AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #1 Del Skrevet 26. juli 2022 Var utrolig usikker på hvor jeg skulle plassere dette innlegget, men prøver meg her. søskenbarnet mitt var i Albania på ferie. Den ene turen var de på fjellet, og da hadde det startet å tordne uten lyn - så de antok at de hadde lengre tid enn som så, helt til hun ble truffet av lynet på vei ned. Heldigvis overlevde hun fordi hun hadde en som kunne sette i gang hjerte hennes, og ble sendt til sykehuset i tide. Orker ikke tanken på hva som kunne ha skjedd dersom hun var der alene. Jeg er livredd for lyn, og har vært det siden jeg var liten. Men jeg lurer på hva slags absolutte tiltak man gjør når det lyner? Har hørt at man aldri skal være rundt trær i slike omstendigheter, da trær er utsatte pga de er høye. Leste artikler om at ingenting skal være i stikkontakter, og at man er tryggere i biler. Er det noen som gjør andre tips ut over dette? Anonymkode: efaeb...c7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #2 Del Skrevet 26. juli 2022 Jeg er ikke glad i tordenvær, har opplevd mange uvær som har skremt meg. Holder meg inne, tar ut kontaktene på alt fra TV til vaskemaskin. Opplevde en gang at mange elektriske apparater ble ødelagt pga at det slo ned i nabolaget. Her er flere tips: https://www.sintef.no/siste-nytt/2016/forskernes-rad-gjor-dette-nar-det-lyner/ Anonymkode: b2a5a...945 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå