AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #1 Del Skrevet 26. juli 2022 Vi liker å gjøre mye, men på den lovlige siden. Anonymkode: a66b1...f3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #2 Del Skrevet 26. juli 2022 Nei, det er ikke lov. Kun fagfolk som kan legge, montere og koble til dette. Anonymkode: 190b9...9a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #3 Del Skrevet 26. juli 2022 Du har lov til å legge selv, men ikke lov til å koble. Og det er veldig lite sannsynlig at elektrikeren vil koble til noe du har kjøpt eller lagt selv. Anonymkode: fbcb1...4c2 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #4 Del Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Vi liker å gjøre mye, men på den lovlige siden. Anonymkode: a66b1...f3a Nedstøpte varmekabler skal kontrolleres av elektrikker at de er lagt etter forskriftene og fotograferes før støyp legges på, de fleste elektrikkere vil ikke godkjenne noe de ikke har lagt selv. Anonymkode: 48c98...483 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 26. juli 2022 #5 Del Skrevet 26. juli 2022 Du kan legge dette selv du får også ferdige gulvsponplater til dette formålet 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #6 Del Skrevet 26. juli 2022 Det er vel lov? Får vel ikke noe bot eller fengsel for å gjøre det? At det ikke blir godkjent mtp forsikring osv er en annen sak. Tar jeg feil? Anonymkode: af469...613 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #7 Del Skrevet 26. juli 2022 Du får kjøpt noen typer som legges under laminat og kobles til stikkontakt, disse kan du legge selv. Men resultatet er nok best med støpt type og da vil du nok ha fagfolk for at det skal være lovlig. Samme med uttak for strøm, en elektriker må koble og du kan legge kabel, men elektrikeren vil nok være med 0 legge kabel for å ikke signere på noe som er farlig utført. Anonymkode: b66e8...99a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blålilla Skrevet 26. juli 2022 #8 Del Skrevet 26. juli 2022 Noe gulvvarme kan du legge selv uten fagfolk. F eks quick heat gulvvarme som de har på Coop obs bygg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #9 Del Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er vel lov? Får vel ikke noe bot eller fengsel for å gjøre det? At det ikke blir godkjent mtp forsikring osv er en annen sak. Tar jeg feil? Anonymkode: af469...613 Tviler på at det er bot eller fengsel TS er bekymret for. Salgbarhet og forsikring er langt mer viktig her Anonymkode: 5e326...652 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #10 Del Skrevet 26. juli 2022 Her la mannen vannbåren varme, tok masse bilder og filmer også godkjente rørleggeren det etterpå og koblet det opp. Det sparte vi en god del penger på, for det tok tid. Anonymkode: 1b9d3...49e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 26. juli 2022 #11 Del Skrevet 26. juli 2022 La både varmekabler og rør til vannbåren varme, trekkeren målte og koblet det elektriske og godkjenne, men trekkeren gir selvsagt ikke garanti på det jeg har gjort selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #12 Del Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tviler på at det er bot eller fengsel TS er bekymret for. Salgbarhet og forsikring er langt mer viktig her Anonymkode: 5e326...652 Ja, jeg lurte på det. Men siden hun skrev "er det lov", så spurte jeg Anonymkode: af469...613 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #13 Del Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Du har lov til å legge selv, men ikke lov til å koble. Og det er veldig lite sannsynlig at elektrikeren vil koble til noe du har kjøpt eller lagt selv. Anonymkode: fbcb1...4c2 Hva skjer om man kobler? I huset jeg bor har jeg nettopp oppdaget at tidligere eier la varmekabler på badet selv og koblet til, elektriker nektet å godkjenne. Er det brannfarlig? Anonymkode: d5127...c1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #14 Del Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva skjer om man kobler? I huset jeg bor har jeg nettopp oppdaget at tidligere eier la varmekabler på badet selv og koblet til, elektriker nektet å godkjenne. Er det brannfarlig? Anonymkode: d5127...c1c Ja det kan skje. Når man selger i dag må man ha papirer på at det er gjordt forsvarlig. Blir det brann så ligger man tynt an. Anonymkode: af463...20c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Månefisk Skrevet 27. juli 2022 #15 Del Skrevet 27. juli 2022 Vi har elektriker inne i forbindelse med annet arbeid, og diskuterte flis på flis på baderomsgulv med nye varmekabler. De skulle ha 7500 kr for selve varmekablene, panel til strømstyring, arbeid og dokumentasjon. Jeg synes det er en liten pris å betale for å få dokumentert dette skikkelig. Positivt ved videresalg av bolig. Da kommer selvfølgelig flis og evt. flislegging utenom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå