Gå til innhold

Forskjell på rock boots og gummistøvler/cherrox?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet forskjellen og hva man bør ha til småbarn?

Anonymkode: 7face...bae

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mente selvfølgelig Dock boots😅

AnonymBruker
Skrevet

Eller thermostøvel

AnonymBruker
Skrevet

Dockboots er lettere, puster bedre og gir bedre støtte og bevegelighet enn typisk sherrox/fóret gummistøvel etter min erfaring. 

Anonymkode: 33fc3...a92

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dockboots er lettere, puster bedre og gir bedre støtte og bevegelighet enn typisk sherrox/fóret gummistøvel etter min erfaring. 

Kan man kun bruke Dock boots eller bør man ha tynne gummistøvler også?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Kan man kun bruke Dock boots eller bør man ha tynne gummistøvler også?

Dockboots blir for varme i mer enn fem plussgrader, så de er ikke en erstatning for gummistøvler. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Dockboots blir for varme i mer enn fem plussgrader, så de er ikke en erstatning for gummistøvler. 

Jeg fant noen det stod helårs på. Er ikke de gode nok da?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg fant noen det stod helårs på. Er ikke de gode nok da?

Jeg tviler.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, dock boots blir for varmt sommerstid. Du trenger, vanlige gummistøvler, dock boots og vinterstøvler. 

Anonymkode: c4649...46f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Snowjoggers da?

Anonymkode: 07af2...a4b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Snowjoggers da?

Anonymkode: 07af2...a4b

De er ikke vanntette tror jeg. Her på nordvestkysten med slapseføre, is og nysnø annenhver dag er det Dockboots som er best. 

AnonymBruker
Skrevet

Dock boots holder helt fint hele året, jeg har til meg selv også, de er ikke sååå varme. Dock boots er bredere i passformen, cherrox er smale, litt som Viking Vs Superfit.  Vanlig gummistøvler brukes ofte sammen med ullsokk i bhg uavhengig av årstid (i oslo).

Anonymkode: c7975...ca4

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Noen som vet forskjellen og hva man bør ha til småbarn?

Hvor gammel er barnet? Vi droppet vintersko tilslutt og kjøpte bare dock boots. Vinterskoene ble ikke brukt, noen gang. Det var hyl og skrik, skal ha på Dock boots på vinteren. Kjenner mange som har endt opp med samme. Han bruker fortsatt ikke vintersko nå, i fjor så gikk han hele vinteren i noen foret Jordan sko (er 12 år gammel). Noen år så kjøpte vi også gummistøvler i barnehagen for det var behov for det, for noen ganger så kan det være veldig varmt i Oslo mens det likevel regner. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jobber i barnehage rett utenfor Oslo og har Dock Boots til meg selv. De er helt supre, og duger også en del om vinteren hvis man ikke er ute veldig lenge, men om sommeren blir de for varme, rett og slett. Men man kan kjøpe et par billige gummistøvler til de få månedene det gjelder, da....

Cherrox og Dock Boots har vel mye samme bruksområde, men Cherrox kan bli stive hvis man har "feil" type. Skal du kjøpe Dock Boots, pass på at du har den typen som har belegg helt opp. Noen har belegg bare opp til ankelen og tar inn vann over det.

Anonymkode: dce76...91a

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Dock boots holder helt fint hele året, jeg har til meg selv også, de er ikke sååå varme. Dock boots er bredere i passformen, cherrox er smale, litt som Viking Vs Superfit.  Vanlig gummistøvler brukes ofte sammen med ullsokk i bhg uavhengig av årstid (i oslo).

Anonymkode: c7975...ca4

Så jeg trenger egentlig ikke Dock boots men gummistøvler?

AnonymBruker
Skrevet

Her har hele familien dock boots, voksne som barn (3 barn). De brukes hele året. Det kan bli klamt på sommeren hvis det er veldig varmt, men det er sjelden det er veldig varmt og regn. 

Har i såler på vinteren, for jeg synes det kan bli litt kaldt, men barna har aldri sagt ett ord. Det har vært vintersko også. 

Anonymkode: f9f52...173

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dock boots er gull verdt. Brukes store deler av året ved regn, slaps, våt snø osv. Midt på sommeren er de litt varme, men har løst det ved å kjøpe et par billige gummistøvler til de få ukene det er nødvendig. Bruker dock boots selv også. Cherrox er stive og beina blir veldig fort kalde når temperaturen synker ned mot fem grader

Anonymkode: c9ef0...5ff

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...