Gå til innhold

Det er langt flere fordommer i samfunnet mot par med aldersforskjell enn mot homofile.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er et paradoks at det er så mye fordommer ute og går mot par med aldersforskjell, i det samme holdningslandskap som pride, der fokus liksom skal være at mennesker skal få elske den de vil. Jeg er helt overbevist om at det sitter personer her som "er så åpne når det gjelder pride" osv, men skriver, med den største selvfølge, nedsettende om par med aldersspenn. "Argumentet" som ofte blir brukt, er at man blir kvalm, og synes det er feil og ekkelt. Vel, prøv det samme "argumentet" mot homofile, og se hvor langt du kommer. Nå mener jeg at verken homofile eller par med aldersforskjell skal bli hetset, men hvorfor er det ene helt ok og hetse, mens det andre skal man holde kjeft om? Ser dere ikke hykleriet deres?

Så lenge det er så mye hat mot par med aldersforskjell, klarer ikke jeg å kjøpe engasjementet til mange av de samme menneskene rundt pride, jeg tror de bare er falske, og skal kjøpe seg poeng og kreditt i samfunnet. Jeg ser egentlig ikke noe annen løsning enn at pride endrer "fri kjærlighet"-mottoet sitt, da vi lever i et samfunn som er alt annet enn dette, eller så må de menneskene det gjelder, og som liksom "kjemper for pride" begynne å etterleve det de later som å kjempe for. Slik som det er nå, så er det enormt fokus på "fri kjærlighet" i ett av de mest fordomsfulle samfunnene som finnes. Det passer seg ikke, rett og slett.

Anonymkode: c2677...d89

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

100% enig.

Disse folkene er absolutt ikke noe bedre enn rasister eller homohatere, selv om de ikke føler det slik.

Anonymkode: c53e6...2f4

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

For at noen skal reagere så må det jo være sånn 20 år forskjell da. Om det er SÅ stor forskjell så synes jeg det ikke er så rart, spesielt ikke om en er veldig ung.

Anonymkode: 3c35c...e31

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg synes det er et paradoks at det er så mye fordommer ute og går mot par med aldersforskjell, i det samme holdningslandskap som pride, der fokus liksom skal være at mennesker skal få elske den de vil. Jeg er helt overbevist om at det sitter personer her som "er så åpne når det gjelder pride" osv, men skriver, med den største selvfølge, nedsettende om par med aldersspenn. "Argumentet" som ofte blir brukt, er at man blir kvalm, og synes det er feil og ekkelt. Vel, prøv det samme "argumentet" mot homofile, og se hvor langt du kommer. Nå mener jeg at verken homofile eller par med aldersforskjell skal bli hetset, men hvorfor er det ene helt ok og hetse, mens det andre skal man holde kjeft om? Ser dere ikke hykleriet deres?

Så lenge det er så mye hat mot par med aldersforskjell, klarer ikke jeg å kjøpe engasjementet til mange av de samme menneskene rundt pride, jeg tror de bare er falske, og skal kjøpe seg poeng og kreditt i samfunnet. Jeg ser egentlig ikke noe annen løsning enn at pride endrer "fri kjærlighet"-mottoet sitt, da vi lever i et samfunn som er alt annet enn dette, eller så må de menneskene det gjelder, og som liksom "kjemper for pride" begynne å etterleve det de later som å kjempe for. Slik som det er nå, så er det enormt fokus på "fri kjærlighet" i ett av de mest fordomsfulle samfunnene som finnes. Det passer seg ikke, rett og slett.

det handler im forhild der det er snakk om en voksen oerson sammen med en ungdom. Typ 30+ sammen med tenåring. Det blir et skjevt maktforhold

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For at noen skal reagere så må det jo være sånn 20 år forskjell da. Om det er SÅ stor forskjell så synes jeg det ikke er så rart, spesielt ikke om en er veldig ung.

Det er snakk om sånn 50 års forskjell her. Det er den samme gamlingen som oppretter tråd etter tråd om dette våset.

Anonymkode: 06496...a59

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er snakk om sånn 50 års forskjell her. Det er den samme gamlingen som oppretter tråd etter tråd om dette våset.

Tenkte meg det, og det skal gå ut over homofile i tillegg, sikkerlig bra jobba! 🤦‍♀️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ditt argument kan jo også brukes av pedofile.. 

Grensen trekkes jo et sted, og det er grader av hva folk opplever som greit og ikke. 

Med hele #metoo kom jo dette med skjevt maktforhold inn, og det kan jo være et element når en tenåring blir groomet av en godt voksen. Jeg må innrømme jeg kanskje reagerer litt fordi jeg har blitt lagt an på eldre menn fra jeg var 12 sikkert, og det har ofte vært noe ekkelt ved det. 

Men om begge er godt voksne så opplever ikke jeg noen fordommer, jeg er i et par med stor aldersforskjell selv. De som er nær meg - og vi to i paret - har jo snakket om de problemene som kan komme med aldersforskjell, men det er jo ikke fordommer. Det er jo bare realisme. Man pensjonerer seg til forskjellig tid, blir kanskje syk til forskjellig tid. Spesielt eldre damer synes det er helt uaktuelt å bli sammen med en eldre mann, for de har selv vært eller sett sine venninner ende opp med å være låst til syke menn når de selv er spreke.

Anonymkode: ae422...278

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor er dette vås? Om en person er gammel nok til å være myndig, har stemmerett, kan sitte på stortinget og bestemme over oss andre, gammel nok til å være soldat i krig - hvorfor kan ikke denne personen bestemme selv hvem de skal være i lag med? 

Anonymkode: 7e7b8...7d0

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenkte meg det, og det skal gå ut over homofile i tillegg, sikkerlig bra jobba! 🤦‍♀️

Jepp. Jeg skjønner ikke hvorfor moderator lar disse innleggene få stå. Det er hets.

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor er dette vås? Om en person er gammel nok til å være myndig, har stemmerett, kan sitte på stortinget og bestemme over oss andre, gammel nok til å være soldat i krig - hvorfor kan ikke denne personen bestemme selv hvem de skal være i lag med? 

ingen vil ha en som er 50 år eldre uansett 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du har ikke fulgt med nok på hva denne brukeren har skrevet før tydeligvis. Det er ikke sånn som du skal ha det til.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (Akkurat nå):

ingen vil ha en som er 50 år eldre uansett 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du har ikke fulgt med nok på hva denne brukeren har skrevet før tydeligvis. Det er ikke sånn som du skal ha det til.

Jeg forholder meg til HI, og ikke hva dere måtte mene hva en anonym bruker står for ellers. 

Det er dessuten en veldig klar tendens i samfunnet til en voldsom dobbelmoralisme. Folk som anser seg som gode, inkluderende og varme mennesker, som utviser et enormt hat mot mennesker som er uenig med de. Finnes ikke noe mer falskt enn slike mennesker. Fredrik Græsvik er ikke akkurat alene om å være slik. Er du uenig med de, så skal de ødelegge livet ditt. Alt denne ondskapen de utretter foregår mens de later som de er i de godes tjeneste. Ikke ulikt religiøse fanatikere. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forholder meg til HI, og ikke hva dere måtte mene hva en anonym bruker står for ellers. 

Det er dessuten en veldig klar tendens i samfunnet til en voldsom dobbelmoralisme. Folk som anser seg som gode, inkluderende og varme mennesker, som utviser et enormt hat mot mennesker som er uenig med de. Finnes ikke noe mer falskt enn slike mennesker. Fredrik Græsvik er ikke akkurat alene om å være slik. Er du uenig med de, så skal de ødelegge livet ditt. Alt denne ondskapen de utretter foregår mens de later som de er i de godes tjeneste. Ikke ulikt religiøse fanatikere. 

Du er naiv. Har du vært en ung jente selv, eller har barn så er det naturlig å reagere på disse trådene her.

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Men om begge er godt voksne så opplever ikke jeg noen fordommer, jeg er i et par med stor aldersforskjell selv.

Det er jo bare å lese det som skrives om aldersforskjell her på KG, så skjønner du nok selv hva folk snakker om bak ryggen din. 

FYI: jeg er ikke for forhold med skjevt maktforhold, men som en del andre så reagerer jeg på at mennesker som er 20 eller 22 skal kunne betre alle roller i samfunnet, men på et eller underlig sett likevel ikke skal kunne bestemme over sitt eget kjærlighetsliv. 

Anonymkode: d7879...dde

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvor kommer disse påstandene fra? 

Det er vel ikke trådene om aldersforskjell her på kg som gjør at ts mener dette?

Personlige erfaringer? 

Isåfall er det en mening og en følelse som ikke er basert på mer enn nettopp det. 

Anonymkode: ded1b...dab

AnonymBruker
Skrevet

Det er damer som reagerer på aldersforskjell. Når menn på deres alder henter seg penere og yngre damer en seg selv. Er jo en grunn til at damer som bikker 40 sliter med å finne seg bra menn. Dette mener mange damer er urettferdig, da makten dem hadde fra dem var ung til 30+ forsvinner med årene.

Anonymkode: 1d1c9...8f8

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er damer som reagerer på aldersforskjell. Når menn på deres alder henter seg penere og yngre damer en seg selv. Er jo en grunn til at damer som bikker 40 sliter med å finne seg bra menn. Dette mener mange damer er urettferdig, da makten dem hadde fra dem var ung til 30+ forsvinner med årene.

Anonymkode: 1d1c9...8f8

Tenker vi heller sier en viss type menn, og en viss type unge kvinner 🙂

Anonymkode: ded1b...dab

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du er naiv. Har du vært en ung jente selv, eller har barn så er det naturlig å reagere på disse trådene her.

Skriver jo at jeg forholder meg til det som skrives i HI, jeg kan ikke forholde meg til andre synspunkter dere mener en anonym bruker har, eller ikke har. Dere som relaterer dette til noe annet driver på med ren avsporing av debatten. Jeg har selv sett her på KG at kjærlighet mellom et menneske på 22 og et annet som er 15-20 år eldre alltid blir beskrevet som barnerov, gammel gris, ekkelt og så videre. Pride er jo å feire all kjærlighet som er innenfor de lover vi har, ergo er det mange som støtter Pride som egentlig misliker folk med andre preferanser enn seg selv. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Stor aldersforskjell handler vel faen meg ikke om legning, med mindre du er pedofil da. Jeg mener at det er noe grunnleggende feil ved maktfordelingen i forholdet når man bikker 30 år i aldersforskjell (veldig kort forklart), dette gjelder alle, både heterofile, homofile og lesbiske. 

Anonymkode: 5a49b...7be

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mange av reaksjonene på aldersforskjell handler jo om modenhet, maktskilnader,utnytting... det er faktisk spesielt at en 40 åring og en 19 åring er på samme mentale nivå. Da kan man jo spørre seg hva som er den mentale alderen til 40åringen, og svaret i seg selv kan kanskje være litt skremmende?

Anonymkode: bf96d...deb

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...