg er selv enebarn. Jeg var mest involvert med, og brukte mest tid med min eksmanns familie og venner. Jeg har nå brutt med så godt som alle de. Fordelen er at jeg har kommet mye nærmere min egen familie igjen. De bor på en annen kant av landet. Jeg har nå bestemt meg for (trodde jeg) for å flytte nærmere familien min, som er nokså stor i utvidet forstand. Jeg har også tilgang til flere hytter der, fjell, ski, kajakk og andre ting, som jeg liker å gjøre, og har lyst til å gjøre mer av. Det er en nokså stor by der også, men jeg har absolutt ingen venner der fra tidligere. Jeg føler på en måte at sjela mi er Oslo. Sitter på balkongen min i den kule bygården min, det er varmt og jeg skal snart møte venner. Jeg elsker restauranter, konserter og utstillinger. Jeg har hele livet føler jeg tatt feile valg for meg selv. Feil utdanning, feil valg av partner, jeg har latt mange år av livet mitt "gått i vasken" fordi jeg var deprimert, uten å forstå at det var det jeg var. Jeg har det bra nå, men jeg sliter sånn med å ta en beslutning, hadde vært enklere om jeg var i 20årene, nå føler jeg at beslutningen jeg tar er mer endelig. Er litt redd for å miste meg selv om jeg flytter, samtidig som jeg ser at jeg har flere bein å stå på om jeg flytter. Jeg har en jobb som gjør at jeg kan bo hvor som helst, og også kan reise masse. Jeg ønsker veldig å finne en ny partner å dele livet mitt med, og det tror jeg er vanskelig hvis jeg skal drive og reise masse frem og tilbake. Trenger noen visdomsord, eller kritiske spørsmål for å se ting litt klarere. Anonymkode: 206ee...467
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #2 Skrevet 26. juli 2022 Hva skal jeg si? Det går nok bra. Jeg hadde ikke vært i tvil om å flytte fra byen. Selv om du er urban, så kan du nok ha godt av å finne deg et sted med litt lavere tempo, og nærhet til familie, og naturen. Det er også lettere å reise til Oslo for å få med deg kulturelle aktiviteter, enn det er å rive seg løs, og reise ut av byen. Slik kan du få et liv med flere kontraster og opplevelser. Du høres ut som en type til å kunne finne deg nye venner lett, og distriktsnorge har masse single mannfolk. Har du en leilighet å selge i Oslo, så vil du trolig stå ganske fritt til å kjøpe noe attraktivt, og kanskje bli gjeldfri? Eventuelt behold en "hytte" i byen. Anonymkode: aa179...7ab 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #3 Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva skal jeg si? Det går nok bra. Jeg hadde ikke vært i tvil om å flytte fra byen. Selv om du er urban, så kan du nok ha godt av å finne deg et sted med litt lavere tempo, og nærhet til familie, og naturen. Det er også lettere å reise til Oslo for å få med deg kulturelle aktiviteter, enn det er å rive seg løs, og reise ut av byen. Slik kan du få et liv med flere kontraster og opplevelser. Du høres ut som en type til å kunne finne deg nye venner lett, og distriktsnorge har masse single mannfolk. Har du en leilighet å selge i Oslo, så vil du trolig stå ganske fritt til å kjøpe noe attraktivt, og kanskje bli gjeldfri? Eventuelt behold en "hytte" i byen. Takk for svar. Ja, det å ha et liv med kontraster og opplevelser er det jeg ønsker. Jeg må vel bare ha troa på at jeg klarer å skaffe meg venner dit jeg flytter. Er bare at jeg har fått drømmeleigheten i Oslo, og at tiden jeg har vært singel har det vært corona og restriksjoner i byen nesten hele tiden. Jeg tror likevel at du har rett. Jeg må vel bare satse med begge beina, og starte et nytt liv et annet sted. Oslo er jo alltids tilgjengelig Anonymkode: 206ee...467
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #4 Skrevet 26. juli 2022 Fra ei på nesten samme alder som deg som har bodd i Oslo tidligere og som nå bor i en mindre by: forskjellen er mindre enn du tror. Så lenge du får deg en givende jobb så vil resten falle på plass. Veldig viktig å trives med jobben, og det er en av fordelene Oslo har, bedre utvalg av spennende jobber. Fordelen med mindre byer/steder er gjerne at det er enklere å bli kjent med nye mennesker. Anonymkode: 4eabe...fe3 1
Matas Skrevet 26. juli 2022 #5 Skrevet 26. juli 2022 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. Matas, mod.
Anbefalte innlegg