AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #1 Skrevet 26. juli 2022 Jeg hadde bestemt meg på forhånd å klippe håret 5 cm. Jeg sa dette til frisøren. Hun ville klippe det 10 cm. fordi det var veldig slitt. Så da ble det det og jeg angrer etterpå. Jeg følte bare at frisører er proffe og de vet best. Men er det vanlig at håret er så slitt som 10 cm.? Jeg har halvlangt hår og prøver å spare det men frisørene vil bare klippe det. Er dette vanlig? Anonymkode: e2787...77b 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #2 Skrevet 26. juli 2022 Jeg tror ikke frisøren har en overdreven trang til å klippe mest mulig, men om håret er slitt så bør en lytte til de rådene en får. Hva er pent med et langt hår som er slitt ? Stell håret ditt og bruk hårkur. Ikke vask håret ditt for ofte. Da får du et sunnere hår, og du trenger kanskje bare å stusse tuppene neste gang ? Anonymkode: 3a2c6...e3d 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #3 Skrevet 26. juli 2022 Jeg bruker hårkur ofte. Og vasker håret to ganger i uka. Anonymkode: e2787...77b 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #4 Skrevet 26. juli 2022 Jeg farger ikke håret. Bruker heller ikke noe varmebehandlinger. Lufttørker håret. Håret mitt blir bare så innmari slitt av seg selv. Frisører vil klippe håret mange cm. Hver gang jeg er hos frisøren. Er der to ganger i håret siden jeg prøver å spare håret. Anonymkode: e2787...77b 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #5 Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg farger ikke håret. Bruker heller ikke noe varmebehandlinger. Lufttørker håret. Håret mitt blir bare så innmari slitt av seg selv. Frisører vil klippe håret mange cm. Hver gang jeg er hos frisøren. Er der to ganger i håret siden jeg prøver å spare håret. Anonymkode: e2787...77b Du bestemmer over ditt eget hår. Hvis du vil kun klippe fem cm så be de gjøre det. Du kan si at du hører at de mener 10, men du ønsker ikke det. Så enkelt og så vanskelig. Jeg har flere ganger hatt et ønske hos frisøren og så blir det noe annet, men det er jeg som skal gå med det så sluttet hos han som aldri hørte på meg. Har skjønt i ettertid at han kan kun stripe hår. Har ikke peiling på andre teknikker som er mer moderne i dag. Anonymkode: 8eb7c...3da 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #6 Skrevet 26. juli 2022 Jeg føler bare at frisører er proffe på hår og at jeg bør høre på dem. Anonymkode: e2787...77b 1
Capazitet Skrevet 26. juli 2022 #7 Skrevet 26. juli 2022 Kanskje frisøren har rett. Syns du ikkje håret ser sunnare ut når du får vekk det slitte? 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #8 Skrevet 28. juli 2022 On 7/26/2022 at 6:58 PM, AnonymBruker said: Jeg føler bare at frisører er proffe på hår og at jeg bør høre på dem. Anonymkode: e2787...77b Jeg slutta å klippe hos frisøren for mange år siden, for jeg ble bare skamklipt. Anonymkode: 273a5...bb5
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #9 Skrevet 28. juli 2022 Jeg testet det faktisk i sommer for jeg har alltid hatt det problemet hos frisører, at de alltid klipper mye mer enn jeg har forklart jeg ønsket. Merkelig nok skjer dette neste utelukkende i Norge og ikke i Nederland eller Østerrike (foreldrene mine bor der). Så i sommer bestilte jeg ny time til kuring og spurte om det var nødvendig klippe tuppene. Og jepp, i følge frisøren var det ikke måte på hvor slitte de var..... Dette var kun 12 dager etter at jeg hadde klippet ganske mye hos en annen frisør. Anonymkode: 283b8...307
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #10 Skrevet 1. august 2022 Husk at håret vokser i gjennomsnitt 1 cm i måneden. Hvis du går to ganger i året og tar 5-10 cm så vil du aldri få lengre hår om det er det du ønsker. Anonymkode: 21b17...b72
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #11 Skrevet 2. august 2022 Ja, håret ditt kan bli så slitt, spesielt om du klipper det så sjelden som bare to ganger i året. Splittede tupper går oppover i håret. Derfor bør man klippe av en slitt tupp så fort så mulig, for at splitten ikke skal bli høyere og høyere. Har hårstrået først blitt splittet, er det ikke noe du kan gjøre med det, så det er om å gjøre å klippe det vekk så så lite av håret som mulig blir skadet. Det er derfor det er anbefalt å klippe håret ofte. Det er mye bedre å klippe 2,5 cm hver tredje måned, enn å klippe 5 cm hver sjette måned. Frisøren tar seg ikke mer betalt for å klippe 10 cm enn 5 cm, så hun har ingen grunn til å prøve å lure deg til å klippe deg for mye. Men når det er sagt, så klipper jeg meg selv hjemme, nettopp fordi jeg er redd for at de klipper for mye. Jeg klipper meg annenhver måned, og tar da bare av 2-3 cm hver gang. Jeg har hår til nedfor baken. Så jeg vil anbefale deg hyppigere, mindre stussinger, om du ønsker å unngå slitt hår. For det er ikke pent med slitte tupper, mye bedre litt kortere, men sunnere hår, enn langt, slitt hår. Anonymkode: c0e5b...b15
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #12 Skrevet 2. august 2022 Jeg opplever det motsatte, at jeg alltid vil ta mer enn frisøren. Tuppene mine blir ikke så slitt. Men jeg foretrekker å klippe litt ekstra når jeg først er innom, og det plager meg ikke at det blir litt for langt før jeg tar turen igjen da jeg liker å ha det sånn ca rett nedenfor skuldrene. Anonymkode: 13575...ac8
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #13 Skrevet 2. august 2022 Ja det er veldig vanlig at håret er slitt 10cm, ofte mer. Jeg har hår ned til rumpa selv og vet at jeg burde tatt av de siste 20cm fordi det er så jævlig slitt🙈🤩😂 skal få somlet meg til å få gjort det Hilsen frisør Anonymkode: 99c23...a8d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå